Skip to content

הקולנוע הצרפתי כובש את הסינמטקים

פסטיבל "מובוסין" לקולנוע צרפתי, שנפתח אמש בסינמטקים ברחבי הארץ, מציג סרטים עלילתיים ודוקומנטריים, ולראשונה יוקרנו מבחר סדרות טלוויזיה. הפסטיבל יעסוק גם בהתקפת הטרור על מערכת "שרלי הבדו" והמרכול הכשר בפריז
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"סמבה", סרטם של אריק טולדנו ואוליבייה נקש, יוצרי "מחוברים לחיים", פתח אמש את פסטיבל הקולנוע הצרפתי "מובוסין", שמתקיים בסינמטקים ברחבי הארץ. בפסטיבל, שיתקיים עד ה-8 באפריל, יוצגו סרטים עלילתיים צרפתיים, סרטים דוקומנטריים ולראשונה יוקרנו גם מבחר של סדרות טלוויזיה. תכנית הפסטיבל השנה, תוקדש בחלקה להתייחסות להתקפת הטרור על מערכת המגזין "שרלי הבדו" והמרכול הכשר בפריז לפני מספר חודשים. אותם סרטים יתייחסו לפנים הרב תרבותיות של צרפת בימים אלו.

עד שהגורל מפגיש ביניהם. "סמבה"

סרטי הפסטיבל

סמבה: סמבה היגר לצרפת מסנגל לפני 10 שנים. מאז הוא שומר על פרופיל נמוך בעבודות דחק שונות. אליס, מנהלת בכירה שעברה משבר, מתנדבת בארגון תמיכה בעובדים זרים בכדי להחזיר לעצמה שליטה על חייה. סמבה מוכן לעשות כל שיידרש על-מנת להשיג אישור עבודה. שניהם נאבקים לצאת מהמבוי הסתום אליו נקלעו חייהם עד שהגורל מפגיש ביניהם. במאים: אריק טולדנו ואוליבייה נקש.

האיש שאהבו יותר מדי:  אנייס לה רו, גרושה טרייה, חוזרת ב-1976 לעיר ניס לאחר שחיה שנים באפריקה. היא נשבית בקסמו של מוריס אניילה, איש-סודה של אימה רנה, בעלת הקזינו 'פאלה דה לה מדיטראנה'. בעוד שהיא מאוהבת בו עד כלות, ממשיך מוריס להתפרפר. במאי: אנדרה טשינה.

היפוקרטס:  בנז'מן משוכנע שהוא יהיה רופא דגול, אבל בהתמחות הראשונה שלו אצל אביו שום דבר אינו קורה כמתוכנן. הפרקטיקה מתגלה כקשה יותר מן התיאוריה. האחריות מוחצת, אביו בולט בהיעדרו וחברו להתמחות, עבדל, הוא רופא זר מנוסה יותר ממנו. במאי: תומא לילטי.

טימבוקטו : לא רחוק מטימבוקטו, שנפלה בידי הקיצונים האיסלמיים, מנהל קידרן חיים פשוטים ושליווים בחולות, כשהוא מוקף ברעייתו סטימה, בתו טויה ואיסאן, והרועה הקטן שלו, בן ה-12. בעיר סובלים התושבים חסרי האונים מהטרור שמשליטים הג'יהדיסטים, שלקחו את אמונתם כבת ערובה. במאי: עבדרחמן סיסאקו.

רופא בצרות. "היפוקרטס"

חבורת נערות: מרים בת ה-16 גרה בפרברים. גזרתה חתולית, ראשה מעוטר בצמות אפריקניות, עיניה עיני איילה. לצערה היא תלמידה כושלת, ובבית היא מתפקדת כאימא מחליפה ומטפלת באחיותיה הקטנות, תוך ניסיון להתחמק ממכותיו של אחיה הגדול. עד ליום שבו היא פוגשת שלוש בנות הנחושות בדעתן שלא לתת לאחרים לנהל את חייהן. במאית: סלין סיאמה.

לנשום: הגעתה של שרה לתיכון מערערת את חייה של שארלי בת ה-17. היא מתנתקת מחברתה הטובה הקודמת, ויקטואר, ומתמסרת להשפעתה של שרה שמודעת להשפעה שלה על שארלי, ובסופו של דבר, מנצלת אותה לרעה. שארלי, המוקסמת לחלוטין, אינה מבינה את השינוי ביחסה של שרה ואינה מתנגדת, מתוך מחשבה שהידידות חזקה מכול. במאית: מלאני לורן.

התמונה החסרה:  העבר עולה כמו גל סוער לחייו השבורים של נער קמבודי בן 13, שבמהלך כמה חודשים קצרים תחת משטר הקמר-רוז' היה עד למוות של בני משפחתו. הוא שורד תוך התחככות יומיומית במוות ובזוועות במחנות הכפייה. במאי: ריתי פאן.

הפנטזיה של אריאן: כלום לא הולך לאריאן, החוגגת לבדה את יום הולדתה. היא יוצאת בגפה אל העיר הגדולה ובדרכה פוגשת בחור רכוב על אופנוע שמביא אותה למסעדת חוצות, נהג מונית חובב אופרה שאמור להחזירה אל מכוניתה שנותרה בנמל, אך לפני שהיא מספיקה לשלם לו, נגנב ממנה התיק שלה ומשם מתחילים מפגשים מסקרנים. במאי: רובר גדיגיאן.

בפעם הבאה אכוון ללב: בשנים 1978 ל-1979, שרויים תושבי אואז בחרדה ובפחד – מטורף משתולל באזור והמטרות שלו הן נשים צעירות. לאחר שניסה לדרוס כמה מהן במכוניתו, הוא פוצע והורג כמה טרמפיסטיות שנקלעו בדרכו. במאי: סדריק אנז'ה.

טרור איסלמי שמפר את השלווה. "טימבוקטו"

הצרפתי: מארסיי, 1975. פייר מישל, שופט מתמנה לשופט שמטפל בפשע המאורגן. הוא מחליט להתמקד ב"פרנץ' קונקשן", ארגון פשע המייצא הרואין לכל רחבי העולם. בהתעלמו מכל האזהרות, יוצא השופט מישל לבדו למסע צלב נגד גאיטן זאמפה, דמות סמלית בקרב הארגון. במאי: סדריק חימנז.

סיפורי מהחיים: בבית-הספר התיכון "ליאון בלום" שבקרטיי יצא שמה של כיתה ט'-1 כאסון מוחלט: התלמידים פרועים ורמת הלימודים נמוכה. אל מול הכיתה הזו שאינה מקבלת את החוקים, מציעה לתלמידים המורה להיסטוריה, הגברת גגן, פרויקט משותף. במאית: מארי-קסטי מנסיון-שאר.

החברה החדשה שלי: קלייר איבדה את חברתה הטובה ביותר והיא שוקעת בדיכאון עמוק. היא מחדשת קשר עם דוויד, בעלה של החברה, שבו היא מאוהבת בסתר. הם נפגשים לארוחת ערב עם בעלה, ז'יל. במהלך הארוחה שבים וגואים הרגשות. היא הולכת לדירתו של דוויד בלא התראה, ומגלה את האמת עליו. במאי: פרנסואה אוזון.

סאן לורן: 1967-1976 היו השנים היצירתיות ביותר בקריירה של מעצב העל איב סן-לורן. הוא היה אדם המורכב מניגודים, שחי מאהבות סוערות ומסוכסכות עם פייר ברז'ה וז'אק דה באשר, וחשף בדידות כשם שהוא חשף את הצורך להיות נאהב. במאי: ברטראן בונלו.

לעבור את הבגרות ולשיר: גאאל, ראשל, קרולין, ניקולא ואלכס חבורת ידידים בלתי נפרדים וסוערים. בעוד הם מתכוננים לבחינות הבגרות נישא עולמם של המתבגרים, שלו מתנגדים הוריהם, ב"שירי המציאות", דפים קטנים וקסומים בקרב עולם מאוכזב. סרט תיעודי זה מתיימר להחדיר את הפלאי אל המציאות באמצעות שירים ומוזיקה מקוריים, המתחלפים לסירוגין בכרוניקה מתוקה-מרירה, רצינית ומלאת הומור כאחד, של אותה שנה מכרעת של בחינות בגרות. במאי:  דוויד אנדרה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן