Skip to content

איפה טיילו הישראלים במזרח ב-2014?

מה היו היעדים "החמים" בשנת 2014 בתיירות היוצאת מישראל למזרח הרחוק? מסיכום שנערך על ידי חברת התיירות פלייאיסט המתמחה בתיירות למזרח, עולה כי בראש רשימת המדינות המתוירות ביותר על ידי הישראלים במזרח הרחוק ניצבת תאילנד
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
הפיליפינים. האי פאלאוואן דורג בראש רשימת האיים האהובים ע"י מגזין התיירות העולמי קונדה נסט טרוולר. (צילום: יח"צ)
הפיליפינים. האי פאלאוואן דורג בראש רשימת האיים האהובים ע"י מגזין התיירות העולמי קונדה נסט טרוולר. (צילום: יח"צ)

מסיכום שנת 2014 שבדק היכן טיילו הישראלים במזרח הרחוק, שנערך על ידי חברת התיירות flyeast, המתמחה בתיירות למזרח, עולה כי בראש רשימת המדינות המתוירות ביותר על ידי הישראלים במזרח, ניצבת בבטחה תאילנד. רשות שדות התעופה פרסמה כי מספר הנוסעים מישראל, שביקרו בתאילנד במהלך 2014, עומד על 212,291, גידול של 1.37% בהשוואה לשנת 2013. נתון זה עומד בניגוד לירידה, שחוותה תאילנד בשנת 2014 בתיירות הנכנסת.

לפי פרסומי רשות התיירות של תאילנד (TAT),מספר התיירים מחו"ל ירד במהלך 2014 ב-5%, ירידה המוסברת באי היציבות הפוליטית, שחוותה המדינה לאחרונה. ב-flyeast מעריכים, כי חרף הירידה, איתה מתמודדת תאילנד בתיירות הנכנסת, היא תמשיך להוביל גם בשנה הקרובה את רשימת היעדים המועדפים על הישראלים במזרח, שרואים בה מדינה אטרקטיבית בזכות מחיריה הזולים ונוחות הטיול בה. בכל מקרה, תאילנד היא יעד תיירותי שמתאפיין בשיעורי חזרה גבוהים ומושכת בעיקר צעירים לאחר השחרור מצה"ל וסטודנטים, וכן משפחות צעירות ומטיילים בגיל הזהב.

הבאה בתור היא סין: הכלכלה החזקה בעולם, שפותחת שעריה לתיירים. מנתוני רשות שדות התעופה עולה כי כ -181,602 מטיילים מישראל נסעו לסין במהלך 2014, צמיחה מרשימה של כ-7.57% מהתקופה המקבילה בשנת 2013. נתון זה נמצא בהלימה עם מדיניות הממשלה הסינית, אשר הציגה כבר במהלך 2013 מדיניות חדשה, שנועדה לקדם את תעשיית התיירות של סין, ככוח כלכלי משמעותי במשק הסיני.

משרד התיירות הסיני אף אישר לאחרונה להקים שדה תעופה שלישי בבייג'ינג על מנת לעודד את תנועת המטוסים לסין ולהביא להגדלת מספרי כניסות התיירים למדינה. בו בזמן, הממשל הסיני מעודד גם פיתוח של ענף המלונאות, וכיום נבנים בסין מאות בתי מלון חדשים, בציפייה לקליטת תיירים רבים.

הודו מנסה לשפר את בטחון המטיילים ובעיקר המטיילות 

מדינת היעד השלישית במזרח עבור הישראלים בשנת 2014 היא הודו. כ-55,071 מטיילים מישראל ביקרו בהודו במהלך 2014, של קרוב לשני אחוזים בהשוואה לשנת 2013. לפי פרסומי השגרירות ההודית בישראל, הודו נהנית מאז 2011 ממגמה חיובית בכניסת תיירים מחו"ל, תודות למדיניות הממשלה ההודית, שמבצעת מהלכים רבים כדי לשפר את תדמית המדינה בעיני התיירים.

הממשלה בהודו יישמה לאחרונה, בין היתר, אוטומטיזציה של אשרות הכניסה, השקיעה רבות בשיפור תשתיות, הגדילה את תקציב הניקיון והשמירה על בטיחות התיירים והתיירות בפרט, וקידמה שילוב מדריכים מקצועיים, דוברי אנגלית, בכל האתרים הציבוריים.

האיים הפיליפינים הם הפתעת הדירוג והם ממוקמים במקום הרביעי. ההערכה בפלייאיסט היא שמדובר
ביעד החם הבא בקרב הישראלים. בשנה האחרונה הוכתרו הפיליפינים בתואר "יעד השנה" על ידי עיתון התיירות והמסחר TTG, והאי פאלאוואן גם דורג בראש רשימת האיים האהובים ע"י מגזין התיירות העולמי Condé Nast Traveler, שכלל גם את האי הפיליפיני בורקאי במקום ה-12 והמכובד.

מנתונים שפורסמו ע"י משרד התיירות בפיליפינים עולה כי במהלך ינואר עד ספטמבר 2014 ביקרו בפיליפינים 6,112 ישראלים, גידול של 11.3% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.

מאחר והנתונים הרשמיים עדיין חלקיים ואינם מתייחסים לשלושת החודשים האחרונים של 2014, צפוי שמספר הישראלים יהיה גבוה מזה, נוכח העובדה שחודשים אוקטובר ודצמבר נחשבים לחודשים חזקים בתיירות בשל חופשות חגי תשרי וחג המולד.

לפי הערכות גורמי התיירות בפיליפינים, מספר הישראלים שביקרו במדינה בשנת 2014 יתקרב ל-8,500 איש, עלייה המיוחסת לפעילות "לשכת התיירות פיליפינים-ישראל", שהוקמה בשנת 2012 ופועלת לקידום התיירות בין שתי המדינות.

במקום החמישי בין היעדים המתוירים על ידי הישראלים במזרח נמצאת סרי-לנקה. בניגוד למגמת הגידול במספר הישראלים שיצאו בשנת 2014 למדינות אחרות במזרח הרי שנתוני הרשות לפיתוח התיירות בסרי-לנקה מלמדים כי בשנת 2014 חלה ירידה של 5.2% במספר התיירים מישראל.

1 Comment

  1. דני בר
    16 בינואר 2015 @ 7:02

    הנתונים של רשות שדות התעופה הם חלקיים בלבד. רבים מהישראלים ( יש אומרים שרוב הישראלים הנוסעים למזרח ) טסים דרך יעד מעבר למזרח כיוון שהטיסות הישירות של אל-על יקרות.
    יעדי המעבר העיקריים למזרח עם קייב, מוסקבה, איסטנבול, טשקנד, עמאן ואדיס-אבבה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן