Skip to content

גידול מצטבר של 16.9% במסירות כלי רכב בתשעת החודשים הראשונים של 2014

בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2014 נמסרו 192,571 מכוניות. זו עליה קלה לעומת תוצאות 8 החודשים הראשונים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מדו"ח שפרסם היום איגוד יבואני הרכב בישראל עולה, כי בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2014 חלה עליה של 16.9% במסירות רכב לעומת תקופה מקבילה בשנת 2013. יש לציין לבעיקבות מבצע צוק איתן חלה ירידה חדה בקצב גידול המסירות בחודשים יולי ואוגוסט אולם בחודש ספטמבר צומצמו פערים אצל רבים מהיבואנים.

יצרנית הרכב הקוריאני, יונדאי, ממשיכה להוביל עם 25,770 מכוניות שנמסרו וצמצמה את פער המכירות מול שנת 2013, שהיה גדול מאד בכל חודשי 2014 וצומצם לכדי 86 מכוניות פחות השנה לעומת שנה שעברה.

במקום השני ממשיכה לדהור טויוטה עם גידול של 37.1% במסירות וסה"כ 21,639 מכוניות שנמסרו. במקום השלישי ממשיכה להרשים KIA, היצרנית הדרום קוריאנית השניה בצמרת, עם גדול של 27.5% ומסירת 20,856 מכוניות חדשות ופער של 783 מכוניות בלבד אחרי טויוטה.

רביעית מזדה עם צמיחה מדהימה של 71.3% ומסירת 14,131 מכוניות חדשות. במקום החמישי סקודה עם 11,491 מכוניות ( עליה של 19.3% לעומת 2013) ובמקום השישי סוזוקי עם 11,122 מסירות ( גידול של 48.5%).

במקום השביעי מיצובישי שמפגינה גידול של 122% במסירת רכבים מתחיל 2014. מיצובישי מסרה 10,061 מכוניות. אחריה עם ביצועים לא פחות טובים, שברולט, עם 9,883 מסירות ( גידול של 121% ).

סוגרות את העשיריה הראשונה:
• במקום שתשיעי ניסאן, עם 7,804 מסירות וירידה מצטברת של כ- 6% לעומת תקופה מקבילה בשנת 2013.
• במקום העשירי פורד עם 7,495 מכוניות חדשות וירידה של 30% במסירות לעומת תקופה מקבילה אשתקד.

ומה באשר למכוניות היוקרה? כמה מכוניות ממותגי היוקרה נמכרו השנה בישראל?
• מרצדס מסרה 1,756מכוניות עם גידול של 23.8%.
• BMW מסרה 1,446 מכוניות בוואריות וגידול של 17.5%.
• פורשה – 42 לעומת 48 אשתקד
• פרארי – 6
• מזארטי – 34

בעוד שוק הרכב הישראלי ממשיך לצמוח בקצב גידול דו-סיפרתי, שוק הרכב הגדול בעולם, סין, גדל "רק" בקצב של 8.1% נכון ל-7 החודשים הראשונים של 2014.

מותג הרכב הגרמני, פולקסווגן, כובש את השוק הסיני עם נתח שוק של 24% שזה יותר מכל 25 יצרני הרכב הסיניים גם יחד כולל ג'ילי, ביד, גרייטוול ועוד. מותגי הרכב המערביים האחרים לא מצליחים להדביק את קצב הגידול של השוק הסיני ונמצאים בקפאון מכירות שחלקו נובע מרגשות לאומיים מתעוררים בסין כנגד יפן וארה"ב ומותגים המזוהים עם מדינות אלה סובלים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן