Skip to content

נתניהו לשה"ח הצרפתי: "תמיכת צרפת בהחלטת אונסק"ו על הר הבית – שערורייתית"

נתניהו דיווח לממשלה כי שר החוץ הצרפתי אמר שההחלטה הזאת נבעה מאי הבנה ושהוא ידאג אישית שהיא לא תישנה. "אמרתי לו שהדרך היחידה לקדם שלום אמת בינינו לבין הפלסטינים, זה באמצעות מו"מ ישיר בינינו לבינם, ללא תנאים מוקדמים"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

התמיכה הצרפתית בהחלטת אונסק"ו, בנושא הר הבית, תקשה על ישראל להתייחס ליוזמת השלום של צרפת כאל מהלך הוגן. כך אמר הבוקר ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לשר החוץ הצרפתי, ז'אן מארק איירו, המבקר באזור כדי לקדם את היוזמה הצרפתית לוועידה בינלאומית לשלום.

נתניהו בפגישתו עם שר החוץ הצרפתי ז'אן מרק איירו. (צילום - קובי גדעון/ לע''מ)
נתניהו בפגישתו עם שר החוץ הצרפתי ז'אן מרק איירו. (צילום - קובי גדעון/ לע''מ)

נתניהו, שדיווח בישיבת הממשלה על פגישתו עם איירו, אמר: "פגשתי הבוקר את שר החוץ של צרפת. אמרתי לו שההחלטה השערורייתית שהתקבלה באונסק"ו בתמיכת צרפת, שלא מכירה בקשר בן אלפי השנים בין העם היהודי להר הבית, היא מטילה צל על הוגנות כל הפורום שצרפת מנסה להתכנס. הוא אמר לי שההחלטה הזאת נבעה מאי הבנה ושהוא ידאג אישית שהיא לא תישנה. אני אמרתי לו שהדרך היחידה לקדם שלום אמת בינינו לבין הפלסטינים, זה באמצעות מו"מ ישיר בינינו לבינם, ללא תנאים מוקדמים.

"הניסיון ההיסטורי שלנו הראה שרק כך השגנו את השלום עם מצרים", אמר נתניהו. "רק ככה השגנו את השלום עם ירדן, וכל ניסיון אחר רק מרחיק את השלום ונותן לפלסטינים פתח מילוט להימנע מלהתעמת עם שורש הסכסוך, שזה אי הכרה במדינת ישראל. הם פשוט נמנעים מלנהל איתנו מו"מ, כחלק מרצונם להימנע מפתרון שורש הסכסוך, שהוא הכרה במדינת הלאום של העם היהודי, היא מדינת ישראל".

ראש הממשלה ייחד חלק מדבריו גם לתחרות מיוחדת של קריקטורות להכחשת השואה שנפתחה באיראן. "אנחנו מעלים את זה כאן משום שצריך להבין מהי הבעיה שלנו עם איראן. זה לא רק המדיניות החתרנית שלה והתוקפנית שלה באזור, זה הערכים שעליהם היא מבוססת. היא מכחישה את השואה, היא מגחכת את השואה והיא גם מכינה שואה נוספת. אני חושב שכל מדינות העולם חייבות להתייצב ולגנות את זה בפה מלא, כך אמרתי אמש לשר החוץ קרי בשיחת טלפון שניהלתי איתו".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן