Skip to content

השרה לימור לבנת פורשת מהחיים הפוליטיים

כך הודיעה הערב לראש הממשלה, בנימין נתניהו. "לאחר שנים כה רבות בשליחות ציבורית, ועוד יותר בפעילות פוליטית, אני חשה, תחושת מיצוי מהחיים הפוליטיים, ורוצה לפנות לכיוונים חדשים", כתבה בעמוד הפייסבוק שלה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שרת התרבות והספורט, לימור לבנת, פורשת מהחיים הפוליטיים. כך הודיעה הערב לבנת לראש הממשלה, בנימין נתניהו.

לימור לבנת תכהן כשרה עד כניסתה של הממשלה החדשה, אחרי הבחירות הבאות.

"מיציתי". לימור לבנת (צילום: דן בר דוב)
"מיציתי". לימור לבנת (צילום: דן בר דוב)

בפוסט שכתבה הערב לימור לבנת, בעמוד הפייסבוק שלה, היא הודתה על ההזדמנות שניתנה לה  לשרת את הציבור במדינת ישראל במשך כ-23 שנים, כחברת כנסת, מתוכן כמעט 14 שנים, כשרה בממשלות ישראל.

"עכשיו, לאחר שנים כה רבות בשליחות ציבורית, ועוד יותר בפעילות פוליטית, אני חשה, תחושת מיצוי מהחיים הפוליטיים, ורוצה לפנות לכיוונים חדשים", כתבה לבנת. "בכל התפקידים שמילאתי, פעלתי והשתדלתי להוביל מהלכים ורפורמות שייטיבו עם הציבור וישפרו את הקיים, וזאת, לא פעם, גם במחיר של מאבקים מול כוחות חזקים, הן של מונופולים, והן של ועדי עובדים. מטבע הדברים, היו מי שתמכו והעריכו את יוזמותיי ופעולותיי, אבל היו גם מתנגדים ויריבים, אפילו יריבים מרים.

"תמיד אמרו לי את בטח כבר חסינה, אבל צריך לדעת שביקורת יכולה להכאיב גם למנהיגים חזקים וגם לכאלה שמייחסים להם תכונות של ברזל ופלדה. לכולנו יש משפחה, ילדים, חברים, ורגשות", כתבה השרה לבנת. "ביקורת רבה נשמעת על הפוליטיקה הישראלית, ובעיקר על הפוליטיקאים. רובם ככולם נתפסים כציניים, אינטרסנטיים ואף מושחתים, המעדיפים את טובתם האישית על פני טובת הציבור. אך אסור להקיש ממקרים בודדים, חמורים ומעוררי חלחלה של פוליטיקאים שסרחו על כלל הפוליטיקאים. אסור לאבד את האמון בנבחרי הציבור. זה יהיה אסון לדמוקרטיה".

לבנת מדגישה עוד כי היא מאמינה, שמי שרוצה לחולל שינויים ומאמין ביכולתו לשנות – מקומו בחיים הציבוריים. "אסור להסתפק בקיטורים. אסור להתרחק מהחיים הפוליטיים. אני אמנם מיציתי אותם, אבל פוליטיקה- היא לא מילה גסה. להיפך, חשוב שיהיו בה אנשים טובים ואיכותיים, ואני קוראת להם לעשות מעשה ולהצטרף למערכת הפוליטית, שכן לפני הכל יש לנו רק מדינה אחת. חשוב לשמור עליה.

"היום אני כבר יכולה לגלות שההחלטה לפרוש גמלה בלבי מזה זמן, ולפני מספר חודשים, אף שוחחתי עליה עם ראש הממשלה", כותבת לבנת. "כמובן, שקודם שאצא לדרך חדשה, בכוונתי להשלים עוד שורה של משימות, שהעבודה עליהן נמצאת בעיצומה, ואולם, בבחירות לכנסת הקרובה, אין בכוונתי להתמודד. זוהי החלטה משמעותית ביותר בחיי, וקיבלתי אותה בלב שלם, ומתוך אמונה שזה הדבר הנכון לעשותו".

לבנת כותבת עוד כי תנועת הליכוד הייתה ותישאר ביתה. "גדלתי בבית אבי עזריאל, לוחם חירות ישראל, ואמי שולמית לוחמת בפלמ"ח- בית בו נשמתי, אכלתי, ושתיתי את אהבת ארץ ישראל, את אהבת הלשון והתרבות העברית, המורשת היהודית וגם את המחויבות לתרום תמיד למען העם והמדינה".

ח"כ שלי יחימוביץ' הגיבה: "צר לי על פרישתה של השרה ליבנת. חרף חילוקי הדעות בינינו, אנו חברות שנים רבות ושיתפנו פעולה במאבקים פמיניסטיים פורצי דרך. לימור היא אישה חכמה וישירה אשר ניהלה את המשרדים שעמדה בראשם בכישרון ובאופן ענייני והיא תחסר למערכת הפוליטית".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן