Skip to content

בעקבות ההסתה נגד הנשיא ריבלין, בית הנשיא פנה למשטרה

שר הביטחון משה (בוגי) יעלון הנחה את מערכת הביטחון לפעול באמצעים מחמירים, לרבות צווי מעצר מנהליים, נגד חשודים בפשעי שנאה. נתניהו בישיבת הממשלה: "אנחנו מוקיעים ומגנים את הרוצחים הללו, אנחנו רודפים אותם עד תום. הפלסטינים קוראים כיכרות על שם רוצחי הילדים – ואת ההבדל הזה אי אפשר לטשטש ואי אפשר להבליע". הרצוג: "לתגבר את האבטחה […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אחרי הקללות והאיומים – תלונה במשטרה. בעקבות הנחיית גורמי הביטחון הגיש בית הנשיא תלונה למשטרה – ובקשו לטפל במקללים ובמאיימים שפרסמו נגד הנשיא הנאצות, בעמוד הפייסבוק שלו, בעקבות הגינוי החריף מפי הנשיא לפעולת הטרור שנעשתה בכפר דומא.

נשיא על הכוונת? ראובן (רובי) ריבלין (צילום: דן בר דוב)
נשיא על הכוונת? ראובן (רובי) ריבלין (צילום: דן בר דוב)

מן המשטרה נמסר כי חוקרי יחידת הסייבר הארצית בלהב 433 הונחו לחקור את הפרסומים המסיתים נגד נשיא המדינה.

מפקד אגף החקירות והמודיעין, ניצב מני יצחקי, הנחה כי לאור התבטאויות פוגעניות המופצות ברשתות חברתיות כלפי נשיא המדינה, ראובן ריבלין, וכן בעקבות הגשת תלונה של גורמי הביטחון בבית הנשיא במרחב מוריה במחוז ירושלים, יועברו הממצאים לטיפולה של יחידת הסייבר הארצית בלהב 433.

"הפרסומים ייבחנו במלוא כובד הראש על ידי היחידה וייחקרו בתיאום עם הגורמים המוסמכים לכך בהתאם לחשד שיעלה מתוכם בתום הבחינה", נמסר מהמשטרה.

מטר הקללות והאיומים על ריבלין החל לאחר שפרסם בעמוד הפייסבוק שלו, בערבית ובעברית, גינוי חריף למעשה הטרור בכפר דומא ולאחר שביקר ביום שישי את בני משפחת דוואבשה, בבית החולים שיבא בתל השומר.

"יותר משאני חש בושה, אני חש כאב", כתב הנשיא בעמוד הפייסבוק שלו. "כאב על רציחתו של תינוק קטן. כאב על שבני עמי בחרו בדרך הטרור ואיבדו צלם אנוש. דרכם אינה דרכי. דרכם אינה דרכינו. דרכם אינה דרכה של מדינת ישראל ואינה דרכו של העם היהודי.

"לצערי הרב, עד עתה נראה שטיפלנו בתופעת הטרור היהודי ברפיון", האשים הנשיא ריבלין. "אולי לא הפנמנו שמולנו ניצבת קבוצה אידיאולוגית, נחושה ומסוכנת שהציבה לה למטרה להרוס את הגשרים העדינים אותם אנו בונים בעמל רב. אני מאמין שככל שנבין שמולנו ניצבת סכנה מהותית למדינת ישראל נהיה נחושים יותר לעמוד מולה ולעקר אותה מהשורש.

"אל מול גל הטרור הפוגע בחפים מפשע, הבז לחיי אדם, הבז לשלטון החוק, מדינת ישראל והחברה הישראלית מחויבות לחשבון נפש. חשבון נפש שיבוא לידי ביטוי במעשים ולא רק במילים. המנהיגות הישראלית, מימין ומשמאל, צריכה להביע קול ברור לא רק של גינוי לטרור אלא של מחויבות אמיתית למאבק באלימות, מאבק בגזענות, הכרה במחויבותנו להקפדה על ערכי החוק, כבודו של בית המשפט, ערכי הדמוקרטיה, וכבוד האדם שנברא בצלם".

התגובה הייתה מבול של איומים. בין השאר איימה אחת הגולשות: "חתיכת אפס מאופס. סופך יהיה גרוע יותר משל אריאל שרון אתה עוד תראה". גולש אחר כתב: "אני מתפלל שיקום עוד איזה 'יגאל אמיר שליטא' וינקה אותך ואת אנשי הערב ממדינתנו היהודית, אז שיהיה לך מחלות קשות וכל רע". איומים ונאצות אחרים היו: "מכרת נשמתך לשטן", "עוכר ישראל", "לך תתאסלם" – ועוד.

הורה לבצע מעצרים מנהליים. משה (בוגי) יעלון (צילום: דן בר דוב)
הורה לבצע מעצרים מנהליים. משה (בוגי) יעלון (צילום: דן בר דוב)

ובתוך כך אמר ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בפתח ישיבת הממשלה הבוקר: "בימים האחרונים היינו עדים לשני פשעים מתועבים. המדיניות שלנו כלפי פשעים כאלה היא אפס סובלנות. הנחיתי את גורמי הביטחון והאכיפה לפעול בכל הכלים החוקיים העומדים לרשותם כדי לתפוס את הרוצחים ולמצות את הדין עם הדוקר ועם השורפים. אנחנו נחושים להיאבק בתקיפות בתופעות של שנאה, קנאות וטרור מכל צד שהוא. המאבק בתופעות הללו מאחד את כולנו, זה איננו מאבק של מחנה זה או אחר – זה עניין של אנושיות בסיסית, שהיא יסוד הערכים היהודיים שאנו פועלים לאורם.

"אנחנו מוקיעים ומגנים את הרוצחים הללו, אנחנו רודפים אותם עד תום", המשיך נתניהו ואמר. הם (הפלסטינים) קוראים כיכרות על שם רוצחי הילדים – ואת ההבדל הזה אי אפשר לטשטש ואי אפשר להבליע. חשוב לומר אותו באותה עת שאנחנו מוקיעים ומתלכדים נגד הפושעים בקרב עמנו".

שר הביטחון משה (בוגי) יעלון הנחה את מערכת הביטחון לפעול באמצעים מחמירים, לרבות צווי מעצר מנהליים, נגד חשודים בפשעי שנאה.

השר יעלון הנחה את אנשי שירות הביטחון הכללי, המשטרה והצבא לדרוש צווי מעצר מנהליים גם כנגד חשודים פוטנציאליים שהיו מעורבים בהצתה בכפר דומא בה נרצח התינוק הפלסטיני – וגם כנגד מסיתים ומתסיסים לפשעי שנאה.

יושב ראש האופוזיציה, חבר הכנסת יצחק בוז'י הרצוג מ"המחנה הציוני", קרא בראיון לרינו צרור בגלי צה"ל לתגבר את האבטחה סביב הנשיא ריבלין.  "צריכים לעבות את האבטחה על נשיא המדינה", הוא אמר.

"צריך להוציא מחוץ לחוק את הארגונים שמסתים בצורה נוראה כלפי קבוצות אחרות בחברה", אמר חבר הכנסת הרצוג, "צריכים ללכת איתן בכל הכוח, אחת ולתמיד ובכל הכוח. זה נמאס". הרצוג הוסיף: "תראו מה עושים לנשיא המדינה. מיה הם בכלל שיתקפו את נשיא המדינה? חצופים, הם מאיימים על חייו של הנשיא".

3 Comments

  1. גידי
    3 באוגוסט 2015 @ 10:41

    ריבלין נגרר ונסחף יחד עם התקשורת משדרים היסטריה ופרשנות אפוקליפטית לגבי העם והמדינה . והמצב לא כך ולא יהיה כך.
    האירוע הוא טרגי ,וחבל שכואב לחלק מהעם מוות של תינוק פלסטיני , יותר מאשר כואב להם על תינוק מתנחל…!

    • עמית מנדלזון
      3 באוגוסט 2015 @ 10:45

      נגרר ? נסחף ? ומה תעשה אתה אם יאיימו על חייך רוצחים בפוטנציה ?

      • גידי
        3 באוגוסט 2015 @ 14:18

        שידור פאניקה והלכאה עצמית מוגזמת אינה פתרון . הסגנון מעודד את הצד השני לבצע רצח ונקמה.מעצם היותי יהודי,אני בכל רגע בארצי ואפילו בבתי ,מאוים ברצח. וזה לא מרפה את ידי ואפילו מחזק .בעברי יש אירועים שבהם ביקשו את נפשי ויכולתי להם.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן