Skip to content

נתניהו: הפיגועים בבריסל – חלק מהתקפה אחת מתמשכת על כולנו

"אין לטרוריסטים כל קובלנה בת-פתרון", אמר נתניהו לבאי הכינוס של אייפא"ק - השדולה הפרו ישראלית בארה"ב. "זה לא כאילו שנוכל להציע להם את בריסל או איסטנבול או קליפורניה או אפילו הגדה המערבית. זה לא יספק את דרישותיהם. מאחר ומה שהם באמת רוצים זה השמדה גמורה שלנו והגמוניה מוחלטת שלהם. תביעתם הבסיסית היא שכולנו פשוט ניעלם"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"הדרך היחידה למגר את הטרוריסטים הללו היא לשלב ידיים ולהילחם בהם יחד. כך נוכל למגר את הטרור, עם אחדות פוליטית ובהירות מוסרית. ואני חושב שיש לנו את זה בשפע". כך הגיב ראש הממשלה, בנימין נתניהו, על פיגועי התופת היום בבריסל. ראש הממשלה אמר את הדברים הללו בנאום שצולם בווידיאו ושודר לבאי הכנס של אייפא"ק – השדולה הפרו ישראלית בארה"ב.

"הדרך היחידה למגר את הטרוריסטים הללו היא לשלב ידיים ולהילחם בהם יחד" (צילום ארכיון: קובי גדעון/לע"מ)
"הדרך היחידה למגר את הטרוריסטים הללו היא לשלב ידיים ולהילחם בהם יחד" (צילום ארכיון: קובי גדעון/לע"מ)

"שרשרת הפיגועים בפריז, סן-ברנרדינו, איסטנבול, חוף השנהב, וכעת בריסל, יחד עם המתקפות היומיומיות בישראל, הם התקפה אחת מתמשכת על כולנו", אמר נתניהו. "בכל המקרים הללו, אין לטרוריסטים כל קובלנה בת-פתרון. זה לא כאילו שנוכל להציע להם את בריסל או איסטנבול או קליפורניה או אפילו הגדה המערבית. זה לא יספק את דרישותיהם. מאחר ומה שהם באמת רוצים זה השמדה גמורה שלנו והגמוניה מוחלטת שלהם. תביעתם הבסיסית היא שכולנו פשוט ניעלם. ובכן, ידידיי, זה לא עומד לקרות".

ראש הממשלה תקף בנאומו, במילים חריפות, את האו"ם וקרא לארה"ב שלא לנסות ולכפות שלום באמצעות החלטה של מועצת הביטחון של האו"ם.

"באו"ם, הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון מושמצת כפי שאף מדינה אחרת על פני כדור הארץ אינה מושמצת", אמר נתניהו. "באו"ם, ישראל נתונה לאפליה עקבית ושיטתית. ישראל היא המדינה היחידה הזוכה לגינוי קבוע במועצת זכויות האדם של האו"ם. לא איראן, לא סוריה ולא צפון קוריאה.  ישראל לבדה נרדפת ע"י גופי או"ם שהוקמו במטרה מוצהרת לשלול את עצם קיומה. ישראל לבדה זוכה לגינוי כל שנה ב-20 החלטות עוינות בעצרת הכללית של האו"ם. לאו"ם, ידידיי, יש היסטוריה מבישה של סימון וגינוי של ישראל".

נתניהו המשיך ואמר כי למרבה התדהמה, יש אכן כאלה שחותרים לכפות על ישראל תנאים במועצת הביטחון של האו"ם. "ניסיון כזה באו"ם רק ישכנע את הפלסטינים שהם יכולים להשיג לעצמם מדינה באמצעות הסכין, לא מדינה שתתקיים לצדה של ישראל, אלא מדינה שתבוא במקומה של ישראל. החלטה של מועצת הביטחון שתפעיל לחץ על ישראל רק תקשיח את עמדותיהם של הפלסטינים, ולכן היא עלולה לחבל בסיכויים לשלום למשך שנים ארוכות. זאת הסיבה שאני מקווה שארה"ב תתמיד בעמדתה המסורתית של התנגדות לכל החלטת או"ם מסוג כזה. השלום לא יגיע באמצעות החלטות של מועצת הביטחון של האו"ם, אלא באמצעות מו"מ ישיר בין הצדדים".

 נתניהו המשיך וטען כי הוא מוכן לפתוח במו"מ עם הפלסטינים לאלתר וללא תנאים מוקדמים, בכל זמן ובכל מקום וכי אבו מאזן אינו מוכן לעשות זאת. "כאן בירושלים יש רצון פוליטי. שם ברמאללה, אין כל רצון פוליטי. בחמש וחצי השנים האחרונות הנשיא עבאס סירב לשבת ולדבר איתי אפילו לדקה אחת. אין פירוש הדבר שהוא גזר על עצמו שתיקה. הוא סייע להחדיר בדור חדש של צעירים פלסטינים שנאה רצחנית כלפי ישראל.

 "להסתה הזאת יש תוצאות קטלניות", אמר נתניהו. "ילדים פלסטינים מתחנכים לדקור יהודים. הם לומדים שמטרתה של המדינה הפלסטינית היא לא להקים מדינה בגדה המערבית, אלא בישראל כולה – בעכו, חיפה, נצרת ויפו".

על איראן אמר נתניהו כי היא נותרה מחויבת כל כולה להשמדת עם. "מנהיגיה מצהירים בגלוי, בגאון ואפילו בגאווה על שאיפתם להשמיד את ישראל. איראן שולחת נשק קטלני לחיזבאללה בלבנון שישמש נגדנו. היא מממנת את החמאס והג'יהאד האסלאמי בעזה נגדנו. היא חותרת לפתוח חזית טרור חדשה בגולן נגדנו. היא מציעה אלפי דולרים על כל פיגוע טרור פלסטיני נגד יהודים.

" אני מאמין שגם אלה שתמכו בעסקת הגרעין וגם אלה שהתנגדו לה יכולים לכל הפחות לפעול יחד כדי לעצור את התוקפנות והטרור של איראן ולדרוש ממנה דין וחשבון על הפרותיה. מאז עסקת הגרעין, איראן ממשיכה לערוך ניסויים בטילים בליסטיים, תוך הפרה של התחייבויותיה הבינלאומיות.  כפי ששמעתם, איראן שיגרה לאחרונה טיל בליסטי שעליו התנוססה כתובית בעברית: 'ישראל חייבת להימחק'. ולכן, גבירותי ורבותי, הכתובת היא לא על הקיר. הכתובת היא על הטיל!"

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן