Skip to content

אבו מאזן להרצוג: אדרוש מהאו"ם הכרה בגבולות 67

הרצוג ביקש מאבו מאזן להימנע מצעדים שכאלה ואמר: "הדרך היחידה היא מו"מ בין הצדדים ולכן צריך לעשות מאמץ ולהחזיר את הצדדים לנתיב הזה"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, מתכוון לפנות לאו"ם בקרוב ולדרוש הכרה בעיקרון גבולות 67 עם חילופי שטחים. כך הבהיר אבו מאזן לראש האופוזיציה ויו"ר מפלגת העבודה ח"כ יצחק הרצוג, שנועד עמו היום ברמאללה.

הרצוג ואבו מאזן בפגישתם היום (צילום: באדיבות לשכת יו"ר העבודה)
הרצוג ואבו מאזן בפגישתם היום (צילום: באדיבות לשכת יו"ר העבודה)

במרכז הפגישה דנו השניים בכוונת אבו מאזן לאתגר את ישראל והקהילה הבינלאומית, בפנייה לאו"ם בשורת נושאים. בין היתר הבהיר אבו מאזן כי הוא יוצא מחר לצרפת ולניו יורק וכי בכוונתו לתבוע הכרה בינלאומית בעיקרון של גבולות 67 עם חילופי שטחים. זאת לאור תסכולו הרב ממה שהגדיר כ"היעדר תזוזה מדינית כלשהי, למרות נכונותו למו"מ עם ישראל".

 הרצוג השיב למארחו כי הוא מתנגד לצעדים חד צדדיים כלשהם וכי הוא ומפלגת העבודה מאמינים במו"מ ישיר בין הצדדים. הוא ביקש מאבו מאזן להימנע מצעדים שכאלה ואמר: "הדרך היחידה היא מו"מ בין הצדדים ולכן צריך לעשות מאמץ ולהחזיר את הצדדים לנתיב הזה".

 השניים הסכימו כי בעקבות מערכת צוק איתן נוצרה הזדמנות נדירה להסדר מדיני על בסיס האינטרס המשותף לכל הכוחות המתונים במזרח התיכון. הרצוג הוסיף: "אסור למנהיגים להחמיץ הזדמנות היסטורית שכזאת כי ספק אם תחזור. הסדר מדיני הוא חיוני לשני הצדדים וצריך להתבסס על יוזמת השלום הערבית, והוא אינטרס ביטחוני ראשון במעלה הן עבור הצד הישראלי והן עבור הצד הפלסטיני".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן