Skip to content

נתניהו: "דרושה מתקפה רחבה על האסלאם הרדיקאלי ברחבי העולם"

בפגישה עם שגריר צרפת, פטריק מיזונאב, הביע ראש הממשלה את השתתפותה של ישראל באבלם של הצרפתים ואת מחויבותה להלחם בטרור. "האסלאם הרדיקלי מהווה אתגר לעולם כולו – לעולם המוסלמי ולעולם שאינו מוסלמי באותה מידה"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש בצהריים עם שגריר צרפת בישראל, פטריק מיזונאב ומסר לו את רגשי השתתפותה של ישראל, באבלה של צרפת.

״ברצוני לשלוח את תנחומינו העמוקים לנשיא פרנסואה הולנד, למשפחות השכולות ולעם הצרפתי", אמר נתניהו בפתח פגישתו עם שגריר צרפת. "אנו אבלים עם אחינו ואחיותינו בצרפת, ומביעים מחדש את מחויבותנו לפעולה משותפת על מנת להביס את אויבי הערכים הדמוקרטיים שכולנו מוקירים.

נתניהו ומיזונאב. "חרות נגד ברבריות" (צילום: חיים צח/לע"מ)
נתניהו ומיזונאב. "חרות נגד ברבריות" (צילום: חיים צח/לע"מ)

"אני יודע שאתה נוסע מכאן לצרפת ומבקש שתישא איתך את רגשותיהם של כל אזרחי ישראל. אנחנו חווינו התקפות כאלה ומכירים את ההרגשה", אמר נתניהו. "אנו חולקים את אבלכם אך גם את הנחישות שלכם כפי שבאה לידי ביטוי בימים האחרונים על ידי אזרחים צרפתיים רבים כל כך אשר התאחדו ואמרו שעליהם להילחם באויבי התרבות המשותפת שלנו. הטרוריסטים הללו יורים בעיתונאים בפריז, הם עורפים ראשים של עובדי סיוע בסוריה, חוטפים תלמידות בית ספר בניגריה, מפוצצים כנסיות בעיראק, שוחטים תיירים בבאלי, יורים רקטות על אזרחים מעזה ושואפים לבנות נשק גרעיני באיראן. הם אולי נושאים שמות שונים – דאע"ש, בוקו חראם, חמאס, אל שבאב, אל קאעדה, חיזבאללה. אך כולם מונעים מאותה שנאה וקנאות צמאת דם וכולם מבקשים להרוס את החרויות שלנו ולכפות על כולנו עריצות אלימה של ימי הביניים.

"זהו מאבק עולמי והבאתם לדין של הרוצחים מפריז היא רק ההתחלה", אמר ראש הממשלה. "היא צריכה להיות מלווה במתקפה רחבה על כוחות האסלאם הרדיקאלי ברחבי העולם. זהו המאבק של כולם. הטרוריסטים הראו שיש להם את השאיפה למחוץ אותנו, אך אין להם את היכולת. כעת עלינו להראות שיש לנו את הרצון להביס ולמחוץ אותם. זו מהות המאבק שלנו – חרות כנגד ברבריות. על החרות לנצח אך על מנת לנצח עלינו לעמוד יחדיו ולהיאבק יחדיו. זה המסר שלנו לעם הצרפתי וזה המסר שלנו לכל אזרחי המדינות המתורבתות".

נתניהו המשיך ואמר: "שורש הטרור הוא הטרוריסטים שמבקשים להחזיר את האנושות כולה לתקופת ימי הביניים. לא אכפת להם מנושא כזה או אחר, לא אכפת להם מהסדרים פוליטיים – הם רוצים לדרוס את החברות שלנו, את החרויות שלנו ואת דרך החיים שלנו. הם רוצים להחזיר אותנו אחורה אלף שנים. זה מה שמניע אותם ועל מנת להיאבק בהם עלינו להבין שהם יוצאים כנגד כולם – הם יוצאים נגד אחיהם המוסלמים שלא שותפים לתורה שלהם שאינה יודעת מעצורים, ואז הם יוצאים כנגד כל השאר.

"האסלאם הרדיקלי מהווה אתגר לעולם כולו – לעולם המוסלמי ולעולם שאינו מוסלמי באותה מידה", אמר נתניהו. "אדוני השגריר, אמרת דבר חשוב, שהטקטיקה הראשונה של הטרור היא לזרוע אימה ופחד, והחוק הראשון במאבק בטרור הוא שאסור לפחד. אני יודע שיש רבים בצרפת ששואלים את עצמם 'איך נוכל להילחם באותה ברבריות נוראית שזורעת פחד. האם עלינו להמשיך ולפרסם את ערכינו, האם עלינו להמשיך ולהביא את דעותינו, האם לא כדאי לקחת צעד אחורה?' המסר שלי – בפריז, בירושלים ובכל מקום, הוא שהחוק הראשון במאבק בטרור הוא לסרב להיכנע לפחד. נקודה חשובה נוספת היא שעלינו להתאחד ולהדוף את אותו הפחד. אתה יכול לנסוע מכאן לפריז חמוש בידיעה שהעם בישראל מאמין עמוקות במה שאמרתי ומחבק את העם הצרפתי כאחים ואחיות. אנו מבינים כי אנו נאבקים מאבק משותף הערכים המשותפים שלנו, על העתיד שלנו ולא ניתן שיפחידו אותנו".

שר החוץ, אביגדור ליברמן, אומר בתגובה כי ישראל עוקבת בדאגה אחר הנעשה בפריז ומטה משרד החוץ בירושלים נמצא בקשר עם אנשי שגרירות ישראל בצרפת.

"הטרור האיסלאמי חוצה גבולות". ציפי לבני (צילום מעמוד הפייסבוק של לבני: לואיז גרין)
"הטרור האיסלאמי חוצה גבולות". ציפי לבני (צילום מעמוד הפייסבוק של לבני: לואיז גרין)

השר ליברמן אומר כי מתקפת הטרור שמתרחשת כבר שלושה ימים היא לא רק נגד העם הצרפתי,לא רק נגד יהודי צרפת אלא נגד העולם החופשי כולו. "זהו ניסיון נוסף של כוחות החושך מן האיסלאם הקיצוני להשליט אימה וטרור על המערב, ועל הקהילה הבינלאומית כולה לעמוד כחומה בצורה ובאופן הנחוש ביותר מול הטרור הזה".

ח"כ ציפי לבני פרסמה בעמוד הפייסבוק שלה: "כפי שהטרור האסלאמי חוצה גבולות ומכה בכל מקום ובעמים שונים, כך מנהיגים ומדינות צריכים להתאחד במאבק נגדו. כך אמרתי בשיחה עם שר החוץ הצרפתי, לורן פביוס אתמול, והדברים נכונים ברגע זה יותר מתמיד, בעת שאנו שולחים תנחומים לבני משפחות הנרצחים ודואגים לשלום בני הערובה במרכול בפריז".

ונשיא המדינה, ראובן ריבלין, כתב בעמוד הפייסבוק שלו: "ליבנו ותפילותנו עם אחינו בית ישראל, יהודי צרפת, הנתונים בצרה ובשביה".

1 Comment

  1. גורן
    11 בינואר 2015 @ 8:45

    דרושה מתקפה רחבה על האסלאם הרדיקאלי ברחבי העולם"הבעיה שהעולם חלש מערכות המשפט והחוקים מקשים לנהל מלחמה נגד הטרור חוקים שונים הבאים להגן על הפרט על חופש האזרח [שהם חשובים] מונעים או חוסמים את המלחמה זכורה לנו הביקורת שביקרו את ארצות הברית לאחר פרשת אדוארד סנודן והביקורת על כליאת / מאסר טרוריסטים או כאלה שמתעסקים בטרור בגאנטנמו הכל בשם זכויות האדם כאשר אותם מחבלים הם וזכיות האדם כמו מים ושמן העולם טרם התעורר כולם חושבים הטרור הוא תגובה " לכיבוש" הישראלי מזמן זה לא קשור לישראל זו מתקפה של האיסלם החשוך הקיצוני נגד המערב זו מלחמת דת

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן