Skip to content

נתניהו: "נדחה בתקיפות ניסיונות לכפות עלינו תכתיבים בינלאומיים"

"בהצעות הבינלאומיות שמציעים לנו, ובעצם מנסים לכפות עלינו, אין שום התייחסות אמיתית לצרכי הביטחון של מדינת ישראלים ולאינטרסים לאומיים אחרים שלנו", אמר הבוקר ראש הממשלה נתניהו, בישיבת הממשלה. "פשוט מנסים לדחוק אותנו לגבולות שאינם בני הגנה, תוך התעלמות מוחלטת מה יהיה מהצד השני של הגבול"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אומר כי ישראל תדחה בתקיפות, ניסיונות לכפות עליה תכתיבים בינלאומיים. נתניהו אמר זאת הבוקר, בפתח ישיבת הממשלה, שעות ספורות בטרם נפגש עם שר החוץ הצרפתי, לורן פביוס.

"שלום יושג רק בדרך של משא ומתן ישיר בין הצדדים". נתניהו בפגישתו היום עם שה"ח הצרפתי פביוס (צילום: חיים צח/לע"מ)
"שלום יושג רק בדרך של משא ומתן ישיר בין הצדדים". נתניהו בפגישתו היום עם שה"ח הצרפתי פביוס (צילום: חיים צח/לע"מ)

שר החוץ הצרפתי דילג היום בין ירושלים לרמאללה בניסיון לקדם תוכנית שלום. פביוס הבהיר כבר כי אם הניסיון לא יצלח – תעלה צרפת תוכנית משלה במועצת הביטחון, שתגביל בזמן את ההגעה להסדר קבע בין ישראל לפלסטינים.

"בהצעות הבינלאומיות שמציעים לנו, ובעצם מנסים לכפות עלינו, אין שום התייחסות אמיתית לצרכי הביטחון של מדינת ישראלים ולאינטרסים לאומיים אחרים שלנו", אמר הבוקר ראש הממשלה נתניהו. "פשוט מנסים לדחוק אותנו לגבולות שאינם בני הגנה, תוך התעלמות מוחלטת מה יהיה מהצד השני של הגבול. הדבר הזה כמובן יביא לתוצאות שאנחנו רואים אותן וחווים אותן על בשרנו מרצועת עזה וגם מלבנון. אנחנו לא ניתן לזה לקרות.

"הדרך להגיע להסדרים זה רק דרך משא ומתן דו צדדי, ואנחנו נדחה בתקיפות ניסיונות לכפות עלינו תכתיבים בינלאומיים, גם למען הביטחון וגם למען השלום", אמר נתניהו. "שלום יושג רק בדרך של משא ומתן ישיר בין הצדדים, שיתחשב באינטרסים הלאומיים שלנו, ובראשם הביטחון".

בפגישתו עם שר החוץ הצרפתי חזר נתניהו ואמר כי שלום יבוא רק כתוצאה משיחות ישירות בין הצדדים בלי תנאים מוקדמים, ולא כתוצאה מהחלטות של האו"ם שמנסים לכפות עלינו מבחוץ. "הנשיא עבאס מאמין שיוכל להימנע משיחות ישירות כאלו. הוא רוצה להתחמק מלשאת ולתת. בשנה שעברה, הפלסטינים טרקו את הדלת על המסגרת למשא ומתן שהוצעה על ידי מזכיר המדינה קרי. הם טרקו את הדלת בפרצופו של ראש הממשלה ברק, הם טרקו את הדלת בפרצופו של ראש הממשלה שרון, הם טרקו את הדלת בפרצופו של ראש הממשלה אולמרט, הם טרקו את הדלת בפרצופי".

נתניהו הוסיף ואמר כי הפלסטינים מנסים לכפות תנאים על ישראל, אך הם ייכשלו. "ניסיונות אלה לא רק ייכשלו, הם גם ירחיקו את השלום. ראשית, ישראל תתנגד לכפיית תנאים מבחוץ. שנית, הפלסטינים לעולם לא יסכימו לנהל משא ומתן אם הם יחשוב שהקהילה הבינלאומית תיתן להם את מבוקשם ללא משא ומתן. אין קיצורי דרך קסומים. השלום דורש מחויבות למו"מ ישיר ללא תנאים מוקדמים. השלום דורש מאמץ מתמשך על מנת להתגבר על מכשולים. אני מוכן לעשות מאמץ זה".

נתניהו התייחס בישיבת הממשלה גם למו"מ בין המעצמות לאיראן. "הדו"ח שפרסמה מחלקת המדינה של ארה"ב על מעורבותה של איראן בטרור צריך להוות פעמון השכמה למי שאינו מבין את ההיקף של הפעילות החתרנית האיראנית והתוקפנות האיראנית, גם במזרח התיכון וגם מעבר למזרח התיכון", אמר ראש הממשלה.

"המערך האיראני חובק עכשיו למעלה משלושים מדינות, ומדי כמה שבועות נוסף תא טרור חדש שלהם, ישירות או באמצעות שלוחיהם, החיזבאללה", אמר נתניהו. "ראינו לאחרונה בקפריסין דירת טרור שבה נתגלה מאגר עצום של חומר נפיץ, וזאת רק דוגמה אחת מני עשרות רבות".

נתניהו הזהיר כי המשטר האיראני אמור בהסכם הגרעין, נתיב בטוח לפצצות גרעין, אחרי עשור ללא הפרה; אפשרות של הגעה לפצצות גרעין לפני העשור הזה, באמצעות הפרה ו"פיקוח מחורר מאוד".  בנוסף לכך, הזהיר נתניהו, כי המשטר האיראני אמור לקבל מיד עשרות מיליארדים של דולרים, מה שיאפשר להם להגביר את מאמצי הטרור, את התוקפנות שלהם וגם את החימוש המוגבר של  החיזבאללה, הג'יהאד האסלאמי, החמאס וארגונים אחרים. "ההסכם הזה איננו הסכם טוב. הוא הסכם שמסכן את מדינת ישראל, את המזרח התיכון, לדעתי את שלום העולם כולו".

נתניהו התייחס גם לפיגוע שהיה ביום שישי באזור בנימין ושלח תנחומים למשפחתו של הרוג הפיגוע דני גונן ואיחולי החלמה לחברו נתנאל חדד. "כוחות הביטחון עכשיו פועלים במלוא המרץ למצוא את המרצח, כמובן להביא אותו לדין, להעניש אותו במלוא החומרה. השקט היחסי שקיים ביהודה ושומרון לא צריך להטעות אף אחד. יש כאן כל הזמן ניסיונות של פיגועים – לצערנו, חלקם צולחים. הסיבה שרובם לא צולחים זה כתוצאה מפעולה מאוד מאומצת של צה"ל ושל השב"כ וגורמים אחרים מטעמה של מדינת ישראל".

מאוחר יותר, אחרי הפיגוע היום במזרח ירושלים, שוחח נתניהו עם מפקד מג"ב ניצב עמוס יעקב וביקש להעביר איחולי החלמה מהירה ללוחם משמר הגבול שפגע במחבל שניסה לרצוח אותו. "מסור ללוחם בשם כל אזרחי ישראל שהוא גיבור גדול. הוא פעל בגבורה יוצאת דופן והוא ראוי להערכה עצומה. אני משבח את נחישותו ואת נחישותם של כל אנשי כוחות הביטחון שמסכלים פעם אחר פעם את הניסיונות הרבים לפגע בנו", אמר נתניהו.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן