Skip to content

הנה באה הרכבת? או לא?

יו"ר ההסתדרות התחייב אתמול לא להשבית את הרכבת. פגישתו היום עם שר התחבורה התפוצצה בתוך רבע שעהוטרם נקבע מועד לפגישה שנייה. סלע המחלוקת, החלפת עובדי רכבת בעובדי קבלן
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

יו"ר ההסתדרות התחייב אתמול לא להשבית את הרכבת. פגישתו היום עם שר התחבורה התפוצצה בתוך רבע שעה וטרם נקבע מועד לפגישה שנייה. סלע המחלוקת, החלפת עובדי רכבת בעובדי קבלן

מאת אליק מאור

רבע שעה אחרי תחילת הפגישה בין יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, ושר התחבורה, ישראל כץ, היא הסתיימה. כץ הנחה את הנהלת רכבת ישראל לחתום עד סוף החודש על הסכם למיקור חוץ בתחזוקת הרכבת. מבחינתו, ההסכם ייחתם בכל מקרה, אבל "אני מעדיף שזה יקרה בהסכמה". עיני זעם והודיע כי

השביתה הבאה בדרך? (צילום: אליק מאור)
השביתה הבאה בדרך? (צילום: אליק מאור)

לא יקבל תכתיבים ואת אולטימטום שהציב השר כץ, בשל התנגדותה של ההסתדרות למיקור חוץ, כלומר, שעובדי קבלן יחליפו עובדי רכבת מאורגנים. כץ, מצדו, הגדיר את שביתת הרכבת כפראית ואמר שהוא רואה אותה בחומרה.

"השר כץ יצר משבר מכוון," אמר עיני, "אני לא אנהל שום מו"מ בתנאים כאלו". כץ הגיב ואמר שהוא מגביל את המשא ומתן לשבועיים בלבד. בזמנו איים כץ שאם הרכבת תושבת שוב, הוא יסגור את שירותיה עד למציאת פתרון הולם. בעת השביתה הנוכחית, קולו נדם עד לפגישה זו.

כזכור, עיני הודיע אתמול, לאחר פגישה עם ועד עובדי הרכבת, כי הוא נכנס לעובי הקורה ומעתה ינהל את המאבק והמו"מ עם ההנהלה. ההנהלה החזירה לעבודה שמונה עובדים שהושעו מעבודתם לאחר שחסמו ומנעו יציאת קטרים לעבודה, למרות צו בית המשפט. יו"ר ועד עובדי הרכבת, גילה אדרעי, התבטאה בעניין עובדי הקבלן: " בדו"חות כלכליים ובדו"חות אחרים הוכחנו למעלה מכל ספק שמיקורי חוץ, בסופו של דבר, יעלו יותר יקר ויהיו יעילים פחות" .

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן