Skip to content

נתניהו: "בישראל אנשים לא יזרקו בקבוקים ואבנים כאוות נפשם"

נתניהו, שחנך הבוקר קו רכבת חדש מאשקלון לבאר שבע, חזר שוב על אמירתו: "כשאני רוצה משהו, אני משיג אותו" והדגיש כי בכוונתו לשנות את המצב מהקצה אל הקצה. "החלטנו לשנות מדיניות ולאסור מלחמה על מיידי האבנים, זורקי הבקבוקים, יורי היריות ופורעי הפרעות - פשוט שינוי". ליברמן: "ראוי שראש הממשלה יבקש סליחה מאזרחי ישראל בכלל וממצביעיו […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"במדינת ישראל אנשים לא יזרקו בקבוקים ואבנים כאוות נפשם. מי שיעשה את זה ישלם מחיר כבד מאוד. אני מציע שתתייחסו לזה בהתאם. כשאני רוצה משהו – אני משיג אותו". כך אמר הבוקר ראש הממשלה בנימין נתניהו, שעה שחנך את קו הרכבת אשקלון – באר שבע. באירוע השתתפו שר התחבורה ישראל כץ, יו"ר דירקטוריון רכבת ישראל חוסאם בשארה, מנכ"ל רכבת ישראל בועז צפריר וראשי ערים ומועצות הדרום.

ראש הממשלה נתניהו ושר התחבורה כץ, בנסיעת הבכורה בקו הרכבת (צילום: חיים צח/לע"מ)
ראש הממשלה נתניהו ושר התחבורה כץ, בנסיעת הבכורה בקו הרכבת (צילום: חיים צח/לע"מ)

"החלטנו לשנות מדיניות ולאסור מלחמה על מיידי האבנים, זורקי הבקבוקים, יורי היריות ופורעי הפרעות – פשוט שינוי", אמר נתניהו. "הדבר הזה בא לידי ביטוי קודם כל בשינוי הוראות פתיחה באש. בקבוק תבערה או אבן – אלה הורגים גם בתוך הקו הירוק וגם מעבר לקו הירוק. הנרצח והנפגע אינו יודע את ההבדל. גם אנחנו איננו רואים את ההבדל. אנחנו הולכים להחמיר מאוד את הוראות פתיחה באש, והיה לזה ביטוי אתמול כבר בירושלים.

"אנחנו הולכים להחמיר את העונשים בעונשי מינימום", המשיך ואמר ראש הממשלה. "יש לזה הרבה ויכוח, יש לזה הרבה התרעמות, אבל החוק חייב לשרת את החיים ולא החיים את החוק. תמיד האמנתי בזה, ולכן החוק ישונה. אנחנו נפעיל גם קנסות הרבה יותר מאסיביים על נערים מתחת לגיל המאסר, עליהם ועל המשפחות שלהם, כולל חילוט נכסים במקרה הצורך על מנת ליצור הרתעה חדשה. במדינת ישראל אנשים לא יזרקו בקבוקים, לא יירו על רכבות ולא יזרקו אבנים כאוות נפשם. מי שיעשה את זה ישלם מחיר כבד מאוד. זה שינוי מדיניות. אני מציע שתתייחסו לזה בהתאם. כשאני רוצה משהו – אני משיג אותו – ואני רוצה לשנות את המצב הזה מן הקצה אל הקצה".

בנושא יחסיו עם הבית הלבן אמר ראש הממשלה: "אני שומע מכל מיני מומחים ופרשנים מזה חודשים שמסבירים שהמאבק שהובלנו נגד עסקת הגרעין האיראנית יכולה לגרום לנתק, לקריסה ביחסים עם ארצות הברית. אני מעולם לא הבנתי מדוע מדינת ישראל הריבונית, שמייצגת את העם היהודי, איננה יכולה להוביל מאבק נגד הסכם גרעין עם מדינה שמכריזה על כוונתה להשמיד אותנו. אני חושב שזו לא רק זכותי, זו חובתי להצביע על הסכנות הללו, והדבר הזה לא רק שאינו פוגע במדינת ישראל, הוא משרת את מדינת ישראל, משום שכל הגורמים בארצות הברית, לרבות אלה שתמכו בהסכם, אומרים 'בוודאי שצריך להתנגד לתוקפנות האיראנית, בוודאי שצריך לחזק את מדינת ישראל'.

"מאז ימי הטורקים לא הייתה פריסה כזאת". נתניהו וראשי הערים בדרום (צילום: חיים צח/לע"מ)
"מאז ימי הטורקים לא הייתה פריסה כזאת". נתניהו וראשי הערים בדרום (צילום: חיים צח/לע"מ)

"כמובן, הדבר בא לידי ביטוי גם בדברים שאומר הנשיא אובמה והמזכיר קרי שאתמול דיברתי עימו", המשיך ואמר נתניהו. "זה ברור שלא הייתה קריסה של יחסים כזאת, גם לא יכולה להיות קריסה של יחסים כזאת, ולכן אני חושב שכדאי לכל המומחים האלה להיות קצת יותר צנועים. אני חושב שאני יודע איך לנווט את היחסים של מדינת ישראל, איך לשמור על המדינה שלנו, ואנחנו שומרים עליה – גם מול האיומים החיצוניים, גם בגבולות, יש כאן גדר ביטחון מול מצרים, שכולנו יודעים מה היה קורה למדינת ישראל אלמלא התעקשתי להקים אותה, וגם בפיתוח הפנימי של מדינת ישראל. אנחנו מפתחים את המדינה, סוללים רכבות, סוללים כבישים, מפתחים את הסייבר, מפתחים את העתיד, ובה בעת שומרים גם על הביטחון שלנו, על הגבולות שלנו וגם על היחסים שלנו עם הטובה בידידותינו, ארצות הברית".

בנושא המשטרה אמר נתניהו: "השר ארדן נוהג נכון כשהוא מבין שזה המינוי החשוב ביותר שהוא יכול לעשות, אם זה ייקח עוד כמה ימים ועוד כמה שבועות, טוב שכך. יש לנו משטרה מצוינת, היא תהיה טובה יותר, והיא צורכת, או דורשת, כמה שינויים – ומי שיוביל אותה זה המפכ"ל החדש שיתמנה".

בנושא פיתוח הנגב: "המהירות תהיה גדולה, והמהירות של הפיתוח גדולה אף יותר. קורה כאן משהו. בפעם הראשונה מאז שנים ארוכות שהנגב מושך אליו אנשים. צעירים באים הנה, הם באים לנתיבות והם באים לאופקים והם באים לשדרות, והם באים לבאר-שבע, לדימונה, לירוחם".

בנושא פארק הסייבר: "פארק הסייבר הזה הוא מנוע צמיחה עולמי, צריך להבין את זה. כלכלת העולם צומחת עם האינטרנט, אי אפשר להצמיח את האינטרנט בלי להגן על האינטרנט. מדינת ישראל היא בין שתי מעצמות האינטרנט המובילות בעולם, וזו לא הפרזה. ההשקעות בסטרט-אפים של סייבר היו ב-2014 עשרה אחוז מההשקעות בעולם. ההשקעות בסייבר בישראל ב-2014 היו עשרה אחוז מההשקעות בעולם – פי חמישים מגודלה של ישראל. ההשקעות ב-2015 לפי הנתונים האחרונים שיש לנו הוכפלו. ישראל עכשיו מקבלת עשרים אחוז מההשקעות של הסייבר בעולם – זה מספר מדהים, משהו גדול מאוד קורה פה. ואת ההשלכות של מה שאמרתי עכשיו אנחנו מרגישים כאן ונרגיש בכל רחבי מדינת ישראל, אבל קודם כל אנחנו מרגישים את זה בנגב, כיוון שהעברנו את יחידות הסייבר של מדינת ישראל לבאר שבע ולאזור, ואנחנו מעודדים את המנוע העסקי שאנשי הסייבר המוכשרים בגמר שירותם הצבאי מסוגלים לפתח. אין דבר יותר מזרז או מעצים את האזור כולו, כי זה מחייב גם שירותים נוספים, תעשיות נוספות, תעסוקה חדשה, צמיחה חדשה. יש פה בשורה חדשה למדינת ישראל".

בנושא העברת עיר הבה"דים לנגב: "התערבתי  בעניין כשבממשלתי הקודמת, נעצר תקציב להעברת צה"ל דרומה. אני חייב להגיד לך שבאותו יום החלטתי לפטר את השר הנוגע בדבר. למחרת היום וידאתי שהכסף עבר. אין לי כוונה לפטר כרגע אף אחד, אבל אני בהחלט מתכוון להעביר את הכסף, כי העברת צה"ל דרומה יחד עם העברת יחידות התקשוב, יחד עם העשייה הכבירה של נתיבי התחבורה – כל הדברים הללו מזניקים את הנגב קדימה בהיקפים שלא הכרנו, ואני לא מתכוון שזה ייעצר אפילו יום אחד. זה יהיה בזמן, זה יהיה לפני הזמן".

על חנוכת קו הרכבת החדש אמר נתניהו: "מאז ימי הטורקים לא הייתה פריסה כזאת של רכבות בארץ, אבל בהיקף הרבה יותר גדול: קווים מודרניים, רכבות מודרניות שמחלקות את כל חלקי הארץ. במקביל, אנחנו עושים מה שלא נעשה מאז ימי הבריטים, אנחנו מרשתים את הארץ בכבישים מהירים. בדרך הנה ראיתי את הפיתוח הזה שאתה ישראל מוביל אותו, במדיניות המשותפת שלנו בהקצאת משאבים גדולים מאוד. אנחנו משנים את המדינה, מחברים את הצפון והדרום למרכז, הופכים את הארץ ליחידה אחת. זה יוצר אפשרויות חברתיות וכלכליות אחרות לגמרי".

ח"כ אביגדור ליברמן בתגובה: "כשבערב ראש השנה רוצחים יהודי בירושלים, כשלפני החג ובמהלכו יש מהומות ומיידים אבנים בהר הבית, כשלאחר החג פורשים כיפת ברזל באשדוד מחשש מתגובת המחבלים בעזה למעצר המנהלי המחודש של מוחמד עלאן וכשאנו מתבשרים על חודש שני ברציפות בו הצמיחה בישראל נמוכה מהצמיחה ביוון – כשכל הדברים הללו קורים בין ראש השנה ליום כיפור כדאי שעם ישראל ישאל את רה״מ איפה הביטחון ואיפה הכסף. וראוי שראש הממשלה יבקש סליחה מאזרחי ישראל בכלל וממצביעיו בפרט על הבטחות השווא שפיזר בנוגע לכך שהוא ישמור על הביטחון וידאג לכלכלה. לאחר בקשת הסליחה ראוי שהוא גם יתפטר.. "

מהליכוד נמסר בתגובה: ראש הממשלה בנימין נתניהו מנהיג מדיניות תקיפה ונחושה של שמירה על הגבולות מפני הסתננות בלתי חוקית ושמירה על הביטחון על ידי מדיניות של אפס סובלנות כלפי טרור.

במקום לתקוף את ראש הממשלה, היה מצופה מליברמן  לתמוך בצעדים התקיפים שמוביל ראש הממשלה מול הטרור ובהם: שינוי הוראות הפתיחה באש, החמרת הענישה נגד מיידי אבנים ובקבוקי תבערה והטלת קנסות כבדים על משפחותיהם.

במקום  לתקוף את ראש הממשלה בנושא הצמיחה היה מצופה מליברמן להתגייס להעברת מתווה הגז – מהלך שיזרים מאות מילארדי שקלים לכלכלה הישראלית ויזניק את הצמיחה במשק.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן