Skip to content

שריפה גדולה במסגד בעכו העתיקה

חוקרי שריפות בסיוע משטרת ישראל יסיימו הבוקר חקירת הדליקה. אמש הסתמן כי קצר חשמלי הוא הגורם לשריפה אך כל הכיוונים נבדקים. בשל הרגישות בעיר המעורבת הודיע ראש העירייה כי "העירייה תסייע, ככל שיידרש, בכל האמצעים לשיקום המסגד"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שריפה פרצה אמש (ראשון) במסגד אל-ג'זאר שבעכו העתיקה. 7 צוותי כיבוי של מכבי האש הצליחו להשתלט על השריפה ולמקום נגרמו נזקים כבדים ואדם אחד נפגע קלות משאיפת עשן.  מאות תושבים שהגיעו למקום הכבידו על לוחמי האש בעבודתם. חוקרי שריפות של מכבי האש יחד עם משטרת ישראל ישלימו בבוקר את החקירה ויחליטו באם המסגד עלה באש כתוצאה מהצתה מכוונת או כתוצאה מקשר חשמלי. "כל הכיוונים נבדקים", אמר מקור המעורה בחקירה.   עם זאת, חושבים במכבי האש כי בשלב זה יתכן והשריפה פרצה כתוצאה מקצר חשמלי.

חזי מוצפי דובר מכבי האש

צילום: דוברות מכבי אש זבולון
צילום: דוברות מכבי אש זבולון
צילומים: חויבת דובר המשטרה, דוברות מכבי האש זבולון
צילומים: חויבת דובר המשטרה, דוברות מכבי האש זבולון

שמעון לנקרי, ראש העיר עכו, מסר כי ״שריפה פרצה באחד מחדרי המסגד, אך אולם התפילות לא נפגע. על פי הערכות ראשוניות של המשטרה וגורמי כיבוי אש, מדובר ככל הנראה בקצר חשמלי". לנקרי הדגיש כי "עכו היא עיר המיישמת הלכה למעשה חיים משותפים בצורה הוגנת ושוויונית",  "העירייה תסייע, ככל שיידרש, בכל האמצעים לשיקום המסגד והחזרתו במהרה למצבו הקודם״, התחייב ראש עיריית עכו.
גם המשטרה כמו גם עיריית עכו מודעים לרגישות של העיר המעורבת. ב 2008, ערב יום הכיפורים פרצו מהומות קשות בעיר לאחר שתושב העיר העתיקה, נכנס עם מכוניתו לרחוב בן-שושן בעיר באזור בו רוב התושבים יהודים, על מנת לבקר קרובי משפחה. התושב הותקף בידי יהודים זועמים והתקרית הציתה עימות שהתפתח במהירות למהומה רבתי בה נטלו חלק מאות בני אדם ובמהלכה הושחתו כמאה כלי רכב וכ-30 חנויות. שלושה נפצעו באורח קל בהם הנהג הערבי ושוטר. בין המבנים שניזוקו גם תחנת מד"א ששמשותיה נופצו.
אימאם המסגד בו אירעה הערב השריפה, שייח סמיר עאסי, ידוע במאמציו לפשר בין יהודים לערבים והיה קורבן לתקיפה בשנת 2014 לאחר שאלמונים שפכו על מכוניתו חומצה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן