Skip to content

"לוק": חוויה קולנועית מרתקת

האדם, המכונית והטלפון הסלולארי הם הכוכבים של הסרט הבריטי "לוק" בכיכובו של טום הארדי - על אדם שעושה הכל כדי לשרוד את כוחות המין האנושי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

[rating=4]

סרט קולנוע עוצמתי במינימום קולנוע? הסרט הבריטי "לוק" בכיכובו של טום הארדי ("התחלה"), המגלם את איוון לוק, מתרחש כולו בלילה, בכביש הראשי המוביל ללונדון. הסיפור: לוק נוהג במכונית, מדבר בטלפון סלולארי ומנסה לשמור שפיסות חייו לא יתנפצו לרסיסים. זהו, סיפרתי את כל הסרט. "לוק" נכתב ובוים על ידי סטיבן נייט ("סימנים של כבוד"), ושלושת הגיבורים הם האדם, המכונית והטלפון הסלולארי. שלושתם יחד יוצרים חוויה קולנועית מרתקת ויוצאת דופן.

התרחשות תוך כדי תנועה. באדיבות סרטי יונייטד קינג

מעט מאוד אפשר להבין מה קרה קודם ומה יקרה אחרי הנסיעה המדוברת. מהצלבת פרטים קטנים ניתן לדלות שלוק הוא מנהל אתר בנייה העובד על אחד הפרויקטים הגדולים באירופה. אפשר להסיק שהוא בדרכו מבירמינגהם (שם הוא מתגורר) ללונדון, במטרה לפגוש אישה הנמצאת בבית חולים. עוד אפשר להבין בין הדברים ומשיחות הטלפון השונות שמבוצעות מן הרכב, כי הוא אדם מאוד יעיל, מסודר, בוס איכותי ומאוד עירוני באופיו. יש לו חשיבה אסטרטגית והוא תמיד מוכן לקרב.

דרך שיחות הטלפון אפשר להבין (בקולות בלבד) מיהי אשתו, מי הם הפקודים שלו בעבודה, מיהו הבוס הגדול, ילדיו ושאר נספחים. יש לו הרבה על הראש, אינספור מחויבויות, אך הוא מוכן לעמוד במשימה בכל מחיר. הארדי משתמש במבטא וולשי, שמזכיר את ימיו הטובים של ריצ'ארד ברטון, והוא בהחלט עילוי בתפקיד הסולו שלו (מסתבר כי השחקן היה חולה בשפעת בימי הצילומים, וסצנות ניגוב האף והקול הצרוד – אותנטיים, ונכנסו כך גם לסרט). הוא יודע להשתמש בפניו ובקולו – כי הם אמצעי ההבעה העיקריים שאיתם הוא מעביר את תחושותיו, כיוון ששאר הגוף שלו מוסתר מאחורי הגה המכונית.

התסריט כתוב למופת מבחינה טקסטואלית, ומשלים את  הצילומים היפים של הרכב תוך כדי תנועה: אם זה בחסות פנסי מכוניות של כלי הרכב החולפים ממול, שלטי רחוב, נורות הדשבורד ושאר אפקטים מהפנטים. כל אלו בהחלט משאירים את הצופה מרותק עד לשנייה האחרונה.

כמו בסרטים "כוח משיכה" (מותחן בחלל מצומצם) ו"הכל אבוד" (סרט בכיכובו של אדם אחד ויחיד), לסרט "לוק" יש עוצמה של תיאטרון איכותי, משחק מושלם של אדם העושה ככל שביכולתו לשרוד לאו דווקא את כוחות הטבע (כמו בסרטים לעיל), אלא את כוחות המין האנושי, שיכולים להיות הרבה יותר אכזריים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן