Skip to content

הם יורים גם בעיתונאים מערביים: סוריה

הם יורים גם בעיתונאים. בסוריה. אתמול, גבה שיגור טילים לעבר מרכז תקשורת בחומס שני קרבנות נוספים: עיתונאית מלחמות אמריקאית בת 54 ועיתונאי-צלם צרפתי בן 28. השניים הצטרפו לסטטיסטיקה של תשע מאות עיתונאים שנהרגו ברחבי העולם בעשור האחרון. שבעה מהם בסוריה מאת אורה עריף כץ מארי קולווין הייתה כתבת מלחמות ותיקה שהגיעה כמעט לכל אזורי העימות […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הם יורים גם בעיתונאים. בסוריה. אתמול, גבה שיגור טילים לעבר מרכז תקשורת בחומס שני קרבנות נוספים: עיתונאית מלחמות אמריקאית בת 54 ועיתונאי-צלם צרפתי בן 28. השניים הצטרפו לסטטיסטיקה של תשע מאות עיתונאים שנהרגו ברחבי העולם בעשור האחרון. שבעה מהם בסוריה

מאת אורה עריף כץ

מארי קולווין הייתה כתבת מלחמות ותיקה שהגיעה כמעט לכל אזורי העימות בעולם ובכללם המזרח התיכון. היא סיקרה את המלחמה בבוסניה והייתה גם במהפכה בטוניס. היא איבדה את עינה מרסיס כשבילתה עם המורדים הטאמילים בסרילנקה , והמשיכה לסקר מלחמות בעולם כולו כשרטייה שחורה מכסה את עינה. היא דיווחה לעיתונה גם על חיסול מדעני הגרעין האיראניים. יחד עם עוזי מחניימי כתבה על מלחמת המוסד בטהרן ועל חיסולו של רושאן. אבל בראיון האחרון שלה היא אמרה שסוריה היא המקום הנורא בעולם.

בתקופה האחרונה סיקרה קולווין את המתחולל בסוריה מתוך זירת הקרבות העקובה מדם ודיווחה לעיתונה הסאנדיי טיימס הלונדוני, וגם לרשתות הטלוויזיה בי.בי.סי וסי.אן.אן. היום, שחרר הסאנדיי טיימס, הגובה תשלום עבור הכניסה לכתבות באתרו, קטע קצר מכתבתה האחרונה של קולווין. כתבה מלאת חמלה וכאב, המתארת את מקום המסתור של נשים וילדים אחוזי אימה בחומס המופגזת ללא לאות מזה שבועיים: "מכנים אותו מרתף האלמנות" סיפרה לקוראיה, כשהיא מתארת את אחת הנשים, בת עשרים שביתה נהרס כליל בהפגזות, שעה ששבעה עשר אנשים מבני משפחתה שהו בחדר אחד בבית. בראיון האחרון שלה בסי.אן.אן היא אמרה שהסורים יורים לכל עבר ואי אפשר לנבא איפה הפגז הבא ינחת. "זה המקום הנורא בעולם".

באותה רוח, הביא העיתון הצרפתי לה-מונד דיווח של עיתונאי מסוריה: "זו רולטה רוסית" אמר העיתונאי. ההרוג הצרפתי הוא רמי אושליק  שהקים בשנת 2005 סוכנות עיתונות וצילום בפריז. אושליק יצא כבר בגיל 20 לשליחות עיתונאית בהאיטי שזיכתה אותו בפרס לעיתונאים צעירים. בדצמבר האחרון זכה בפרס על סיקור ההפיכות בארצות ערב.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן