Skip to content

"להילחם בטרוריסטים באמת מידה אחת – ללא היסוס ובנחישות"

כך אמר ראש הממשלה נתניהו במסיבת עיתונאים מיוחדת שכינס עם צאת השבת: "הטרור הוא התקפה שיטתית ומכוונת נגד אזרחים חפים מפשע. אין שום דבר שמצדיק את הטרור. תמיד צריך לגנות אותו, תמיד צריך להילחם בו. חפים מפשע בפאריס, כמו גם בלונדון, במדריד, במומבאי, בבואנוס איירס ובירושלים הם אינם הסיבה לטרור - הם הקורבנות של הטרור"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ראש הממשלה בנימין נתניהו קרא הערב לעולם התרבותי כולו להתאחד, כדי להביס את מגפת הטרור העולמית. נתניהו, שכינס בצאת השבת מסיבת עיתונאים מיוחדת, אמר כי הנחה את שירותי הביטחון והמודיעין של ישראל לסייע בכל דרך לעמיתיהם בצרפת ובמדינות אירופיות אחרות – ובמקביל ביקש להדק את סידורי האבטחה סביב מוסדות ישראליים ויהודיים בחוץ לארץ.

ראש הממשלה נתניהו בחדר המצב של משרד החוץ היום (צילום: קובי גדעון/לע"מ)
ראש הממשלה נתניהו בחדר המצב של משרד החוץ היום (צילום: קובי גדעון/לע"מ)

בתוך כך, בהוראת ראש הממשלה, יורדו דגלי המדינה בנציגויות ישראל בעולם ובמוסדות השלטון לחצי התורן. עם צאת השבת הורה יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, להוריד את כל דגלי ישראל המונפים ברחבת הכנסת לחצי התורן ולהאיר את המשכן בצבעי דגל צרפת לאות הזדהות.

"בשם הממשלה ובשמם של אזרחי ישראל אני שולח תנחומים לעם בצרפת ולמשפחות הקורבנות שנרצחו באכזריות אמש בפאריס", פתח נתניהו את דבריו בעברית ובצרפתית. "אנו מאחלים החלמה שלמה ומהירה לפצועים.

"ישראל ניצבת כתף אל כתף עם צרפת במאבק בטרור של האיסלאם הקיצוני ששוטף את המזרח התיכון וחלקים נרחבים של העולם", אמר נתניהו. "הטרור הוא התקפה שיטתית ומכוונת נגד אזרחים חפים מפשע. אין שום דבר שמצדיק את הטרור. תמיד צריך לגנות אותו, תמיד צריך להילחם בו. חפים מפשע בפאריס, כמו גם בלונדון, במדריד, במומבאי, בבואנוס איירס ובירושלים הם אינם הסיבה לטרור – הם הקורבנות של הטרור, ויותר ויותר של טרור איסלאמי עולמי.

בניין עיריית תל אביב נצבע בצבעי ה"טריקולור" הצרפתי (צילום: דן בר דוב)
בניין עיריית תל אביב נצבע בצבעי ה"טריקולור" הצרפתי (צילום: דן בר דוב)

"אני אומר שנים רבות שהטרור האיסלאמי תוקף את ישראל ומדינות אחרת כי הוא פשוט רוצה להשמיד אותנו, נקודה", אמר ראש הממשלה. "יש לראות בהתקפה על כל אחד מאיתנו כהתקפה על כולנו. יש לגנות ולהילחם בכל מעשה של טרור באופן שווה, להילחם בטרוריסטים באמת מידה אחת – ללא היסוס ובנחישות. אני קורא לעולם התרבותי כולו: זה הזמן להתאחד כדי להביס את מגפת הטרור העולמי".

ראש הממשלה הדגיש, בתשובה לשאלות עיתונאים: "לישראל יש מידע מודיעיני, אנחנו לא בדיוק גורם שולי בתחום הזה – ואת המידע שיש לנו אנחנו משתפים עם צרפת ועם מדינות רלוונטיות אחרות, לא רק ביממה האחרונה. אנחנו משתפים פעולה בדרכים שונות, אני לא בטוח שכדאי לפרט את כולן כאן".

ראש הממשלה המשיך ואמר: "אי אפשר להגיד: יש טרוריסטים טובים ויש טרוריסטים רעים. כל הטרוריסטים הם רעים, צריך אמת מידה אחת. אני חושב שצריך, כפי שאנחנו מגנים את מעשי הרצח האלה ברחבי העולם, אני מצפה לגינויים נגד מעשי הרצח שקרו אתמול – למשל, של יעקב ונתנאל ליטמן.

נתניהו במסיבת העיתונאים: "אין טרוריסטים טובים" (צילום: קובי גדעון/לע"מ)
נתניהו במסיבת העיתונאים: "אין טרוריסטים טובים" (צילום: קובי גדעון/לע"מ)

"אנחנו עומדים בחזית הזאת של טרור, שהפך מטרור פלסטיני-לאומני, יותר ויותר לטרור איסלאמיסטי", אמר נתניהו. "אנחנו רואים את זה, והדבר הזה שוטף, כפי שאמרתי, את כל האזור ובהדרגה את כל העולם. צריך אמת מידה אחת, לגנות את זה בצורה שווה, לא להצדיק את זה, לא לתת לזה כל מיני תירוצים וצידוקים. צריך להילחם בנגע הזה, להילחם בו בחורמה, להילחם בו גם בצורה אחודה ברמה הבינלאומית. אני מצפה לתמיכה בישראל כשהיא נלחמת בטרור, כפי שישראל נותנת תמיכה לצרפת ולכל מדינה אחרת".

בתשובה לשאלה האם יש לו מסר ליהודים אזרחי צרפת, אמר נתניהו: "קודם כל, המסר שלי הוא לנהוג לפי ההנחיות של השלטונות שם, ואנחנו גם כמובן ביקשנו להדק את ההגנה סביב המוסדות היהודיים. אני חושב שכל יהודי, אם הוא בוחר בכך, יודע שיש לו כאן בית בישראל, ואם הוא בוחר להיות בצרפת אני בטוח שהוא מבין שממשלת צרפת מתגייסת להילחם בנגע הטרור בכלל וגם בנגע ההתקפות נגד היהודים בפרט".

ראש הממשלה התייחס גם לפיגוע בדרום הר חברון ביום שישי אחר הצהריים ולתקרית שבה צוות של הסהר האדום נמנע מלטפל בבני משפחת ליטמן, נפגעי פיגוע הטרור:

דגלי צרפת בעצרת הזדהות בכיכר רבין הערב (צילום: דן בר דוב)
דגלי צרפת בעצרת הזדהות בכיכר רבין הערב (צילום: דן בר דוב)

"הייתה אתמול תקרית, שעל פניה נראית מאוד חמורה", אמר ראש הממשלה. "הדבר הזה קשור באמבולנס, בצוות של הסהר האדום, שככל הנראה עבר ליד משפחת ליטמן, על הרוגיה ופצועיה, ולא הגיש עזרה רפואית. אני רוצה להזכיר לכם שלא ייתכן דבר כזה לגבי שירותי ההצלה של ישראל, שמגישים עזרה ללא הבחנה ליהודים, לערבים, לכל אחד. אני הנחתי את משרד החוץ, להגיש מחאה חריפה, קודם כל לצלב האדום, שאחראי על הסהר האדום, לבקש הסברים על כך שהפקירו פצועים יהודים, בניגוד לכל נורמה אנושית, לכל נורמה תרבותית והומנית. אם אכן הדברים יתבררו כפי שנראה לי היום, מדינת ישראל תנקוט בצעדים המתאימים נגד ארגון הסהר האדום".

גם שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, התייחס הערב לפיגועים בצרפת: "אני מבקש להשתתף בצערם של אזרחי צרפת ובצערה של צרפת בעקבות פיגועי הטרור המזעזעים שהתרחשו בפאריז. הטרור הזה פגע אמש בצרפת ובעם הצרפתי, אך הוא מכוון גם כלפי העולם החופשי וכלפי ערכי החופש והדמוקרטיה שאנו מקפידים עליהם ונאבקים למענם. צרפת וישראל חולקות את ערכי החופש הללו, ואנו נחושים להיאבק בטרור הג'יהאדיסטי הזה בשילוב זרועות.

שגריר צרפת בישראל, פטריק מיזונאב, עם הנשיא לשעבר שמעון פרס (צילום: דן בר דוב)
שגריר צרפת בישראל, פטריק מיזונאב, עם הנשיא לשעבר שמעון פרס (צילום: דן בר דוב)

"מדינת ישראל, הנאבקת בטרור האסלאמי לאורך שנות קיומה – כולל בימים אלו – תעניק לצרפת כל סיוע, ככל שתתבקש", אמר השר יעלון. "זו מלחמה הדורשת מכולנו נחישות חסרת פשרות במגוון רחב של כלים, אל מול קבוצות טרור אסלאמי מתוחכמות וחסרות מעצורים. העולם החופשי יכה בטרור הזה כי אין לו ברירה אחרת. לא ניכנע לטרור הזה, ונרדוף ביחד את הטרוריסטים ושולחיהם".

כשלוש מאות איש נאספו הערב בהתראה ספונטנית לעצרת הזדהות עם העם הצרפתי בכיכר רבין בתל אביב. עיריית תל אביב האירה את מבנה העיריה בצבעי הדגל הצרפתי בכיכר הונחו זרי פרחים והבאים הדליקו נרות זיכרון. שמעון פרס נשיא המדינה לשעבר אמר שאסור להשלות את עצמנו. צרפת היא מדינה חזקה ואירופה צריכה להתאחד מול ארגון הטרור  ולשים סוף לטרור הנפשע והברברי הזה. פרס נראה זועם שלא בהרגלו ונראה שהטבח בצרפת זיעזע את נימי נפשו של הפוליטיקאי והמדינאי המשופשף.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן