Skip to content

ריבלין: מי שמפחד מפתקים בקלפי, סופו שיקבל אבנים ברחובות

הנשיא ריבלין הטיל הערב, בטקס רשמי בבית הנשיא, את הרכבת הממשלה על בנימין נתניהו. ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר: "אני מקבל עליי בתחושת אחריות עמוקה את משימת הרכבת הממשלה שהטלת עליי. אני רואה עצמי כראש ממשלה של כל אחד ואחת מאזרחי ישראל. אפעל לאיחוי הקרעים שנפערו בין חלקי החברה השונים בימי הבחירות"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"מי שמפחד מפתקים בקלפי, סופו שיקבל אבנים שנזרקות ברחובות". את הביקורת יוצאת הדופן הזאת, כיוון הערב נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, אל ראש הממשלה בנימין נתניהו. ריבלין מתח את הביקורת הקשה הזאת על נאום "הערבים המסתערים על הקלפיות", שבאמצעותו ביקש נתניהו לעודד את תומכיו לצאת לקלפיות.

"לפעול להקמת ממשלה יציבה בצורה המהירה והשקופה ביותר". ראובן (רובי) ריבלין (צילום: מארק ניימן/לע"מ)
"לפעול להקמת ממשלה יציבה בצורה המהירה והשקופה ביותר". ראובן (רובי) ריבלין (צילום: מארק ניימן/לע"מ)

הנשיא ריבלין קיבל לידיו הערב, בטקס רשמי בבית הנשיא, את תוצאות הבחירות הרשמיות לכנסת העשרים מידי יו"ר וועדת הבחירות, שופט בית המשפט העליון, סלים ג'ובראן.  "שיעור הצבעה גבוה הוא מימוש הדמוקרטיה והוא ברכה לדמוקרטיה", אמר הנשיא. "אוי לנו אם נראה במילוי החובה הדמוקרטית של ההצבעה- קללה, או משהו שיש להזהיר מפניו. מי שמפחד מפתקים בקלפי, סופו שיקבל אבנים שנזרקות ברחובות".

הנשיא הודה אישית לשופט ג'ובראן, ואמר כי נוכח האתגרים שניצבים לפני ישראל והצורך החיוני של המערכות לשוב ולתפקד, "יש לפעול להקמת ממשלה יציבה בצורה המהירה והשקופה ביותר". הנשיא אמר עוד כי יטיל הערב את הרכבת הממשלה, על בנימין נתניהו. "לאחר שקיימתי את ההתייעצויות במהלך שבוע זה, בכוונתי להטיל עוד היום את מלאכת הרכבת הממשלה על המועמד שעליו המליצו מרבית חברי הכנסת, ולמעלה מ-61 חברי כנסת. מועמד זה, הוא שיזכה להזדמנות הראשונה, ובתקווה להזדמנות היחידה, להרכבת הממשלה".

יו"ר ועדת הבחירות, השופט סלים ג'ובראן, אמר כי אחוז ההצבעה בבחירות עלה באופן משמעותי מהבחירות הקודמות והוא הגבוה ביותר מזה עשרות שנים והגיע ל72.4%. "ככל שאחוז ההצבעה יהיה גבוה יותר כך הרכב הכנסת ה-20 ישקף מגוון הדעות והקבוצות במדינה. על כך גאוותינו בוועדת הבחירות".

מאוחר יותר הערב הטיל נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, את תפקיד הרכבת הממשלה על ראש הממשלה המכהן, בנימין נתניהו.

הנשיא קרא לנתניהו להרכיב "ממשלה יציבה, רחבה, כמה שניתן" ואמר כי שלוש משימות קריטיות, מונחות בפני הממשלה והכנסת הנכנסות, קואליציה ואופוזיציה כאחת: "הראשונה, ביצור היחסים בין ישראל לארה"ב הגדולה והחשובה שבידידותינו; השנייה, השבת היציבות למערכת הפוליטית ושיקום אמון הציבור במערכת – אסור לנו לחזור לבחירות עוד שנתיים; והשלישית, ריפוי הפצעים והקרעים הכואבים שנפערו בנו, בשנים האחרונות, ושהתעצמו במערכת הבחירות הנוכחית".

כתב המינוי נמסר מהנשיא לראש הממשלה. "זוהי העת להתחיל במלאכת איחוי הקרעים" (צילום: מארק ניימן/לע"מ)
כתב המינוי נמסר מהנשיא לראש הממשלה. "זוהי העת להתחיל במלאכת איחוי הקרעים" (צילום: מארק ניימן/לע"מ)

הנשיא ריבלין המשיך ואמר: "עברנו מערכת בחירות קשה. בלהט המחלוקות בינינו, נדמה שהאוזן שלנו כהתה. מכל הכיוונים, נאמרו דברים, שלא צריכים היו להיאמר. לא במדינה יהודית, ולא במדינה דמוקרטית. גובה הלהבות אינו משרת אף אחד. האש לא רק לוהטת, היא עלולה לשרוף. היום. זוהי העת להתחיל בריפוי הפצעים. זוהי העת להתחיל במלאכת איחוי הקרעים. עלינו להיות ערוכים ומוכנים, גם לימים קשים מאוד שעלולים לבוא".

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר: "אני מקבל עליי בתחושת אחריות עמוקה את משימת הרכבת הממשלה שהטלת עליי. אני נרגש ומודע היטב לגודל האחריות שמוטלת עליי. אני רואה עצמי כראש ממשלה של כל אחד ואחת מאזרחי ישראל. אפעל לאיחוי הקרעים שנפערו בין חלקי החברה השונים בימי הבחירות. עלינו לשים את הבחירות מאחורינו ולהתמקד במאחד בינינו. זו דרכה של מדינה יהודית ודמוקרטית המקיימת את זכויות אזרחיה ללא הבדל דת, גזע ומין. כך היה וכך יהיה".

ראש הממשלה אמר עוד כי כבר בתקציב הראשון שתעביר הממשלה החדשה ייכללו צעדים שמטרתם הורדת מחירי הדירות, הפחתת מחירי המזון ופירוק המונופולים שפוגעים בתחרות.

"באשר לביטחון, הוא יסוד של קיומנו ועתידנו וגם של התקווה לשלום עם שכנינו", אמר נתניהו. "ידנו מושטת לשלום עם שכנינו הפלסטינים. העם בישראל יודע ששלום אמיתי, עתידנו בכלל, יובטחו רק אם ישראל תישאר חזקה – איתנה ברוחה, איתנה בכוחה. די להביט במאורעות סביבנו כדי להיווכח במציאות ברורה זאת.

"אנחנו מעריכים מאוד, ונקפיד לשמר את בריתנו עם הטובה שבידידותינו, ארצות הברית, ונמשיך גם לפעול יחד עם זאת, למנוע את ההסכם עם איראן, הסכם שמסכן אותנו, את שכנינו ואת העולם. אנחנו רואים עין בעין עם רבים משכנינו הערבים את הסכנה הנשקפת מאיראן, ואנו גם רואים את החיוב שהשותפות החדשה הזאת בינינו יכולה להניב לאזור".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן