Skip to content

האלבומים שיעשו לכם חג שמח

מתוך מבול האלבומים שיצאו בימים אלה לשוק, שולף יובל אראל את הראויים ביותר לאריזת מתנה לאנשים שאתם אוהבים – וגם לעצמכם
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

עשרת הגדולים. צילום: יובל אראל

שלום חנוך – המקרה והטעות

האזנתי לאלבום, בלי לקום מהכיסא, בלי טלפונים, סמסים, מסנג'רים ווצאפים ושאר הסחות דעת. האזנה נטו. תריסר שירים חדשים של שלום חנוך, מילים ומנגינות (למעט שני תמלילים של מאיר אריאל ואחד של נתן אלתרמן). כשסיימתי את ההאזנה, הצצתי בחוברת המצורפת, בהיתי בטקסטים, ראיתי מי השתתף באלבום כנגנים בנוסף להרכב הליווי הקבוע, עצרתי לרגע, נשמתי נשימה עמוקה, ואז אמרתי לעצמי: "וואו, חזק, אמיתי, שווה". אם מישהו לא הבין, אנסה להסביר בפשטות, שלום זה המודל, תחתרו אליו.

חוה אלברשטיין – "סרנדה"

המלכה האם חוזרת עם אלבום חדש, הפעם היא חוזרת לתחילת הדרך, כזמרת המלווה עצמה בגיטרה אקוסטית. חלק מהשירים חווה כתבה ואף הלחינה וחלקם נכתבו עבורה בידי סבינה מסג ורחל שפירא, שכבר עבדו עימה באלבומים קודמים. בנוסף חווה שיבצה שירים שתורגמו  מאנגלית, מספרדית ומאידיש. האלבום מיועד למי שמכיר ומוקיר את משקלה הסגולי של חווה בשדות הפזמון הישראלי. 

איתמר רוטשילד – בין שקיעה ובין זריחה

אלבומו השלישי של איתמר רוטשילד, זמר יוצר, שהושק לפני כחודש וכולל שמונה שירים שנכתבו והולחנו בידיו למעט שיר הנושא, שאותו העניק לאלבום נעם רותם שגם הפיקו. איתמר הוא משורר עברי הנותן כבוד לשפה העברית, כבוד שקצת נלקח ממנה לאחרונה.

ירונה כספי – בניין קלפים

אלבומה החמישי של ירונה כספי, גיבורת רוק מקומית, מהווה מעין מסמך מסכם לסבב הופעות ויצירה בן שנתיים שערכה ירונה עם הרכב הטריו רוק שלה ברחבי הארץ. האלבום מגיע בגרסת  EP וכולל שישה שירים שירונה כתבה והלחינה. הרוקריות של ירונה יוצאת כאן בטקסטים שלא שטים עם הזרם, היא מתנגחת במילים וצורחת בצלילים, רוק ישראלי עם אדרנלין נשי.

קובי אוז – חלום בעקבותיך

ביאליק, לאה גולדברג, רוטבליט, איינשטיין, חנוך, גבריאלוב ועוד – הם היוצרים שאת שיריהם בחר קובי אוז לפרשן בקולו הייחודי, כמעין רובד נוסף בסגנון המזרחי החייכני שלו. האלבום מיועד לקהל שגדל על קובי או שיגדל עליו בעתיד, כי קובי זה הישראלי המתחדש מתמיד, מסורת בית אבא לצד צלילים מתחדשים.

 שלומית אהרון – שקט אמיתי

כאשר מבקשים לגעת בעמודי התווך של השירה המקומית אי אפשר שלא לקוד קידה קלה בפני שלומית אהרון החוזרת כעת עם אלבום חדש – "שקט אמיתי", בהפקתו של פטריק סבג. שלומית מגישה טקסטים שכתבו, הלחינו והגישו לה שלמה ארצי, רמי קליינשטיין, מיקי גבריאלוב, שחר אריאל, אדמית הראל, יובל סלע, אביב קורן ותומר הדדי. פיסת ארצישראליות מעודנת השטה על צבעי קולה של שלומית.

שי צברי – שחרית

את קולו של שי צברי שמעתי לראשונה במסגרת פסטיבל פיוט במוזיאון ארץ ישראל בתל-אביב, בשלהי שנת 2010 כאשר המופע של ברי סחרוף היווה את האירוע המרכזי. שי היה ממוקם בחלקו העורפי של ההרכב המורחב שליווה את ברי, אולם הוא תפס מיד את אוזני ואת עיני: דמותו הגדולה, קולו המיוחד, העשיר, הרועם, הנישא מעל המנגינה, המחוות, הקולות, הצלילים, השריקות והחבטות בפחים. אלבום הבכורה של צברי הנו שילוב של המזרח, האתניות, המסורת, האקלקטיות, הגרוב והנשמה ביחד. עזבו אתכם מז'אנר ומקטלוג, צברי הוא ז'אנר בפני עצמו, הוא מחבר בין היפסטרים למזרחים, בין לבנים ושחורים, צפונים ודרומים, יורמים וערסים, בין מאמינים ואפיקורסים, כי צברי הוא האקלקט הכי ישראלי.

גלי עטרי – אהבה למרחקים ארוכים

גלי עטרי עבורי היא אחד הקולות המשובחים והרומנטיים שקיימים כאן, שלא לדבר על השנים הרבות שהיא יודעת לקלוע בטעם ולהגיש שירים ההופכים לפס קול מקומי. באלבום החדש משתפת גלי פעולה עם כותבים ומלחינים רבים כיצחק קלפטר, לאה שבת, מאיר גולדברג, כפיר אפשטיין, תומר הדדי, בן ארצי, בטי ונועם חורב, ותיקים לצד כישרונות צעירים. גם השירים החדשים נשמעים לאוזן המורגלת בקולה של גלי כאילו כבר היו עימנו מאז ועד עתה.

בועז שרעבי – חיי אדם

אלבומו החדש של בועז שרעבי – "חיי אדם", כולל עשרה שירים שנכתבו בידי עמית צח, שאף הפיק מוזיקלית, והולחנו במשותף עם בועז שרעבי. אין צורך להכביר מילים על בועז שרעבי, אחד מעמודי התווך המוצקים של המוזיקה הישראלית, אליו אני מחובר עוד מימי "פמלה". באלבום שולט ללא עוררין קולו המיוחד של בועז הנוסך עם הטקסטים מלאי האמונה, תחושה טובה של לקראת חג יהודי ועברי. המלצה – צרפו את האלבום למדף המוזיקה שלכם.

פבלו רוזנברג – פבלו, אוכל וחברים – הדואטים

האמת שהקוראים הקבועים יודעים שאני לא צריך להרחיב הרבה אודות פבליטו, אז אעשה זאת ממש בקצרה. פבלו רוזנברג מגיש לכם תבשיל מוזיקלי משובח באלבום דואטים מרגש עם אמנים ידועים, שירים אהובים – וגם מתכונים. מדובר באלבום שמאגד את המובחר ממפגשי אוכל, סמול טוק ושירה במסגרת תכנית הטלוויזיה "פבלו, אוכל וחברים" המשודרת בערוץ 24. רשימת האורחים שהדואטים עימם נכללו באלבום: דודו אהרון, דויד ד'אור, שירי מימון, דויד ברוזה, רותם כהן, עילי בוטנר, גלי עטרי, אבי סינגולדה, רמי קלינשטיין, יסמין לוי, פאר טסי, ערן צור, לינה מחול, קובי אפללו, הראל סקעת והבן מיכאל רוזנברג. אני ממליץ לרכוש אותו כמתנה לעצמכם, לאהוביכם ובכלל.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן