Skip to content

נתניהו ליועהמ"ש: בדוק האם דברי ח"כ זחאלקה הם הסתה

ח"כ ג'מאל זחאלקה, שהתראיין לאתר הפלסטיני 'דוניא אל-ווטן', אמר כי לנוכח עליות היהודים הגוברות מיום ליום למסגד אל-אקצא, יש לעצור זאת "בכל דרך אפשרית". לדבריו, "באינתיפאדה השנייה הקרבנו 4,000 שהידים למען מסגד אל-אקצא. העם שלנו עומד על זכותו במסגד, ומגן עליו בכל כוחו. העם הפלסטיני הוא השומר של המסגד. העליות של היהודים הן הגורם לפרוץ […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ראש הממשלה בנימין נתניהו פנה היום ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בבקשה שיבחן, האם הדברים שאמר אתמול ח"כ ג׳מאל זחאלקה בראיון לאתר חדשות פלסטיני בעזה, הם בבחינת הסתה.

ח"כ ג'מאל זחאלקה, שהתראיין לאתר הפלסטיני 'דוניא אל-ווטן', אמר: "לנוכח עליות היהודים הגוברות מיום ליום למסגד אל-אקצא, עלינו לעצור זאת בכל דרך אפשרית. באינתיפאדה השנייה הקרבנו 4,000 שהידים למען מסגד אל-אקצא. העם שלנו עומד על זכותו במסגד, ומגן עליו בכל כוחו. העם הפלסטיני הוא השומר של המסגד".

"בכל דרך אפשרית". זחאלקה (צילום: אתר הכנסת)
"בכל דרך אפשרית". זחאלקה (צילום: אתר הכנסת)

עוד אמר ח"כ זחאלקה כי "העליות של היהודים הן הגורם לפרוץ האינתיפאדה השלישית, שהמשכה בגדה ובירושלים תלוי בהצטרפות הארגונים הפלסטיניים למאבק. השאלה היא אם הארגונים יצטרפו למאבק העממי ויפעלו ברמת המולדת כולה, או שהם יותירו את המאבק בידי צעירים שיוצאים לפיגועי בודדים?"

דבריו של ח"כ זחאלקה אתמול עוררו תגובות קשות כמעט מכל קצוות הקשת הפוליטית. ח"כ נחמן שי מהמחנה הציוני תקף: "הגיעה העת שח"כ זחאלקה ירפה מהר הבית. זהו מקום קדוש. במקום להתסיס, עדיף שיפעל להרגעת הרוחות. אסור שפוליטיקאי יהפוך את הר הבית לקרדום לחפור בו. מי שבאמת מעוניין בשקט, מוטב שיניח להר הבית".

ח"כ איציק שמולי מהמחנה הציוני: "האמירות של זחאלקה והייעוץ שהוא נותן להמשך האינתיפאדה לא מותירות מקום לספק לגבי האינטרסים שלו. חבר בכנסת ישראל שמעודד הסתה ואלימות ומיחצ"ן פעילות מסוכנת נגד המדינה הוא משהו שאי אפשר לעבור עליו לסדר היום. לדבר הזה צריך לשים סוף אחת ולתמיד".

ח"כ אמיר אוחנה מהליכוד תקף: "לזחאלקה הלאומן הגזען, אין כל בעיה עם שלילת חופש הפולחן מיהודים בלבד, כמו שאין לו כל בעיה עם טרנספר ליהודים בלבד. רק החלף את המילה 'יהודים' ב'ערבים' ותגלה שזחאלקה – הוא גם מלך הצבועים".

יו"ר סיעת הבית היהודי ח"כ שולי מועלם רפאלי קראה לזחאלקה לעזוב את הכנסת: "ממשיך ופועל להסית, יש לו רקורד עשיר של פעילות הסתה. זחאלקה צריך להעתיק את מושבו מהכנסת בירושלים אל מקומו הטבעי במוקטעה ברמאללה. פעילותו משתלבת היטב עם מערך ההסתה הפלסטיני".

2 Comments

  1. גורן
    16 באפריל 2016 @ 19:14

    האיש אתאיסט הר הבית מעניין אותו רק כדאי להסית ללבות אש אין לו בעיה כמו שאני מכיר את מערכת " הצדק" במדינה לא יעשו לו כלום כמו שבקושי קיבלה עונש הגברת זועבי שקרא לפגוע בשוטרים [המוסלמים] וקרא להם סמרטוטים הדמוקרטיה בישראל אוכלת את עצמה לדעת כשמדובר בח"כ מהימין הקיצוני אז זו הסתה לשפיכת דמים

  2. גידי
    16 באפריל 2016 @ 17:58

    זחלקה (כהנא הערבי)הוא ההוכחה הטובה ביותר לח"כ שטוען שיש אפרטהייד בישראל .בזכות האפרטהייד בישראל נותנים לו מקום ובמה מרכזית להסית נגדה .בשום ארץ אפרטהייד הוא לא היה נשאר חי ! הוא נשאר ח"כ במדינת אפרטהייד ובפרלמנט של מדינת אפרטהייד ומקבל רכב ומשכורת ופקידה ממדינה כזו. הוא תפס את השיטה ויודע שמצביעיו בני עמו בורים רפיי שכל והשכלה שקל להסיתם ולכן מאכיל אותם לוקשים .(לצערי גם השמאל הקיצוני קונה את דבריו…)

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן