Skip to content

נתניהו למפכ"ל הנכנס: "גוף בריא זה גוף שיודע לרפא את עצמו"

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, קרא בדברי לברכתו למפכ"ל הנכנס לאכוף את החוק והביטחון על כל אזרחי המדינה ולשפר את הטכנולוגיות שבהן עובדת המשטרה. המפכ"ל הנכנס, רב ניצב רוני אלשיך, השיב: "שמחתי לגלות שיש במשטרה עם מי לעבוד. ראיתי שוטרים עם ניצוץ בעיניים, שמבינים את חשיבות תפקידם רגישותו ומורכבותו ואיתם אלך קדימה"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"אני משוכנע שיש בעיות וליקויים במשטרה. גוף בריא זה לא גוף שאין בו מחלות אלא גוף שיודע לרפא את המחלות ואני משוכנע שרוני יידע לעשות זאת". כך בירך ראש הממשלה, את המפכ"ל החדש רב ניצב רוני אלשייך, ברמיזה עבה לליקויים הקשים שהתגלו לאחרונה בצמרת משטרת ישראל.

"ריבונו של עולם דאג שרגל שמאל תישבר על מנת להבטיח את כניסתי ברגל ימין". רב ניצב רוני אלשיך (צילום: חיים צח/לע"מ)
"ריבונו של עולם דאג שרגל שמאל תישבר על מנת להבטיח את כניסתי ברגל ימין". רב ניצב רוני אלשיך (צילום: חיים צח/לע"מ)

"אני מצפה לשני שינויים גדולים מאוד", אמר ראש הממשלה. "קודם כל, עבודת המשטרה, חייבת לכלול את כל אזרחי מדינת ישראל. אין כאן שתי מדינות – מדינה אחת שאוכפת את החוק והביטחון לכל אזרחי אותה מדינה, ומדינת אחרת שאינה אוכפת, שאינה שומרת על הביטחון ואינה אוכפת את החוקים במגזר מסוים. זה לא יכול להימשך".

נתניהו קרא למפכ"ל החדש לשפר גם את הטכנולוגיות שבהן משתמשת המשטרה. "עבודה משטרתית שאני מכוון אליה מחייבת שימוש מושכל בטכנולוגיות החדישות. במערכות המתוחכמות של הצלבת מידע וביכולות הסייבר שאני מצפה שייושמו בעבודתכם. אני מדגיש, מושכל, משום שבמשטר דמוקרטי חובה לשמור על איזון אופטימלי בין זכויות הפרט לאבטחת שלום הציבור. זו דילמה נוקבת. מצד אחד, החדירה לפרטיות מתחייבת במקרה של עבריינים, ארגוני פשע ומרצחים, אבל בלי זה קשה לפעמים לפענח פשעים".

ראש הממשלה שיבח את פעולתם של אנשי המשטרה לבלימת פעולות הטרור, מאז החלה "אינתיפאדת הסכינים". "אני מבקר בשטח, בחודשים האחרונים במיוחד, ואני נפעם מההתגייסות של השוטרים והשוטרות בישראל, של לוחמי המג"ב, של יחידת היס"מ, שוטרים ושוטרות שעוסקים בסיכול פעילות עוינת ובמלחמה בטרור. המשימות שמוטלות עליהם, אין להן אח ורע במדינות אחרות", אמר נתניהו.

"כשאני מדבר עם השוטרים ועם השוטרות אני מתרשם מהמקצועיות שלהם. אנחנו מדברים על כלי הנשק, על הפק"לים, על זמן הגעה ליעד, על תגובה מול סיכון, על אופנועים – על הכל, אבל מה שאני באמת חש שם זו מחויבות עמוקה להגן על חייהם ועל ביטחונם של אזרחי ישראל, ועל כך אני אומר בשם העם כולו: תודה רבה למשטרת ישראל".

"התאהבתי בארגון". רב ניצב רוני אלשייך ונשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין. (צילום: מארק ניימן/לע"מ)
"התאהבתי בארגון". רב ניצב רוני אלשייך ונשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין. (צילום: מארק ניימן/לע"מ)

המפכ"ל הנכנס, רב ניצב רוני אלשייך, התייחס בדברי ברכתו גם לפציעתו, שגרמה לאיחור בכניסתו לתפקיד. "על פי הפרוטוקול הקביים אינם חלק מהטקס, אבל ריבונו של עולם דאג שרגל שמאל תישבר על מנת להבטיח את כניסתי ברגל ימין", אמר.

 בהמשך הוסיף: "מאז שגמלה בלבי ההחלטה לקחת על עצמי את המשימה לשמש כמפכ"ל, הרגשתי באופן מוחשי עד כמה חזק הקשר בין חברה מתוקנת ובריאה ובין משטרה איכותית המשרתת אותה. עד כמה באמת ובתמים נחוצה ההצלחה של המשטרה וכנגזרת מכך, מהו כובד השליחות המוטלת על כתפי.

"בפרק הזמן שעמד לרשותי למדתי להכיר לעומק את הארגון מבפנים, למדתי עד כמה המשטרה מעוניינת בְשינוי, לפחות כמו מי שבחר בי להנהיג אותה", אמר רב ניצב אלשיך. "מצאתי בקרב מפקדי המשטרה שותפי אמת לגיבוש תכנית פעולה ממוקדת ונחושה, אותה נניע יחד, כדי להצליח במשימה ולממש את ייעוד המשטרה – כי לאזרחי ישראל אין משטרה אחרת. שמחתי לגלות שיש במשטרה עם מי לעבוד. ראיתי שוטרים עם ניצוץ בעיניים, שמבינים את חשיבות תפקידם רגישותו ומורכבותו ואיתם אלך קדימה".

המפכ"ל הנכנס, רוני אלשיך, הודה לניצב בנצי סאו, ששימש כממלא מקום המפכ"ל עד לכניסתו לתפקיד והודה גם לשר לביטחון הפנים, לראש הממשלה, לרעייתו ולבני משפחתו.

גם נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, נפגש היום עם המפכ"ל החדש, רב ניצב רוני אלשיך.

הנשיא פתח את דבריו בהוקרת תודה למשטרת ישראל ולשוטריה. "תענוג גדול לומר לך, מכובדי המפכ"ל, כי אתה עומד מהיום בראש אחת המערכות החשובות ביותר לציבור בישראל, האזרחים אשר יודעים כי 'לא ינום ולא ישן שומר ישראל', חייבים למשטרה רבות.

"המשטרה בישראל היא משטרה מצוינת," הוסיף הנשיא. "זוהי משטרה בלתי מתפשרת ובלתי תלויה, ועל כן אני מבקש באמצעותך למסור פעם נוספת לשוטרי ישראל את תודתנו". הנשיא בירך את המפכ"ל הנכנס ואיחל לו הצלחה בתפקידו, ואמר: "עבודה רבה לפניך, אנו יודעים זאת.  אנו מודעים לתרומתך לביטחונה של מדינת ישראל בכל אשר עשית עד היום". הנשיא הוסיף בחיוך: "רגשותיי מעורבים, שכן אני יודעת שיש לנו מפכ"ל נהדר ויחד עם זאת אני יודע איזה ראש לשירות הביטחון הכללי אנחנו מפסידים בהיותך מפכ"ל. כך או כך, הרווחנו".

המפכ"ל הנכנס הודה לנשיא ואמר: "אני מודה על ההזדמנות המיוחדת. לקח לי זמן להפנים שזו המשימה היותר חשובה שעליי לקחת על עצמי, אך כאשר החלטתי, התאהבתי בארגון. לראות את האנשים בשטח, הניצוץ בעיניהם, עד כמה אוהבים הם את עבודתם ומאמינים בה, על אף היותה מסובכת ומורכבת. אין לי ספק שיש עם מי לבצע את עבודת הקודש של המשטרה. אני מאחל לנו משטרה מצוינת כחלק ממשטר דמוקרטי".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן