Skip to content

"הקיצוצים – סכנה אסטרטגית לביטחונה, רווחתה ועתידה של ישראל"

כך כותבים עשרות שגרירים ועובדים בכירים של משרד החוץ, לראש הממשלה בנימין נתניהו המחזיק גם בתיק החוץ. "קיצוץ של עשרות מיליוני שקלים בתקציב משרד החוץ, סגירת עשר שגרירויות ישראליות והפסקת יצוא התרבות הישראלית ע"י משרד החוץ - אלו בשורות איוב ליכולתה של הדיפלומטיה הישראלית להמשיך להגן על מדינת ישראל"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 המשך הקיצוצים והפגיעה בסמכויות משרד החוץ מהווים "סכנה אסטרטגית מן המעלה הראשונה לביטחונה, רווחתה ועתידה של מדינת ישראל". כך כותבים כ-30 שגרירים ועשרות עובדים בכירים  במשרד החוץ, לראש הממשלה בנימין נתניהו המכהן גם כשר החוץ.

"הפגיעה במשרד החוץ - סכנה אסטרטגית" (צילום: ויקיפדיה)
"הפגיעה במשרד החוץ - סכנה אסטרטגית" (צילום: ויקיפדיה)

"אנו, בכירי משרד החוץ החתומים מטה, פונים אליך מתוך דאגה עמוקה לעתיד משרד החוץ, שהוא השרות הדיפלומטי של מדינת ישראל", כותבי עובדי משרד החוץ. "הפעילות הדיפלומטית חיונית כדי לצמצם את הנזקים מהסכם הגרעין עם איראן, לסכל את מאמציהם של אויבנו לגרום לדה-לגיטימציה של ישראל ולהחרמתה. מאמץ, שאם יצליח, יגרום נזק עצום  לביטחונה, כלכלתה, מעמדה וחוסנה הלאומי של ישראל.

"משרד החוץ שרוי בימים אלה במצב קשה: פיזור סמכויות ללא הרף והיעדר שר חוץ במשרה מלאה, יחד עם העדר של תקציבים ותקנים, מותירים את המשרד חסר יכולת להתמודד עם האתגרים הכבדים הניצבים בפני ישראל בזירה הבינלאומית. הצעת תקציב המדינה שתובא לשולחן הממשלה כוללת קיצוץ של עשרות מיליוני שקלים בתקציב משרד החוץ, סגירת עשר שגרירויות ישראליות והפסקת יצוא התרבות הישראלית ע"י משרד החוץ. אלו בשורות איוב ליכולתה של הדיפלומטיה הישראלית להמשיך להגן על מדינת ישראל.

"כפי שידוע לך, סגירת שגרירויות בעולם משמעותה פגיעה קשה במיוחד: צעד שמשדר זלזול והתעלמות ממדינות העולם", כותבים השגרירים והעובדים הבכירים. "התוצאה היא שמדינות אלה עלולות שלא לעמוד לצידה של ישראל כשנזדקק להן.

"אדרבה, כדי להגן על ישראל בזירה הבינלאומית נדרשת כיום תוספת לתקציב הפעולות ולתקנים של משרד החוץ. כמו כן, נדרש עיגון בחקיקה של סמכויות משרד החוץ כדי להפסיק את הנגיסה הבלתי פוסקת, שגורמת לנטרול הדיפלומטיה הישראלית במקום לחיזוקה.

"חובה עלינו להתריע, כי המשך המגמה של קיצוץ סמכויות ותקציבים היא סכנה אסטרטגית מן המעלה הראשונה לביטחונה, רווחתה ועתידה של מדינת ישראל", נאמר במכתב. "על כן אנו מבקשים ממך, כשר האמון על משרד החוץ ועל ניהול יחסי החוץ של ישראל, להתערב באופן מידי ולא לאשר את ההצעות שמופיעות בספר תקציב המדינה בכל הקשור למשרד החוץ. כבוד ראש הממשלה, אנו קוראים לך להתערב מיד כדי למנוע נזק נוסף למדינת ישראל ולאזרחיה".

7 Comments

  1. גידי
    6 באוגוסט 2015 @ 21:13

    דיפלומטים יקרים ""סכנה אסטרטגית מן המעלה הראשונה לביטחונה, רווחתה ועתידה של מדינת ישראל". רק בשל ההשוואה המופרכת הזו הייתי מקצץ פי שניים.עד עתה לא ראינו נצורות וכנראה שגם בהמשך לא נראה.

    • עמית מנדלזון
      6 באוגוסט 2015 @ 21:22

      כן גידי אתה צודק המדינה היחידה בעולם בלי שירות דיפלומטי, זה חייב להיות רעיון טוב אם זה בא מהיהודים. חבל רק שאתה לא מבין מאין זה בא ולאן זה הולך

      • גידי
        6 באוגוסט 2015 @ 22:39

        עמית ,אם היו לי קשרים ב cnn …הייתי חוסך ויעיל יותר מ 20 דיפלומטים לא יודע מאפה זה בא ,אך לאן זה הולך הייתי מבין…

        • עמית מנדלזון
          6 באוגוסט 2015 @ 23:09

          אבל אין לך וזה לא תפקידם של דיפלומטים. מדובר בקרם שבקרם של השירות הציבורי אנשים שמוכשרים במיוחד ונבחרו בקפדנות אנשים שלמרות דעותיהם הפוליטיות האישיות יפעלו אך ורק למען המדינה. מדובר בנושאים ונותנים, דוברי שפות אנשים תמכירים את התרבויות בהם הם משרתים אנשים משכילים, בהירים, ועושים עבודה יום ולילה למען המדינה והקשר בינה לבין היהודים בקהילות בהם הם חיים. צמצם אותם ותנטות את הקהילות היהודיות צמצם אום ותשאיר למירי רגב את היכולת לגיב בשם מדינת ישראל (כן מירי רגב עם השפה העילגת שלה ועם ההכלה הנחותה ועם התרבות) צמצם אותם ותמנע מתרבות ישראלית להיות מוכרת בעולם צמצם אותם ותפגע בעסקים ישראלים להם הם מסייעים בקשרים. צמצם אותם ותהרוס את הקשר היחיד של ישראל עם העולם. קשרים ב- CNN לא מספיק

        • עמית מנדלזון
          6 באוגוסט 2015 @ 23:12

          ועוד משהו… הם לא יקרים בכלל למעשה הם עוזבים מרצונם את השירות הציבורי כי משכורותיהם נמוכות והם מקריבים את חייהם חיי בני זוגם ווהשפיות של ילדיהם לטובת המדינה.

          • גידי
            7 באוגוסט 2015 @ 6:27

            אכן הסבר משכנע. אני לא חולק על חשיבות השרות הדיפלומטי ,ובגלל המטלות שציינת ,מי שלא רואה בתפקיד שליחות אין לו מקום. ועדיין העולם עדיין ברובו פועל בהאשמת ישראל כאוטומט בלי הרהור או מחשבה שנייה.
            הכוונה שלי הייתה שיש צורך בשינוי השיטה להסגת מטרות .

          • עמית מנדלזון
            7 באוגוסט 2015 @ 9:22

            זו בדיוק הבעיה נתניהו לקח ממשרד החוץ כל כך הרבה סמכויות שהם אינם יכולים לבצע את שליחותם כראוי ועכשיו הוא מאיים לחסל אותו. סמכויותיו של משרד החוץ קוצצו כל כך בתקופת נתניהו שהשליחים לא יכולים לבצע את עבודתם ואני עדיין לא אמרתי מילה על הסכמי השכר איתם שעד היום לא כובדו למרות החתימה של משרד האוצר. אתה לא יכול לקצץ ליד את האצבעות ואחר כך להתלונן שהיא לא יכולה לשמש לנגינה על פסנתר

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן