Skip to content

"החלטת ביה"ד בהאג – קשירת ידי ישראל. קנדה לא תאפשר זאת"

כך אומר שר החוץ הקנדי, ג'ון בירד. השר הקנדי אמר זאת במהלך פגישה עם נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין. הנשיא ריבלין: "החלטת ביה"ד מעניקה מתנה לטרור וחילול הקודש של המשפט הבינלאומי. מדינת ישראל מחויבת לסטנדרטים הכי גבוהים בחוק הבינלאומי"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"החלטת בית הדין הבינלאומי בהאג, לבחון אפשרות לחקור את ישראל, כמוה כמו קשירת ידה השנייה של מדינת ישראל, וקנדה לא תאפשר זאת". כך אומר שר החוץ הקנדי, ג'ון בירד. בירד אמר זאת היום במהלך פגישה עם נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין.

הנשיא ריבלין ושר החוץ הקנדי בירד: "חילול הקודש של המשפט הבינלאומי" (צילום: מארק ניימן/לע"מ)
הנשיא ריבלין ושר החוץ הקנדי בירד: "חילול הקודש של המשפט הבינלאומי" (צילום: מארק ניימן/לע"מ)

נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, קיבל את פניו של שר החוץ הקנדי בחום ויצא אליו, כדי לקבל את פניו מחוץ למשכן,  לאחר ששמע על האופן בו הסתיים ביקורו של השר ברמאללה, שם על פי הדיווחים התקבל שר החוץ באופן מבזה ובלתי ראוי על ידי קהל פלסטיני.

הנשיא התייחס בראשית דבריו להחלטת התובע בבית הדין הבינלאומי בהאג ואמר: "החלטת התובע הינה אירונית ולמעשה מעניקה מתנה לטרור וחילול הקודש של המשפט הבינלאומי. מדינת ישראל מחויבת לסטנדרטים הכי גבוהים בחוק הבינלאומי. במצב הנוכחי אירגוני הטרור אינם נותנים דין וחשבון, ומנצחים הן בהטלת טרור על אזרחי ישראל והן בתביעת ישראל על ההגנה על אזרחיה. על החוק הבינלאומי להבהיר מה יכולה מדינה לעשות בכדי להגן על אזרחיה מפני טרור."

הנשיא הדגיש: "אין פתרון אחר חוץ ממשא ומתן ישירים. צעדים חד צדדיים לא יפתרו את הקונפליקט, אלא רק יעניקו יותר כוח לקיצונים."

שר החוץ הקנדי אמר: "ישראל וקנדה חולקות את אותם הערכים, על כן הידידות בינינו איתנה כסלע. הטרור הוא המאבק המרכזי של דורנו, ואנו נאבק לצד ישראל כתף אל כתף. אין לי ספק כי לו העם הקנדי היה עומד במתקפה דומה לזו שחוויתם בקיץ האחרון הוא היה דורש מממשלתו דרישה אחת- שייפסק הירי. זו לא זכות של ממשל להגן על אזרחיו זו חובתו.

"הקהילה הבינלאומית קשרה יד אחת של ישראל מאחורי הגב", אמר בירד. "בכל הנוגע לדעת הקהל, החלטת בית הדין הבינלאומי בהאג לבחון אפשרות לחקור את ישראל כמוה כמו קשירת ידה השנייה של מדינת ישראל, וקנדה לא תאפשר זאת".

"ממתין עם ידיים מושטות". איתן כבל (צילום: דן בר דוב)
"ממתין עם ידיים מושטות". איתן כבל (צילום: דן בר דוב)

תגובה חריפה במיוחד פרסם ח"כ איתן כבל (המחנה הציוני) בעמוד הפייסבוק שלו. בכל, המשרת במילואים, גם כחבר כנסת, כתב בעמוד הפייסבוק שלו: "בוקר טוב לשופטי בית הדין הבינלאומי בהאג, כאן רס״מ (במיל׳) איתן כבל, ממתין לכם עם ידיים מושטות לפנים כדי שתאזקו אותי…

"אז אני מבין שכבר מיציתם את הדין עם חיות האדם מדעאש, רוצחי הילדים מניגריה, המחבלים המתאבדים מעיראק, סוחרי האדם מסודן, ובאופן כללי עם כל חלאות המין האנושי, וכעת מצאתם את הזמן להעמיד לדין את ״הפושעים הגדולים באמת״: חיילי צה״ל…

"אף צבא בעולם, כולל צבאות המערב, לא מצליח לשמור על יחס נמוך כל כך של פגיעה באזרחים לעומת לוחמים, ועל סטנדרטים מחמירים כל כך של שמירה על חיי חפים מפשע. נכון, גם בצה״ל יש טעויות ותקלות, וחובה לחקור אותן; אבל בשורה התחתונה, במקרה הזה הקלישאה היא אמת לאמיתה: יש לנו את הצבא המוסרי ביותר בעולם!

"לחיילי צה״ל שמגינים עלינו יומם וליל מפני אלה שמבקשים לפגוע בנו: אנו נגן עליכם בתקיפות מפני אלה שמבקשים לרדוף אתכם ולהשחיר את שמכם. עם ישראל גאה בכם ועומד כאיש אחד מאחוריכם!"

יו"ר "התנועה", ח"כ ציפי לבני, נפגשה עם שר החוץ הקנדי ג׳ון בירד. לבני אמרה לשר החוץ:  ״עלינו לפעול במשותף נגד ההליכים בית הדין הפלילי בהאג ובעניין זה אין שום מחלוקת בישראל. כולנו נגן על צה״ל ועל זכותו לפעול״. לבני ובירד סיכמו כי הרעיון שישראל תנהל מלחמה בטרור כשיד אחת קשורה מאחור היד והטרוריסטים יפעלו ללא מגבלה הוא בלתי נסבל וכי קנדה תפעל לצידינו בעניין זה.

גם ראש הממשלה, בנימין נתניהו וגם שר החוץ, אביגדור ליברמן, חזרו והתייחסו שוב לנושא בית הדין הבינלאומי בהאג. ראש הממשלה אמר בפתח ישיבת הממשלה. "ההחלטה של התובעת בבית הדין הבינלאומי, להתחיל בדיקה נגד מדינת ישראל, זה שיא של צביעות והיפוך הצדק", אמר נתניהו. "אני כבר נתקלתי בתופעות כאלה במהלך שנותיי בשירות הציבורי בייצוגה של מדינת ישראל גם כשגריר באו"ם גם כראש הממשלה, אבל ההחלטה של התובעת כאן שייכת לקטגוריה בפני עצמה. היא נותנת לגיטימציה לטרור הבינלאומי בחסות בינלאומית.

פגישת ליברמן בירד: האם יופסק המימון לביה"ד בהאג? (צילום: יוסי זמיר)
פגישת ליברמן בירד: האם יופסק המימון לביה"ד בהאג? (צילום: יוסי זמיר)

"אנחנו נילחם בזה בכל דרך ונגייס גם אחרים שיילחמו באבסורד הזה – והם כבר מתגייסים", אמר נתניהו. "אנחנו נגן על זכותה של ישראל להגן על עצמה. אנחנו לא ניתן לחיילי צה"ל לעמוד בפני טריבונל בינלאומי. אני מבקש גם לומר שהצעדים האלה לא ירתיעו אותנו מלעשות את הדברים הדרושים להגנתה של מדינת ישראל ואזרחיה".

הנושא עלה גם בפגישת שר החוץ, אביגדור ליברמן, עם שר החוץ הקנדי, ג'ון בירד. "לעשות דבר כזה, פשוט עושה צחוק מהקהילה הבינלאומית, מהעמדה שלכם וממייסדי המקום", אמר ליברמן על החלטת בית הדין הבינלאומי בהאג. "אם לא נראה שינוי, נבקש מידידותינו להפסיק לממן את בית הדין בהאג".

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן