Skip to content

הפלסטינים נכשלו במועה"ב, לאחר שלא הצליחו לגייס רוב

להצעה התנגדו ארה"ב ואוסטרליה, שהתייצבו לצידה של ישראל. 8 מדינות תמכו בהצעה: רוסיה, סין, צרפת, לוקסמבורג, ירדן, ארגנטינה, צ'ילה, צ'אד. המדינות שנמנעו בהצבעה: בריטניה, ניגריה, רואנדה, ליטא ודרום קוריאה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הפלסטינים נכשלו הלילה במועצת הביטחון, לאחר שלא הצליחו לגייס את הרוב המינימאלי הדרוש, של 9 מדינות, שיתמכו בהצעת ההחלטה שלהם. רק שמונה מדינות הצביעו בעד ההחלטה, שתיים הצביעו נגדה, וחמש מדינות נמנעו בהצבעה.

אולם מועצת הביטחון של האו"ם (צילום: ויקיפדיה)
אולם מועצת הביטחון של האו"ם (צילום: ויקיפדיה)

להצעה התנגדו ארה"ב ואוסטרליה, שהתייצבו לצידה של ישראל. 8 מדינות תמכו בהצעה: רוסיה, סין, צרפת, לוקסמבורג, ירדן, ארגנטינה, צ'ילה, צ'אד. המדינות שנמנעו בהצבעה: בריטניה, ניגריה, רואנדה, ליטא ודרום קוריאה. חלק מהמדינות הללו שינו את עמדתן, לאחר שראש הממשלה נתניהו התקשר למנהיגיהן והפעיל את השפעתו לשינוי עמדתן.

 גם אילו היו הפלסטינים משיגים תמיכה של 9 מדינות במהלך – ארה"ב ארה"ב הייתה מפילה את ההצעה תוך שימוש בזכות הווטו שלה.

בתום הדיון מסר יועץ משלחת ישראל לאו"ם, ישראל ניצן, הצהרה בת פסקה אחת בלבד ובה נאמר: "הפלסטינים מחפשים ומוצאים כל הזדמנות להימנע ממשא ומתן ישיר ולצעוד בדרכים עקיפות. כבר הורגלנו בתרגילים הפוליטיים שלהם, אך היום הם הגדילו לעשות כשהגיעו עד למועצת הביטחון כדי להגחיך אותה עם הצעות מביכות.

"יש לנו חדשות לפלסטינים – את הדרך להשגת מדינה לא סוללים באמצעות פרובוקציות", נאמר בהצהרה. "אנחנו קוראים למועצה לשים קץ למצעד האיוולת של הפלסטינים".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הגיב על תוצאות ההצבעה במועצת הביטחון, שעה שהצביע בפריימריז בירושלים. "הייתי עסוק אתמול במאמץ לבלום את היוזמה הפלסטינית באו"ם", אמר נתניהו. "אני רוצה להביע הערכה ותודה לארה"ב ולאוסטרליה וגם הערכה מיוחדת לנשיא רואנדה' פול קגני ולנשיא ניגריה, גודלאק ג'ונתן. דיברתי עם שניהם. הם אמרו לי והבטיחו לי באופן אישי שלא יתמכו בהחלטה. הם עמדו בדברם וזה מה שהכריע את הכף. זה חשוב מאוד למדינת ישראל".

שר החוץ אביגדור ליברמן הגיב הבוקר להחלטת מועצת הביטחון בעמוד הפייסבוק שלו: "כישלון ההצעה הפלסטינית במועצת הביטחון צריך ללמד את הפלסטינים שפרובוקציות וניסיונות לכפות על ישראל מהלכים חד-צדדיים לא יובילו אותם לשום הישג – אלא רק להפך.

"הזילזול של הפלסטינים במדינות החשובות ביותר בקהילה הבינלאומית, ובראשן ארה״ב, נובע גם מהרוח הגבית שלה הם זוכים מחלק ממדינות אירופה", אומר ליברמן. "לכן, על כל מדינה שרוצה באמת לקדם הסדר – לנהוג באחריות ולהבהיר לפלסטינים כי החלטות מתקבלות רק סביב שולחן המו״מ".

ליברמן ציין לשבח את עבודת אנשי משרד החוץ "שבפעם השנייה בתוך שלוש שנים הביאו לכך שההצעה הפלסטינית תסוכל באיבה, גם בזכות המאמץ המרוכז והקשרים הדיפלומטיים שמפתחת ישראל עם מדינות באפריקה ובמזרח ומרכז אירופה".

שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון הגיב: "הרשות הפלסטינית ממשיכה להוכיח כי אינה מעוניינת במשא ומתן ישיר וכן, אלא בפרובוקציות והמשך פעולות של דה-לגיטימציה כלפי ישראל. בבחירתה ללכת להצבעה במועצת הביטחון של האו"ם באופן המנוגד להסכמים שהיא חתומה עליהם ובתמיכה מצערת של מדינות מסוימות בקהילה הבינלאומית, ממשיכה הרשות הפלסטינית לבחור בדרך חד צדדית ומתריסה. כפי שפעלה בעשרים השנים האחרונות, מאז החתימה על הסכמי אוסלו, דרכה של הרשות הפלסטינית היא רק לנסות לקבל מישראל ולא לתת דבר. לכך לא נסכים ולא נתפשר על ביטחונה ועתידה של מדינת ישראל".

הממונה על יחסי החוץ באיחוד האירופי, פדריקה מוגריני, הגיבה על החלטת מועצת הביטחון באומרה כי תוצאות ההצבעה ממחישות שוב את הדחיפות בחידוש משמעותי של המו"מ בין ישראל לפלסטינים ואת הצורך של הקהילה הבינלאומית להתרכז בהישגים קונקרטיים להשגת הסכם שיסיים את כל התביעות ויגשים את שאיפות שני הצדדים.

"מטרתנו המשותפת היא השגת הסכם שלום כולל המבוסס על פתרון שתי המדינות, עם מדינת ישראל ועם מדינה פלסטינית שתהיה עצמאית, דמוקרטית, רציפה, ריבונית ובת קיימא, שתתקיים לצידה של מדינת ישראל בשלום, בביטחון ובהכרה הדדית", נאמר בהודעתה של מוגריני.

1 Comment

  1. גידי
    1 בינואר 2015 @ 12:02

    הפלסטינים מנהלים מלחמת 48 נגדנו מבחינתם המלחמה נמשכת מאז.הם לא מודים בהפסד ליהודים ולשיטתם זה או הם או אנחנו. ערפאת אבו מאזן ושאר מרעין בישין לא יעשו איתנו שלום חלילה,או יתקדמו הלאה לעתיד.
    כשהשמאל בארץ יבין זאת ויתנהל בהתאם ,הפלסטינים יאבדו תקווה יחזרו למציאות ורק אז יגיעו למשא ומתן.
    מילה טובה לנתניהו על המאמצים הדיפלומטים לטירפוד כוונת האוייב הפלסטיני.(לפחות בשלב זה)

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן