Skip to content

עובדי משרד החוץ התפרצו לוועדת חו"ב: "הסכמים חייבים לכבד"

העובדים טוענים כי הסכמי השכר שנחתמו בנובמבר האחרון לא כובדו. יו"ר ועד העובדים, השגריר חנן גודר: "אם המצב לא ייפתר תאלצו להתמודד מול אתגרי משרד החוץ ללא העובדים עצמם. הסכמים חייבים לכבד ואותנו מסובבים כבר שנה שלמה כמו פורפרה. מי שלא מכבד את העובדים, העובדים לא יכבדו אותו. במצב הנוכחי עובדי משרד החוץ עוזבים וממקומם […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

התסיסה בקרב עובדי משרד החוץ עלתה היום לשלב חדש ועשרות עובדי משרד החוץ התפרצו הבוקר לישיבה מיוחדת של ועדת החוץ והביטחון, שהתקיימה בחדר המצב של המשרד, בהשתתפות סגנית השר ציפי חוטובלי והמנכ"ל דורי גולד. העובדים מחו  על אי כיבוד הסכם העבודה שנחתם בעניינם בנובמבר 2014 והמשך הפגיעה בשליחי המדינה בחו"ל.

חנן גודר לחברי ועדת חו"ב: "על חברי הכנסת להתערב באופן בהול, על מנת למנוע משבר במשרד החוץ". (צילום: אלרם מנדל)
חנן גודר לחברי ועדת חו"ב: "על חברי הכנסת להתערב באופן בהול, על מנת למנוע משבר במשרד החוץ". (צילום: אלרם מנדל)

יו"ר ועד עובדי משרד החוץ, השגריר חנן גודר, קרא לחברי הכנסת להתערב במשבר, העלול להביא לקריסת שירות החוץ ולפגיעה אנושה ביחסי החוץ של ישראל. גודר פנה לנוכחים ואמר: "כל עוד לא יכובדו הסכמי השכר שנחתמו בנובמבר האחרון, לא נאפשר עבודה תקינה של משרד החוץ. לא יתכן, כי משרד האוצר מטאטא מתחת לשטיח את ההסכם כאילו אינו קיים, ויתר הגורמים משקיפים מהצד מבלי לנקוט אצבע, בזמן שעובדים נפגעים קשות ואינם מסוגלים למלא אחר משימותיהם בארץ ובחו"ל.

"אם המצב לא ייפתר תאלצו להתמודד מול אתגרי משרד החוץ ללא העובדים עצמם", הזהיר גודר. "הסכמים חייבים לכבד ואותנו מסובבים כבר שנה שלמה כמו פורפרה. מי שלא מכבד את העובדים, העובדים לא יכבדו אותו. במצב הנוכחי עובדי משרד החוץ עוזבים וממקומם נכנסים עובדי קבלן. אנו מתריעים כי במידה והמצב ימשיך כפי שהוא, שירות החוץ של מדינת ישראל עתיד לקרוס".

השגריר גודר התריע: "כבר היום, ישנם דיפלומטים בנציגויות השונות שאינם מסוגלים להמשיך בתנאים אלו ולבצע את עבודתם כראוי. אנו קוראים ליישום  מידי וללא דיחוי של הסכמי השכר החדשים בחו"ל. על חברי הכנסת להתערב באופן בהול, על מנת למנוע משבר במשרד החוץ, שבסופו של יום יפגע בכל אחד ואחת מאיתנו".

יו"ר הועדה, חה"כ צחי הנגבי, השיב כי מדובר בתמונת מצב חמורה, וכי חברי הוועדה יכנסו לעובי הקורה בעניין זה, בתיאום עם ועדת הכספים וועדת העבודה והרווחה של הכנסת.

ציפי חוטובלי: "המאבק על דעת הקהל כנגד ההסכם הוא מאבק קיומי". (צילום: אלרם מנדל)
ציפי חוטובלי: "המאבק על דעת הקהל כנגד ההסכם הוא מאבק קיומי". (צילום: אלרם מנדל)

בתחילת הדיון עסקו חברי הוועדה בסוגיה האיראנית. סגנית שר החוץ, ח"כ ציפי חוטובלי, אמרה:  "המאבק על דעת הקהל כנגד הסכם המעצמות עם איראן אינו מאבק סרק. זהו מאבק קיומי ויש לנו את היכולת להשפיע עליו. הכול עדיין פתוח והחרב עוד לא ירדה". באשר למאבק כנגד החרמתה של מדינת ישראל בזירה הבינלאומית אמרה סגנית השר כי "סימון מוצרים שיוצרו באיו"ש הוא בפירוש חרם על מדינת ישראל כולה ולא רק על ההתיישבות. זו סכנה מדינית הרבה מעבר לחרם עצמו". עוד אמרה סגנית השר כי עמותות אירופיות משקיעות כ-100 מיליון יורו במטרה לפעול כנגד מדינת ישראל וכל זאת בשעה שהפעילות מתבצעת במסווה של ארגוני זכויות אדם".

מנכ"ל משרד החוץ, דורי גולד אמר בישיבה כי "מדינת ישראל מצפה שהעולם יבחן את פעילותה בדיוק על פי אותם קריטריונים שהוא בוחן מדינות אחרות בעולם שנמצאות בסכסוך. עוד אמר גולד כי אחת הבעיות המרכזיות בהסכם עם איראן זו העובדה שמאוד קשה לפקח על חלק ממתקני הגרעין של איראן במטרה להוכיח שהיא חורגת מההסכם. לדברי המנכ"ל גולד ההסכם עם איראן יעביר לקופתה כ-150 מיליארד דולר שיושקעו, לפחות בחלקם, בפעילות טרור".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן