Skip to content

הר הבית – גם במוקד הדיון הלילה במועצת הביטחון

"אדם לא חייב להיות קתולי כדי לבקר בוותיקן ואדם לא חייב להיות יהודי כדי לבקר בכותל המערבי. הפלסטינים, לעומת זאת, שואפים ליום שבו הר הבית יהיה פתוח אך ורק למוסלמים. אבו מאזן מסית את הפלסטינים ומסיט את דעת הקהל העולמית מהדברים החשובים שעומדים על סדר היום". כך אמר אמש שגריר ישראל באו"ם, רון פרושאור, בדיון […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"אדם לא חייב להיות קתולי כדי לבקר בוותיקן ואדם לא חייב להיות יהודי כדי לבקר בכותל המערבי. הפלסטינים, לעומת זאת, שואפים ליום שבו הר הבית יהיה פתוח אך ורק למוסלמים. אבו מאזן מסית את הפלסטינים ומסיט את דעת הקהל העולמית מהדברים החשובים שעומדים על סדר היום".

"דגל דעאש על הר הבית". רון פרושאור (צילום: ויקיפדיה)
"דגל דעאש על הר הבית". רון פרושאור (צילום: ויקיפדיה)

כך אמר אמש שגריר ישראל באו"ם, רון פרושאור, בדיון מיוחד שקיימה מועצת הביטחון של האו"ם, לבקשת ירדן, על המצב בירושלים. דבריו נאמרו זמן קצר לפני שנודע על ניסיון ההתנקשות בחייו של יהודה גליק.

"לפני פחות משבוע המועצה התכנסה באולם הזה ממש כדי לדון במצב במזרח התיכון", אמר פרושאור. "מאז, נהרגו ונפצעו בעיראק, בלבנון ובסוריה אלפי בני אדם. אפשר היה לטעות ולחשוב שאולי נתכנס כדי לדבר על הנושאים החשובים האלה. אך הפתעה הפתעה, התכנסנו שוב כדי לדבר על ישראל. הגיע הזמן שהמועצה הזו תעסוק בסכנה האמתית באזור – ההסתה נגד ישראל".

 על הסרטון שהתפרסם השבוע, שבו קורא אבו מאזן "לאסור על כניסת יהודים להר הבית-בכל אמצעי", אמר פרושאור: "הקריאה הזו שודרה בטלוויזיה הפלסטינית הרשמית לא פחות מ-19 פעמים בשלושה ימים, ועוד לא התחלנו לדבר על חמאס. כרגיל, הפלסטינים מקדמים הסתה פרועה, מבעירים את השטח, ומיד רצים למועצת הבטחון כדי להתלונן על התוצאות של המעשים האלימים שלהם".

באשר לבניה בירושלים, אמר פרושאור: "המכשול לשלום הוא לא ההתנחלויות. הפלסטינים נאחזים במיתוס הזה כדי להתחמק מפשרות ומהחלטות קשות שעליהם לקבל. המכשול האמיתי הוא הסירוב שלהם להכיר בישראל כמדינת הלאום של עם היהודי.

פרושאור הקריא ציטוט מהתנ"ך ואמר: "אנחנו קוראים על דוד המלך שהניח את יסודות ממלכתו לפני 3,000 שנה. זהו דוד המלך מבית לחם, לא דוד המלך מהגדה המערבית ולא דוד המלך מהשטחים הכבושים".

 במסיבת עיתונאים שהתקיימה מיד לאחר כינוס המועצה, הציג פרושאור תמונה של דגל דעאש מונף ברחבת הר הבית ואמר: "הדגל הזה אולי מוכר לכם. זהו אותו דגל שמוצג לראווה בתמונות הרוצחים של דעאש בעיראק ובסוריה. הפעם, הוא מונף ברחבת הר הבית. זהו הדגל המתנוסס מעל המועצה הזו. התמונה הזו מופצת כבר זמן מה בין הגולשים בטוויטר. הם כבר הבינו מה הסכנות האמיתיות העורבות להם. הגיע הזמן שגם המועצה תכיר בהן".

פרושאור הדגיש: "ישראל תמשיך לכבד את המקומות הקדושים לשלוש הדתות, ותמיד תבחר בחיים על פני המוות, בבניה על פני חורבן ובשלום על פני מלחמה".

אולם דבריו של שגריר ישראל באו"ם לא הצליחו להקהות את עוקצה של הביקורת, שנמתחה בדיון על מדיניות ישראל בירושלים – גם ע"י נציג ארה"ב בדיון, סגן שגריר ארה"ב באו"ם, דייוויד פרסמן. פרסמן הביע "דאגה עמוקה" מהודעת ישראל על הכוונה לקדם בניית יותר מ-1000 דירות בירושלים ומבכוונה מאות פרוייקטים תשתיתיים ולהלבין מאחזים בלתי חוקיים בגדה המערבית.

"ארה"ב מודאגת עמוקות מהתפתחויות אלה", אמר פרסמן. "אנו קוראים לכל הצדדים להימנע מפעולות פרובוקטיביות, לרבות פעילות ההתנחלויות של השלטונות בישראל. פעילות ההתנחלויות רק תחריף עוד יותר את המתיחויות שכבר עתה גבוהות דיין".

פרסמן הדגיש כי ארה"ב תתנגד לכל צעד חד צדדי שעלול להשפיע על עתידה של ירושלים בהסדר קבע ואמר – מבלי לנקוב בשמה של הרשות הפלסטינית – כי ארה"ב תתנגד גם לכל צעד חד-צדדי שנועד לעקוף את המו"מ הישיר בין ישראל לפלסטינים.

גם סגן מזכ"ל האו"ם, ג'פרי פלטמן, מתח ביקורת על הודעת נתניהו, בנושא בניית 1,000 יחידות הדיור במזרח העיר. "אם התוכניות יתממשו, הן מטילות בספק את נכונותה לקדם שלום. הבנייה חותרת תחת הסיכוי לפתרון שתי המדינות", אמר פלטמן. הוא האשים את ישראל בפעולות בלתי חוקיות והזהיר ש"הבנייה מקרבת את המצב למדינה אחת. הסטטוס קוו אינו אופציה. דחייה נוספת רק תחריף את העימות".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן