Skip to content

גנבי רכב פלסטינים מוציאים בכוח נהגים מרכבם, על אם הדרך

תופעה חדשה מצד הפלסטינים ברחבי יהודה ושומרון - חטיפת כלי רכב של מתנחלים, לאחר עצירתם בתואנות שווא. רשויות האזור הוציאו אזהרות והוראות ביטחון חדשות. בדך כלל, ממתינים העבריינים לנשים, ומוציאים אותן בכוח מרכבן ונמלטים עם הרכב. הדברים מתרחשים גם לאור יום
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

תופעה חדשה מצד הפלסטינים ברחבי יהודה ושומרון – חטיפת כלי רכב של מתנחלים, לאחר עצירתם בתואנות שווא. רשויות האזור הוציאו אזהרות והוראות ביטחון חדשות. בדך כלל, ממתינים העבריינים לנשים, ומוציאים אותן בכוח מרכבן ונמלטים עם הרכב. הדברים מתרחשים גם לאור יום

ניצן קידר ושלומית גולדין הלוי

המועצה המקומית קרני שומרון פירסמה בימים האחרונים הוראות ביטחון חדשות, כדי להתמודד עם תופעה הולכת וגוברת באיזור יהודה ושומרון: פלסטינים העוצרים כלי רכב, הנהוגים בעיקר על ידי נשים, הוצאתן בכוח, וגניבת הרכב.

בשבועות האחרונים נרשמו מספר אירועים מסוג זה, שמוגדר על ידי המתיישבים כמארבים מתוכננים של גנבי רכב פלסטינים.

הערב הותקפה נהגת תושבת היישוב פדואל באיזור נחל שילה. פלסטינים ביקשו ממנה לעצור בשל מצב חירום, ואז התנפלו עליה והוציאו אותה מהרכב.

אתמול (ג') עצרה תושבת קרני שומרון את רכבה בצד הכביש, כדי לסדר את חגורת הבטיחות. כמה פלשתינים התנפלו עליה, דחפו אותה אל מחוץ לרכב בכוח, ונסעו תוך שהם גוררים אותה כמה מטרים.

בשבועות האחרונים נרשמו מקרים בהם פלסטינים ניסו לעצור בתואנות שונות כלי רכב ישראלים, וברגע שעצרו, התנפלו על הנהגים או הנהגות, הוציאו אותם ממושב הנהג וברחו עם כלי הרעב.

בארגוני המתיישבים טוענים כי מדובר בטרור של ממש ודורשים התערבות צבאית או משטרתית שתמנע או תצמצם את התופעה.

בהוראות שפירסמה המועצה המקומית קרני שומרון נכתב: "ניהלנו סבב שיחות עם גורמי צבא ומשטרה על מנת להביע את דאגתנו הגדולה מהתפתחות זו… צמרת המשטרה והערכות של אלוף הפיקוד נתונים לאירועים אלו והם מתייחסים אליהם כאל אירוע פח"ע לכל דבר ועניין. הוקצו כוחות מיוחדים במגמה לחסל את התופעה", נאמר בהודעה.

בינתיים הונחה הציבור בכל רחבי השומרון, ולא רק באיזור המועצה, להגביר את העירנות האישית בעת הנסיעה, לנעול את דלתות הרכב, להימנע מעצירות שאינן חיוניות בצידי הדרך, וכמובן שלא להיכנס לכפרים פלסטיניים או בצמתים הקרובים אליהם.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן