Skip to content

ארבע יצירות של שיכרון חושים

המצב הביטחוני לא הרתיע את להקת המחול Bodytraffic מלוס אנג'לס להגיע לישראל. הלהקה, שנחשבת לדבר הבא בבלט המודרני, תעלה כאן מופע וירטואוזי, שיכלול יצירות קצביות וסוחפות. חברי הלהקה עורכים בארץ כיתות אמן לחרדים ויקיימו בירושלים סדנה משותפת ליהודים ולערבים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
אקרובטיקה והומור, אהבה וקנאה

להקת "בודיטראפיק" מלוס אנג'לס, שקצרה הצלחה מסחררת בכל בימות המחול בעולם ונחשבת לדבר הבא של הבלט המודרני, הגיעה לביקור ראשון בארץ ותעלה כאן את המופע "o2Joy". המופע הראשון יתקיים ב-14 באוקטובר בירושלים. מה שמייחד את הלהקה זו יכולת המשחק של הרקדנים, שבנוסף לתנועותיהם המדויקות ורמתם הווירטואוזית מעלים מחזה תיאטרלי סוחף על הבמה.

שתי הכוריאוגרפיות שייסדו את הלהקה ב-2007  –  ליליאן בָּרבֵּייטוֹ וטינה פינקלמן בֶּרקֶט יצטרפו הפעם לרקדנים על הבמה. ברבייטו נמנית על 15 הכוריאוגרפים היחידים בעולם להם יש ההכשר ללמד את שיטת  ה-countertechnique – שיטה שהמציאה הרקדנית והכוריאוגרפית אנוק ואן-דיק. ומטרתה לגונן על הרקדנים מפני פציעות. אִלו טינה פינקלמן ברקט  הייתה ממייסדי להקת הֶ"ל'ס קיטשֶן דאנס" של הרקדן מיכאל ברישניקוב.

הערב ייפתח עם ריקוד ציורי של ברק מרשל "ובחצות, הכלה הירוקה ריחפה מעל כיכר הכפר" –  ריקוד המטיל ספק במוסד הנישואין. כהרגלו משתית מרשל את הריקוד על עלילה – הפעם מדובר בסיפור אמיתי שהתרחש בעדן שבתימן, בבית המקולל בנגע הקנאה. הנשים מנסות לפתות גבר אדיש שקורא עיתון ולבסוף מרימות רגליהן למעלה בייאוש. היחס אליהן הוא כמו לחפצים. כמוזיקה מלווה בחר מרשל דווקא בשירי אהבה חסידיים ושירים הלקוחים מהמסורת התימנית, כשהמכנה המשותף הוא הקצביות התוססת, ההומור השחור והאירוניה. הגלישה לפרטי פרטים של הדמיון הסוער הופכת את המוזיקה הסוחפת לערוץ המרכזי. לכך מצטרפים המעברים המהירים בין מקצבים מנוגדים, וכן השימוש בהבהוב אור זרקורים.

מחפשים את משמעות החיים

מנוגד לחלוטין לסיפור הפיתוי והשליטה הוא הכיוון הסוריאליסטי של הכוריאוגרף חופש שכטר:  ביצירתו "אבק" אין עלילה, אלא מחוות פראיות שבהן מתואר באגרסיביות סיפור הבריאה "תוהו ובוהו" ו"חושך על פני תהום". שכטר אף הלחין בעצמו את המוזיקה המלווה.  שלוש נשים עוטות שמלות אדומות ושלושה גברים בחליפות ובמכנסיים מחפשים את משמעות החיים ועל כדאי או אפשר להילחם.

הכוריאוגרפיה של ויקטור קוויג'דה ביצירה "שוב, לפני שאתה הולך" מעודנת יותר והמוזיקה משולבת בקטעי "הִיפ הוֹפ". הרקדנים כמו גחים מרצפת הבמה, נארגים ושזורים זה בזה. ביצירה הרביעית והאחרונה מרחף זוכה פרס הבסי היוקרתי הכוריאוגרף ריצרד סיגל יחד עם חברי הלהקה לצלילי הג'ז העליזים של אוסקר פיטרסון, גלן מילר, בילי הולידיי ואלה פיצג'רלד. הריקוד מלא הומור ושובבות.

אסור להחמיץ את המפגש עם להקה תוססת ומאתגרת זו, שמציתה בקהל אש של שיכרון חושים ושמחה מידבקת. מובטחת גם הנאה מהמוזיקה הקצביות והסוחפת.

המצב הביטחוני לא הרתיע את חברי הלהקה להגיע לישראל. בחסות מחלקת התרבות של שגרירות ארה"ב הם כבר מקיימים ברחבי הארץ סדנאות וכיתות אמן לרקדנים בעלי מוגבלויות ולבעלי צרכים מיוחדים, וכן לרקדנים דתיים וחרדיים, ובעיקר לנשים ונערות מהמגזר החרדי. בירושלים תתקיים סדנה משותפת לרקדנים יהודים וערבים. אין ספק שהם הגיעו בזמן הנכון.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן