Skip to content

נתניהו: "נקיף את ישראל בגבולות, בגדר ביטחון ובמכשול"

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, תקף בישיבת הממשלה את הרעיון שהעלה יו"ר המחנה הציוני הרצוג, לקלוט פליטים סוריים. "לא ניתן לשטוף את ישראל במסתננים, מהגרי עבודה ופעילי טרור". הרצוג בתגובה: "שכחתם מה זה להיות יהודים. פליטים. נרדפים. ראש ממשלת העם היהודי לא סוגר את הלב ואת השער כשבני אדם נמלטים על נפשם מרודפיהם, עם תינוקיהם בידם"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, תוקף בפתח ישיבת הממשלה, את הצעתו של ראש האופוזיציה הרצוג, לקלוט בישראל פליטים מסוריה.

נתניהו ויעלון בסיור בקטע הגבול עם ירדן, שבו יוקם המקטע הראשון של הגדר (צילום: אריאל חרמוני/משרד הביטחון)
נתניהו ויעלון בסיור בקטע הגבול עם ירדן, שבו יוקם המקטע הראשון של הגדר (צילום: אריאל חרמוני/משרד הביטחון)

"ישראל איננה אדישה לטרגדיה האנושית של הפליטים מסוריה ומאפריקה", אמר נתניהו בפתח ישיבת הממשלה. "אנחנו כבר טיפלנו במסירות בכאלף פצועים מהקרבות בסוריה, וסייענו להם לשקם את חייהם. אנחנו מדברים עם ראשי מדינות באפריקה, כולל עם ראש ממשלת איטליה לאחרונה, ועם מנהיגים אירופים אחרים, על חבילות סיוע רב-לאומיות למדינות המקור באפריקה – בחקלאות, בכלכלה, בביטחון – כדי לטפל בבעיה בהתהוותה. אבל עם זאת, ישראל היא מדינה קטנה, קטנה מאוד. אין לה עומק דמוגרפי ואין לה עומק גיאוגרפי – ולכן אנחנו חייבים לשלוט על גבולותינו, גם נגד מסתנני העבודה הבלתי חוקיים וגם נגד מחוללי טרור. כך עשינו בגבולנו עם סיני ובלמנו את ההסתננות משם".

נתניהו הוסיף: "אנחנו מתחילים היום לבנות את הגדר בגבולנו המזרחי. בשלב הראשון נבנה אותה מתמנע לאילת כדי להגן על שדה התעופה שנבנה במקום, ונמשיך את הגדר עד לרמת הגולן, שם כבר נבנתה גדר ביטחון חזקה. איננו מחכים, ככל שניתן אנחנו נקיף את ישראל בגבולות, בגדר ביטחון ובמכשול, שיאפשר לנו לשלוט על גבולותינו. אנחנו לא ניתן לשטוף את ישראל במסתננים, מהגרי עבודה ופעילי טרור".

ביחד עם נתניהו תקפו גם שרים בממשלה את הרצוג. שר התיירות, יריב לוין, כינה את הצעתו "פופוליסטית" ואמר כי מדובר ב"הצעה חסרת אחריות אשר כל תכליתה מירוק המצפון המוסרי". לדבריו, "מדינת ישראל נמצאת כבר שנים בחזית הסיוע ההומניטארי, והייתה הראשונה שנכונה לקלוט פצועים סורים כבר בתחילת הקרבות במדינה. עם זאת, עלינו להיות זהירים ולדעת היכן לשים את הקו האדום. קליטת פליטים ממדינת אויב, אשר עשויים לחבור לכוחות פנימיים החותרים נגד המדינה, תפגע באינטרסים הלאומיים ועלולה להביא להפרת האיזון הדמוגרפי".

השר ישראל כץ: "יו״ר האופוזיציה בוז׳י הרצוג קורא לממשלה לקלוט פליטים סורים בישראל. איזה חוסר תבונה מדינית וחוסר אחריות לאומית. לפחות שיציע, כמו ראש ממשלת פינלנד, לקלוט אותם בביתו".

יו"ר המחנה הציוני, יצחק (בוז'י) הרצוג, השיב לביקורת: "שכחתם מה זה להיות יהודים. פליטים. נרדפים", כתב בעמוד הפייסבוק שלו. "ראש ממשלת העם היהודי לא סוגר את הלב ואת השער כשבני אדם נמלטים על נפשם מרודפיהם, עם תינוקיהם בידם.

"מנחם בגין שקלט מיד עם הקמת ממשלתו הראשונה פליטים מוויטנאם מתהפך בקברו", כתב הרצוג. "אני מציע להביט באחריות על המציאות, להכניס, כחלק ממאמץ בינלאומי מתואם מספר מבוקר ומוגבל של פליטים מטעמים הומניטריים ולהציל בכך גם את אחינו הדרוזים שנשחטים בסוריה ונמצאים במצוקה נוראית".

ח"כ עמיר פרץ הגיב: "הערכים היהודים והאוניברסליים מחייבים אותנו לחשוב על הטרגדיות האנושיות המתרחשות סביבנו ותמונתו של איילן הפעוט מוטל על החול ,חסר נשימה אינה יכולה להרפות ממני . כל מה שאיילין , ובני משפחתו ביקשו זה מקום על הגלובוס לחיות בו. איילין במותו שבר לבבות רבים ברחבי העולם גרם לשינוי מדיניות, הפיל מחסומים ופתח מעברים בין מדינות ונתן חיים חדשים לעשרות אלפי פליטים אחרים.

"מדינת ישראל לא יכולה להמשיך ולהתעלם וצריכה להודיע כי היא מוכנה להשתתף במאמץ הבינלאומי לסייע לפליטים אלה וללמוד מראש הממשלה מנחם בגין ז״ל, שמיד בראשית כהונתו סייע ונתן מקלט לפליטי וייטנאם ובכך הוכיח לעולם כולו כי אנו עם אמות מוסר שישמשו אור לאחרים. וגם הפעם עלינו לעשות זאת ללא חשש כי זה בסיס עוצמתנו להבטיח עתידנו ועתיד ילדינו שנה טובה".

אחר הצהריים סייר ראש הממשלה בנימין נתניהו בגבול המזרחי, בו יחלו עבודות הקמת הגדר. בסיור השתתפו גם שר הביטחון משה (בוגי) יעלון, שר התחבורה ישראל כץ, סגן הרמטכ"ל אלוף יאיר גולן, אלוף פיקוד דרום סמי תורג'מן, ראש מנהלת הגדר תא"ל ערן אופיר וגורמים נוספים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר:  "אנחנו מתחילים היום בבניית גדר הביטחון בגבולנו המזרחי, כהמשך לגדרות הביטחון שבנינו בגבול מצרים, וכמובן שיתחברו בסופו של דבר לגדר הביטחון שבנינו ברמת הגולן. אנחנו רואים היום מה קורה למדינות שאיבדו שליטה על גבולותיהן. השילוב של טרור אכזרי מאוד המתפשט בגבולותינו, של מסתנני עבודה, של מבריחים וגם של אובדן שליטה אל מול טרגדיה אנושית שמתרחשת 360 מעלות, אומר שאנחנו חייבים להחזיר את השליטה ולהבטיח את שליטת ישראל בגבולותיה, כמעט 360 מעלות, כי יש לנו כמובן גם גבול ימי – וזה מה שאנחנו עושים, הלכה למעשה".

המטה לביטחון לאומי ריכז את עבודת המטה הבינמשרדית יחד עם משרד הביטחון, האוצר, המשפטים, התחבורה, החוץ והמשרדים הרלוונטיים. הגדר תוקם בצד הישראלי של הגבול תוך שמירה על ריבונותה של הממלכה הירדנית ועל האינטרסים הלאומיים שלה. בניית הגדר הדרומית (בין ישראל למצרים), שהוקמה ביוזמתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, הביאה לירידה דרסטית בכניסת מסתננים בשלוש השנים האחרונות.

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן