Skip to content

נתניהו: "נהדוף בתקיפות ובאחריות ניסיון לכפות עלינו נסיגות"

לקראת צאתו מחר לרומא, לפגישה עם מזכיר המדינה האמריקני, ג'ון קרי, אומר ראש הממשלה נתניהו: "ישראל עומדת במידה רבה כאי בודד אל מול נחשולי האסלאם הקיצוני ששוטפים את המזרח התיכון כולו. אנחנו עמדנו עד היום בהצלחה והדפנו את ההתקפות הללו, ועכשיו אנחנו גם עומדים בפני אפשרות של מתקפה מדינית"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ייצא מחר לביקור בזק ברומא וייפגש שם עם מזכיר המדינה האמריקני ג'ון קרי. זאת, לאחר שמזכיר המדינה זימן אותו לפגישת התייעצות דחופה, לקראת הדיון במועצת הביטחון על ההצעה הירדנית-פלסטינית וההצעה הצרפתית להכריז על הקמת מדינה פלסטינית.

לקראת צאתו לרומא אמר ראש הממשלה, בפתח ישיבת הממשלה, כי יהדוף כל ניסיון לכפות על ישראל, באמצעות החלטות באו"ם, נסיגות לקוי 67' תוך פרק זמן קצוב של שנתיים.

קרי ונתניהו. התייעצות צפוייה ברומא (צילום ארכיון: משה מילנר/לע"מ)
קרי ונתניהו. התייעצות צפוייה ברומא (צילום ארכיון: משה מילנר/לע"מ)

"מחר אני אצא לרומא להיפגש עם ראש ממשלת איטליה, מתיאו רנצי, ועם מזכיר המדינה האמריקני, ג'ון קרי", אמר נתניהו. "אני אומר לשניהם שישראל עומדת במידה רבה כאי בודד אל מול נחשולי האסלאם הקיצוני ששוטפים את המזרח התיכון כולו. אנחנו עמדנו עד היום בהצלחה והדפנו את ההתקפות הללו, ועכשיו אנחנו גם עומדים בפני אפשרות של מתקפה מדינית, כלומר ניסיון לכפות עלינו באמצעות החלטות באו"ם נסיגות לקוי 67' תוך פרק זמן קצוב של שנתיים – והדבר יביא את גורמי האסלאם הקיצוני לפרברי תל אביב וללבה של ירושלים. אנחנו לא נאפשר את זה. אנחנו נהדוף את זה בתקיפות, באחריות. שלא יהיה שום ספק, הדבר הזה יידחה".

גם שר החוץ, אביגדור ליברמן, התבטא בנושא. בראיון לגלי צה"ל אמר ליברמן: "אני מעריך את ארצות הברית שבאים ביוזמתם ומנסים לתאם איתנו את העמדות. כנראה שהם לא ששים להשתמש בזכות הווטו ומנסים להגיע לתיאום עמדות מקסימלית עם אחרים ואיתנו".

בתוך כך צוטט ראש צוות המשא ומתן הפלסטיני, סאיב עריקאת, כאומר כי מחר יעבירו הפלסטינים למועצת הביטחון את הצעת ההחלטה שגיבשו הקוראת להציב תאריך יעד לסיום הכיבוש בשטחים. עריקאת אמר את הדברים בריאיון לרדיו "קול פלסטין".

עריקאת וראש המודיעין הפלסטיני, מג'אד פארג', יוועדו מחרתיים ברומא עם שר החוץ של ארצות הברית ג'ון קרי.

הדיון במועצת הביטחון אמור להתקיים עד סוף החודש ולמרות הלחצים שישראל מפעילה על ארה"ב, בתביעה כי תטיל וטו על ההצעה הירדנית הפלסטינית, ארה"ב מעדיפה לרכך את נוסח הצעת ההחלטה ולא להשתמש בנשק הווטו.

ישראל מתנגדת בתוקף לא רק להצעה הירדנית-פלסטינית, אלא גם להצעה המרוככת שאותה גיבשה צרפת יחד עם גרמניה ובריטניה. עפ"י הצעה זו לוח זמנים של שנתיים להגעה להסדר קבע בין ישראל לפלסטינים. הסדר הקבע יתבסס על קווי 1967 עם חילופי שטחים. ירושלים, עפ"י היוזמה הצרפתית, תהיה בירת שתי המדינות. האמריקנים מנסים לרכך את הנוסחים כדי להימנע מהטלת וטו.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן