Skip to content

יו"ר ועדת הבחירות המרכזית דחה עתירת הליכוד נגד ארגון V15

"עתירה זו, שהחלה בקול תרועות רמות, מסתיימת היום בקול ענות חלושה", כתב השופט ג'ובראן בהחלטתו. "מבחינה דיונית, אופן התנהלותה של העותרת, כפי שפורט בהחלטתי, מעלה את השאלה האם היה כלל מקום להגיש את העתירה מלכתחילה"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

לפני כשלושה שבועות התייצבה סוללת חברי כנסת בכירים מהליכוד, מחוזקים בעו"ד דוד שמרון, פרקליטו של בנימין נתניהו – והאשימה, במסיבת עיתונאים שכינסה, את המחנה הציוני בפרשה חדשה: "פרשת עמותות השמאל 2015".

עו"ד דוד שמרון. העתירה נדחתה והסתיימה בקול ענות חלושה (צילום: דן בר דוב)
עו"ד דוד שמרון. העתירה נדחתה והסתיימה בקול ענות חלושה (צילום: דן בר דוב)

ראשי הליכוד האשימו במסיבת העיתונאים כי "ארגוני שמאל קיצוני", דוגמת 'קול אחד' ו'מולד' מממנים עמותות במיליוני דולרים, המוזרמים מאירופה, מארצות הברית ומהקרן החדשה לישראל – כדי להפיל את שלטונו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. הם טענו כי מאחורי עמותות אלה עומדים ראשי "המחנה הציוני" וטענו כי זו עבירה חמורה על חוק מימון מפלגות, הקובע איסור פלילי על תרומה של גורמים מחו"ל למפלגות פוליטיות בישראל.

ביום חמישי האחרון משך הליכוד' מבית המשפט המחוזי בירושלים, תביעה שהגיש נגד פעילות הארגונים V15 וקול אחד. זאת, לאחר שנאלץ להודות כי אין בידיו ראיות שמוכיחות קשר בין הארגון לבין המחנה הציוני ומרצ.  עו"ד דוד שימרון, פרקליטו של בנימין נתניהו, אף נאלץ להתנצל בפני הקרן החדשה לישראל על שרבוב שמה לעתירה  – ושמה נמחק מהעתירה. היום קבר יו"ר  ועדת הבחירות המרכזית, את ההאשמה הזאת באופן סופי.

הליכוד אף נדרש לפצות את הגופים, שאת דיבתם הוציא רעה ויו"ר ועדת הבחירות, שופט בית המשפט העליון סלים ג'ובראן, אף פסק כי הליכוד יישא בהוצאות של 8000 שקלים לכל אחד מהמפורטים: המחנה הציוני, מרצ, ארגון "ניצחון V15" ותנועת "קול אחד", עמותת מולד, אייל ארד וגם לקופת המדינה.

סוללת חברי הכנסת של הליכוד, במסיבת העיתונאים על "עמותות השמאל 2015" (צילום: דן בר דוב)
סוללת חברי הכנסת של הליכוד, במסיבת העיתונאים על "עמותות השמאל 2015" (צילום: דן בר דוב)

"עתירה זו, שהחלה בקול תרועות רמות, מסתיימת היום בקול ענות חלושה", כתב השופט ג'ובראן בהחלטתו. "אמנם, בסופו של יום, במסגרת העתירה נדרשה הכרעה לגופה. אולם – חלקה העיקרי (ביחס לסוגיית המימון) – נזנח על-ידי הליכוד תוך כדי הליך שבפניי, ובימים האחרונים – גם אותו חלק נזנח בהליך שהוגש לבית המשפט המחוזי בירושלים.

"מבחינה דיונית, אופן התנהלותה של העותרת, כפי שפורט בהחלטתי, מעלה את השאלה האם היה כלל מקום להגיש את העתירה מלכתחילה", המשיך וכתב יו"ר ועדת הבחירות.

מהליכוד נמסר בתגובה: "אנחנו מכבדים את החלטתו של יו״ר ועדת הבחירות". עם זאת, המשיך הליכוד לטעון כי יש בחומר הראיות כדי לקיים קשר לכאורה בין המחנה הציוני ו V-15 – וקרא ליועץ המשפטי לממשלה ולמשטרה "להמשיך לחקור ולחשוף את מקורות המימון, שיטות העברת הכספים ל v 15, הרוב החדש, פרויקט 61, הדחה 15 וקמפיין הגנרלים- כולם ממומנים בכסף זר וקוראים להחלפת שלטון הימין".

ממרכז מולד נמסר בתגובה: "מהרגע הראשון לא הייתה שום תשתית עובדתית לעתירה השקרית של הליכוד. המטרה שלה הייתה אחת ויחידה: להטיל פחד על ארגונים שמעבירים ביקורת לגיטימית על השלטון. ניסיונותיה של מפלגת הליכוד להסיט את תשומת הלב הציבורית מנושאי המהות מביכים עד מאוד. מוטב יעשו ראש הממשלה ואנשיו אם, לשם שינוי, יעסקו בדאגה לרווחת אזרחי ישראל במקום בסתימת פיותיהם. אנחנו מתחייבים להמשיך לחשוף בפני הציבור נתונים ועובדות על המערכת הפוליטית בישראל. אם נתניהו מתקשה להתמודד עם המציאות, הוא מוזמן לעלעל בנעימים ב'ישראל היום'".

בתגובת מארגון V15 נאמר: "היום הוכח באופן סופי שראש הממשלה והליכוד עסוקים אך ורק בייצור ספנים על מנת להסיט את סדר היום הציבורי מנושאים עקרוניים כמו כלכלה, חברה וביטחון, בהם אין להם תשובות ופתרונות. העובדה שמשפחת נתניהו ותנועת הליכוד סומכים את ידיהם על משרד עורכי הדין 'שמרון-מולכו' בנושאים הרגישים ביותר למדינת ישראל חייבת להדיר שינה מכל ישראלי שטובת המדינה עומדת לנגד עיניו".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן