Skip to content

"דיפלומטיה": מותחן מושלם

סיפור טוב, צילום יפהפה ומשחק מצוין: "דיפלומטיה" הוא סרט מתח עשוי היטב, הממחיש את הדרך שבה ניצלה פאריז מהרס מוחלט במלחמת העולם השניה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

[rating=4]

הסרט "דיפלומטיה", המבוסס על המחזה הצרפתי שכתב סיריל גלי, ומבוים על ידי פולקר שלנדורף ("מותו של סוכן"), מבוצע באופן מדויק ונראה כמו מותחן קולנועי ולא כהצגה מצולמת. העלילה מתארת דו-קרב מילולי חד כתער בין שתי דמויות: נילס ארסטרופ ("סוס מלחמה") בתפקיד דיטריך פון הולטיץ, הקצין הגרמני שקיבל פקודה מהיטלר לפוצץ את פאריז בשלהי מלחמת העולם השנייה; ואנדרה דוסוייה ("אמלי") בתפקיד ראול נורדלינג, שגריר שוודיה בצרפת, שהניא את פון קולטיץ' מהחלטה מטורפת זו, בסוויטת המלון האלגנטי מוריץ, שברחוב ריבולי בעיר האורות.

דו קרב מילולי חד כתער. אנדרה דוסוייה ונילס ארסטרופ. באדיבות קולנוע לב

אם אתם מעוניינים לראות דיוק היסטורי, כדאי לשוב אחורה לסרט "האם פאריז בוערת" מ-1966, שבוים על ידי רנה קלמנט ונכתב על ידי גור וידאל ופרנסיס פורד קופולה, על פי רב המכר של לארי קולינס ודומיניק לפייר. שם, השגריר השוודי (המגולם על ידי אורסון וולס) מתווכח עם פון הולטיץ (גרט פורב) על המחתרת הצרפתית ולא על המשמעות שבהרס פאריז – כפי שמספרת העלילה הבדיונית ב"דיפלומטיה".

בסרט זה, הצילום יפהפה, הסיפור הדוק ומדויק, והמשחק פשוט מושלם. שני השחקנים הראשים ב"דיפלומטיה" גילמו תפקידים אלו במחזה המקורי שהוצג על בימת התיאטרון בצרפת, אולם ההופעות שלהן אינן מאובנות ונוקשות – כפי שקורה לעיתים קרובות במעבר המצולם מתיאטרון לקולנוע. מאחר שכולנו יודעים שפאריז לא התפוצצה לרסיסים, המתח כאן הוא לא בתוצאה, אלא באופן שהוא מומחש. המפגש בין שני אנשים אלו בסרט זה הוא במידה רבה פיקטיבי, אבל הסיטואציה מאחורי הקלעים וכפי שהיא נראית בסרט – מרתקת בכל שנייה, ועושה רושם שהיא אמיתית לחלוטין.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן