Skip to content

לבני הודיעה: אוותר על הרוטציה, אם תפריע להקמת קואליציה

המפלגות נערכות לישורת האחרונה: הארגון ושינוע המצביעים. הקרב העיקרי בין המפלגות מתנהל בתוך הגושים עצמם. הליכוד מנסה לגזול קולות בעיקר מן הבית היהודי בראשות בנט – ובמקביל מנסה לבלום בריחת קולות למפלגת "כולנו" של כחלון. במקביל, המחנה הציוני עושה מאמץ להעביר אליו תומכי לפיד ומזהיר כי אם רשימתו לא תהיה הגדולה ביותר – נתניהו הוא […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

פחות מיממה לפני פתיחת הקלפיות – ציפי לבני, שותפתו של יצחק הרצוג לראשות המחנה הציוני, הודיעה כי תהיה מוכנה לוותר על הסכם הרוטציה עם הרצוג לראשות הממשלה – אם הדבר יהווה מכשול להקמת ממשלה בראשות הרצוג.

לדברי לבני, "להחליף את נתניהו, זה מה שחשוב באמת". יו"ר המחנה הציוני, יצחק הרצוג, אמר בתגובה כי לבני נהגה באצילות כשהביעה נכונות לוותר על הרוטציה וכי הברית ביניהם חזקה מתמיד.

ההערכה היא כי המהלך הזה יעודד מתלבטים רבים, שהיססו להצביע למחנה הציוני – להכריע ולהצביע להרצוג ולמפלגתו.

בליכוד אומרים בתגובה כי הרצוג ולבני נתונים בפאניקה בשל צמצום הפער בסקרים בין הליכוד למחנה הציוני. "כשם שהם ניסו להסתיר את לבני כך הם מנסים עכשיו לזרות חול בעיני הציבור כדי להקים ממשלת שמאל". עוד נאמר בתגובת הליכוד כי לא תוקם ממשלת אחדות עם המחנה הציוני וכי לא יכולה לקום ממשלה כזאת בשל התהום הפעורה בין שתי המפלגות.

יושב-ראש יש עתיד, יאיר לפיד, ויושב-ראש הבית היהודי, בנט, אמרו הערב כי לבני ויתרה על הרוטציה כדי שיהיה אפשר להקים ממשלת אחדות בין "המחנה הציוני" לליכוד.

מערכת הבחירות נכנסת לישורת האחרונה, של יום הבחירות עצמו – כשהדגש הוא על ארגון והנעת מצביעים תומכים אל הקלפיות. במפלגות הגדולות סבורים כי מערכת ארגונית טובה תוכל להוסיף להן לפחות מנדט אחד ואולי אף יותר.

(צילום ארכיון: ויקיפדיה)
(צילום ארכיון: ויקיפדיה)

הקרב העיקרי בין המפלגות מתנהל בתוך הגושים עצמם. הליכוד מנסה לגזול קולות בעיקר מן הבית היהודי בראשות בנט – ובמקביל מנסה לבלום בריחת קולות למפלגת "כולנו" של כחלון. כדי למשוך קולות מבנט ומפלגתו אף הכריז היום נתניהו, בראיון לאתר האינטרנט NRG, כי אם ייבחר – לא תקום מדיניה פלסטינית. הכרזה זו עומדת בסתירה מוחלטת לדברים שאמר ב"נאום בר אילן" – שם הכיר רשמית בפתרון שתי המדינות.

במקביל, המחנה הציוני עושה מאמץ להעביר אליו תומכי לפיד ומזהיר כי אם רשימתו לא תהיה הגדולה ביותר – נתניהו הוא שירכיב את הממשלה הבאה. כך, למשל, פרסמה ח"כ שלי יחימוביץ, בעמוד הפייסבוק שלה, פנייה למתלבטים בין "יש עתיד" למחנה הציוני תחת הכותרת "אוהבים את לפיד – מצביעים אמת". במסר אישי למתלבטים כותבת יחימוביץ' כי היא מחבבת את לפיד, נמנעה מלתקוף אותו, ורוצה אותו כשר בממשלה – אך לצידה בממשלת הרצוג ולא בממשלת נתניהו. מחר מתכוונים ראשי המחנה הציוני, הרצוג ולבני, למקד את סיוריהם בערים וביישובים שבהם אחוז התומכים בלפיד ובמפלגתו גבוה.

5,883,365 בעלי זכות הצבעה יוכלו להצביע, החל ממחר בבוקר, ב-10,119 קלפיות ברחבי הארץ. בערים הגדולות הקלפיות יפתחו בשעה 07:00 בבוקר ויסגרו בשעה 22:00. בישובים עד 350 תושבים, הקלפיות יפתחו בשעה 08:00 ויסגרו בשעה 20:00. כל מצביע שיגיע לקלפי עד שעה 22:00, ייקלט ויוכל להצביע גם לאחר השעה 22:00.

נכים יוכלו להצביע ב-1547 קלפיות נגישות מיוחדות, בהן ניתן להצביע במעטפה כפולה. ב-221 בתי חולים יתקיימו בחירות ב-194 קלפיות מתוכן 82 קלפיות ניידות העוברות בין המחלקות בהם יצביעו 42,240 מאושפזים וסגל רפואי הנמצא באותו יום התורנות. ב-27 בתי הסוהר (כולל בתי מעצר) יתקיימו הבחירות – ב-56 קלפיות בהם יצביעו 11,758 בעלי זכות בחירה, אסירים וסגל בתי הסוהר הנמצא בתפקיד באותו יום.

ביום רביעי ה- 25.3.2015, יוגשו התוצאות הרשמיות לנשיא המדינה ע"י יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט ג'ובראן ומנכ"לית ועדת הבחירות אורלי עדס. מדגמי הבחירות יפורסמו ע"י ערוצי הטלוויזיה בשעה 22.00, עם סגירת הקלפיות. ועדת הבחירות המרכזית תפרסם הודעת דובר מטעם הוועדה בנושא תוצאות הבחירות, ביום חמישי ה-19.3.2015, עם סיום ספירת הקולות וחישוב חלוקת המנדטים.

מנכ"ל הכנסת הנחה את חטיבת התפעול להעמיד לרשות חברי הכנסת החדשים, כבר מן היום הראשון, לשכה זמנית ערוכה ומוכנה לפעילות. בלשכה יחכו לחברי הכנסת ציוד מחשוב תקני וציוד משרדי ראשוני. בכל לשכה יחולק דף קשר ובו פירוט המחלקות השונות העומדות לשירות חברי הכנסת. בנוסף, כל חבר כנסת יקבל כבר מהיום הראשון רכב מוכן לשימוש.

ביום ראשון ה- 29 במרץ 2015 יערך כנס מיוחד לחברי הכנסת החדשים, בהובלת מזכירת הכנסת ירדנה מלר-הורביץ. חברי הכנסת החדשים יקבלו הסברים מפורטים והרצאות על זכויותיהם, חובותיהם והשירותים הפרלמנטריים והמנהליים שהכנסת מעמידה לרשותם. הכנסת אף תנפיק לחברי הכנסת החדשים חוברת ובה הסברים על הליכי החקיקה, אופן הגשת הצעת חוק, הצעות לסדר ועוד. כמו כן, יקבלו חברי הכנסת החדשים תדרוך מיוחד מקצין הכנסת.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן