Skip to content

כחלון: "כולם יודעים מה הפתרון: פירוק המונופולים"

"האשראי מחולק בצורה לא הוגנת, לא ערכית ולא מוסרית. העסקים הקטנים מקופחים בצורה יוצאת דופן. כמה שהאדם יותר חלש, כך הוא משלם יותר". מפלגתו החדשה של כחלון תיקרא "כולנו"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"מדינת ישראל העלתה את מחירי הקרקע ב-80% בתוך חצי שנה. כולם יודעים מה הפתרון, פירוק המונופולים, אבל אף אחד לא נוגע בהם". כך אמר היום השר לשעבר והמועמד בבחירות לכנסת הקרובה, משה כחלון. כחלון הופיע במכללה האקדמית כנרת, במסגרת מועדון העיתונות, של המחלקה לתקשורת במכללה.
בינתיים מתברר כי שם מפלגתו החדשה של משה כחלון  יהיה "כולנו".

"אני מרכז ימין מתון". משה כחלון. (צילום: אלכס רוגובסקוי)
"אני מרכז ימין מתון". משה כחלון. (צילום: אלכס רוגובסקוי)

"מדינת ישראל היא מדינה חזקה ועשירה", אמר כחלון בהרצאתו. "התל"ג הוכפל בשלושים שנה האחרונות פי חמש, אבל בפועל אנחנו מקבלים פחות. זה אומר שמישהו פה עושה משהו לא נכון". כחלון התייחס ארוכות לנושא קבוצות הכוח בישראל, אצלן מרוכזים  הכספים והשליטה, על חשבון האזרח הפשוט. "האשראי מחולק בצורה לא הוגנת, לא ערכית ולא מוסרית", אמר כחלון. "העסקים הקטנים מקופחים בצורה יוצאת דופן. כמה שהאדם יותר חלש, כך הוא משלם יותר", הוסיף. כחלון הדגיש כי אי הצדק, אינו גזירת גורל, ואמר: "עוולה כלכלית היא עוולה חברתית. עוולה סביבתית היא עוולה חברתית. לכל הבעיות הללו יש פתרונות ידועים, יש תכניות מגירה כמעט לכל בעיה. צריך מנהיגות, אומץ לב וערכים. כל מנהיג שיודע מהם ערכיו ויכולותיו – יכול לעשות את זה".

כולנו - שם מפלגתו החדשה של משה כחלון
כולנו - שם מפלגתו החדשה של משה כחלון

לגבי משבר הדיור, אמר כחלון כי "הוא משבר של 10-15 השנים אחרונות. כולם יודעים מה הבעיה, כולם יודעים מה הפתרון, אבל אף אחד לא נוגע בו. ישנם שלושה מונופולים ברורים. 94% מהקרקעות משווק מנהל מקרקעי ישראל, והיום שום דבר לא זז שם. המנהל מעלה את המחירים בעזרת שיטת המכרזים כאשר זוכה מי שמרבה במחיר. כך, מדינת ישראל העלתה את מחיר הקרקע ב 80% בחצי שנה".

בנוגע לעמדותיו המדיניות ולסוגיית הגבולות, אמר כחלון: "אני מרכז ימין מתון. ליכודניק עם תפיסות של ליכודניק, כמו שהיו פעם של בגין. אנחנו צריכים לשמור על ביטחונה של מדינת ישראל. כל מקום שאינטרס של מדינת ישראל יהיה בו, שם אנחנו נהיה".

1 Comment

  1. גדעון מרחב
    20 בינואר 2015 @ 23:38

    אחרי ההופעות ההזויות של משה כחלון, אחרי הרכב מגוחך של הרשימה לכנסת, אחרי שמשה כחלון מדבר בקלישאות, אחרי שסירב לספר על קשריו עם תשובה, אחרי שלא אמר בעצם כלום! נגמרה לנו הסבלנות מ״העפיפון״ כחלון.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן