Skip to content

פרידה מאיש תרבות ומאדם אהוב: מני פאר הלך לעולמו בגיל 68

עולם התרבות הישראלי אבל על לכתו של איש התקשורת והשחקן מני פאר, שנפטר היום לאחר מאבק במחלת הסרטן. רעייתו קרני: "עם נשימתו האחרונה מני שלנו יצא במסע אל הלא נודע ומשאיר לכולנו זיכרון נצחי של דרך ארץ, חוכמה, הומור וטוב לב". טוביה צפיר: "אחי האהוב, אני פשוט בוכה"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
חד, 
מני פאר, צילום מעמוד הפייסבוק

איש התקשורת והשחקן מני פאר הלך הבוקר לעולמו בגיל 68 לאחר מאבק במחלת הסרטן. רעייתו קרני פרסמה היום בצהריים את ההודעה המרגשת: "עם נשימתו האחרונה מני שלנו יצא במסע אל הלא נודע ומשאיר לכולנו זיכרון נצחי של דרך ארץ, חוכמה, הומור וטוב לב. העשייה שלו במהלך העשורים האחרונים משאירה לנו עולם ומלואו ועל כך אנו מוקירי תודה לו כבעל, כאבא, כסבא וכמני פאר של כולנו".

טוביה צפיר, שהיה חבר של פאר עוד מימי הלימודים בעירוני ד' בתל-אביב, עבד עם מני פאר בטלוויזיה ובתיאטרון, וקיבל בהלם את הידיעה המרה: "למרות שידענו שהוא מאוד חולה זו מכה בבטן. יצרנו הרבה ביחד, הוא היה כמו אח שלי. קשה למצוא חברים כאלה. אחי האהוב, אני פשוט בוכה לא יודע מה להגיד". אמנים ואנשי תקשורת מדברים על מני פאר כאיש תרבות חד, מבריק ומעמיק, ואדם חם ואיכותי.

באפריל 2014 גילה מני פאר בעמוד הפייסבוק שלו כי חלה במחלת הסרטן. לצד צילום עדכני שלו כתב: "זה מהבוקר, אחרי הכימותרפי השלישי. קרני, המלאך שלי, שאני לא יודע איפה היא החביאה את הכנפיים שלה, אומרת שחבל שככה הגעתי לתספורת שהכי מתאימה לי. ממשיכים הכל כרגיל רק עם לוק חדש. הסרטן המר עשה לי ראש מתוק". 

בראיון בתוכנית "מה היה" בערוץ 1 (המובא כאן במלואו), אמר פאר למנחה יגאל רביד: "אני בחור מבריק. הרופאים אמרו שזה מהכימותרפיה". ועוד אמר בתוכנית: "אין רעש שאני אוהב יותר מאשר מחיאות כפיים". ויחד עם זאת מני פאר לא החשיב את עצמו ככוכב, אלא כמקצוען: "אני איש מלאכה", נהג לומר. בשנים האחרונות לא נראה הרבה על המסך, הנחה מופעי זמר והופיע במחזמר "אלדורדו", שביים מנחם גולן.

מני פאר נולד בקיבוץ תל יצחק בשם מנחם באואר, עשה את נעוריו כסטודנט באוניברסיטת תל אביב בתולדות האמנות ופילוסופיה. למד בסטודיו למשחק של ניסן נתיב. שיחק בתיאטראות אהל, באר שבע, בית ליסין ועוד. הופיע בסרטי קולנוע ובהם "חסמבה ונערי ההפקר", "סלומוניקו", "דמיונות" ו"שרית". אבל את עיקר פרסומו קיבל כאשר הנחה בטלוויזיה את "עלי כותרת", שעה טובה", "ממני" ו"סיבה למסיבה".

התקשורת לא תמיד פרגנה לפאר ובתחילת הקריירה שלו בטלוויזיה הוא לקח ללב ביקורות שהתייחסו לסגנון ההנחיה שלו, שלא מצא חן בעיני כמה מבקרי טלוויזיה. אבל בהמשך כולם הכירו בכישרונו הרב, באינטליגנציה שלו ובידע הרחב שגילה כמעט בכל נושא שעסק בו. מני היה ידוע בחיבתו ליין והרצה על כך, עסק באמנות וגם הנחה מכירות פומביות של יצירות אמנות. 

יענקל'ה מנדל, יו"ר אמ"י, מסר בעקבות הידיעה על מותו של פאר: "מני היה קודם כל איש נפלא וחבר. פגשתי אותו ודיברנו לאחרונה, וקיוויתי שזה לא ייגמר ככה. מני היה גם שחקן מוכשר, ובתפקידו כמגיש בטלוויזיה תמיד ידע לתת במה וכבוד לחבריו האמנים. איגוד אמני ישראל משתתף בצער המשפחה. יהי זכרו ברוך". 

הערב בערוץ 1 תוקרן שוב התוכנית "מה היה", שהיתה הופעתו האחרונה של פאר בטלוויזיה. החל מחצות ישודרו בערוץ תוכניות נבחרות בהנחייתו לאורך השנים ובהן "שעה טובה", "ממני", "אצל מני" ו"כיתת אמן". הלווייתו של פאר תהיה ביום שישי בבוקר בחלקת האמנים בבית העלמין ירקון. יהיה עצוב. 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן