Skip to content

אפגניסטן: מהומות דמים לאחר שריפת הקוראן בבסיס אמריקני

הפגנות דמים באפגניסטן בעקבות שריפת עותקים של הקוראן בבסיס נאט"ו במדינה. המוני מפגינים מול בסיסים אמריקניים ומתעמתים עם המשטרה במה שעשוי לגרור את המדינה שהמלחמה בה נמשכת כבר למעלה מעשור, לסיבוב אלימות נוסף
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הפגנות דמים באפגניסטן בעקבות שריפת עותקים של הקוראן בבסיס של צבא ארה"ב במדינה. המוני מפגינים מול בסיסים אמריקניים ומתעמתים עם המשטרה במה שעשוי לגרור את המדינה שהמלחמה בה נמשכת כבר למעלה מעשור, לסיבוב אלימות נוסף

מאת אסף בירון

מפגינים אפגנים מוחים על שריפת הקוראן מחוץ לבסיס באגרם
מפגינים אפגנים מוחים על שריפת הקוראן מחוץ לבסיס פניקס

מאות מפגינים התעמתו עם המשטרה ועם כוחות הבטחון באפגניסטן ביום שני של הפגנות אלימות בעקבות דיווחים האומרים כי העתקים של ספר הקוראן נשרפו בבסיס "באגרם" המשותף לחיל האוויר האמריקני ולנאט"ו. גורם בממשלת אפגניסטן אמר כי לפחות שבעה אנשים נהרגו ו-32 נפצעו, אך לא נתן מיקום מדויק של האירועים. דבר שריפת הספר הקדוש התגלה לאחר שעובדים מקומיים שאספו אשפה בבסיס חיל האוויר האמריקני "באגרם", מצאו את העותקים השרופים.

בבירה קאבול דווח על מספר פצועים במהלך ההפגנה בה חסמו המפגינים את הדרך הראשית מחוץ למחנה "פניקס", בסיס אמריקני באזור.  המשטרה דיווחה כי המפגינים זרקו אבנים, שברו שמשות של מכוניות והסתערו באלימות על השוטרים. למרות זאת, דובר המשטרה האפגנית מכחיש כי השוטרים ירו על מפגינים. "אנשים צועדים לכיוון קאבול, והמשטרה מנסה לעצור אותם. שלחנו עוד כוחות גיבוי לאזור", אמר.

בעקבות המהומות, שיגרו ממשלת ארצות הברית ומפקד כוחות נאטו באפגניסטן כמה וכמה התנצלויות בנוגע ל"תקלה" ול"שימוש הלא נאות" בספר הקדוש לאסלאם, והוסיפו כי "העניין ייחקר במהירות".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן