Skip to content

(1936 – 2016 ) פואד בן אליעזר הלך לעולמו

איש הצבא שידע לתת גב לחבריו, הביטחוניסט שהצד"לניקים אהבו, הפוליטיקאי המסתחבק שידע לעזור לחברים והאדם הבודד שבעת צרה מצא עצמו לבד ללא חבריו מהימין ומהשמאל - בנימין (פואד) בן אליעזר הלך לעולמו והוא בן 80, יהי זכרו ברוך
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

חבר הכנסת והשר לשעבר בנימין (פואד) בן אליעזר הלך היום (ראשון) לעולמו בבית החולים איכילוב בתל אביב. בן-אליעזר, בן 80 במותו, הותיר אחריו את אשתו דולי וחמישה ילדים. בדצמבר האחרון הוגש נגדו כתב אישום בגין שוחד והלבנת הון.

בנימין (פואד) בן אליעזר נפטר והוא בן 80 - יהי זכרו ברוך
בנימין (פואד) בן אליעזר נפטר והוא בן 80 - יהי זכרו ברוך

בן-אליעזר נולד בפברואר 1936 בבצרה, עירק, בשם פואד. בשנת 1950 עלה עם הוריו, סאלח ופארחה, לישראל וגדל בקיבוץ מרחביה. בשנת 1954 התגייס לצה"ל ושירת בחטיבת גולני כחייל וכקצין, ובמלחמת ששת הימים היה מפקד סיירת שקד בפיקוד הדרום. במלחמת יום הכיפורים היה סגן מפקד חטיבה, ולאחר המלחמה מונה למפקד חטיבה מרחבית בגבול לבנון.

בהמשך שירותו היה אחראי לפתיחת "הגדר הטובה" בין ישראל ללבנון ולהקמת צבא דרום לבנון (צד"ל). בשנת 1978 מונה למפקד אזור יהודה ושומרון, ולאחר מכן שירת כמתאם פעולות הממשלה ביהודה, בשומרון ובחבל עזה. מצה"ל השתחרר בשנת 1984 בדרגת תא"ל, והצטרף עם שחרורו לחיים הפוליטיים. בתחילה הקים את מפלגת "יחד" עם עזר ויצמן ז"ל – לימים נשיא המדינה – ולאחר הבחירות, בה זכתה הרשימה לשלושה מנדטים, התאחדה המפלגה עם סיעת המערך.

במהלך ההתמודדות, נחשף בחדשות 2 כי בן-אליעזר צפוי לעבור בקרוב השתלת כליה. בן-אליעזר הודיע כי אחד מהתורמים הוא בנו, והרגיע את מקורביו ומעריכיו: "היום זה אחד הדברים הכי פשוטים שעושים עם הטכנולוגיה הרפואית – זה לוקח שעה ואחרי זה אתה נח שבוע. אני יודע דבר אחד פשוט: אני אצא מזה יותר בריא ממה שאני עכשיו והכל יהיה בסדר".

ימי צה"ל
ימי צה"ל

בחודש יוני 2014, שלושה ימים בלבד לפני הבחירות לנשיאות, פרש בן-אליעזר מהמרוץ בעקבות החקירה שנפתחה נגדו בחשד כי קיבל מאות אלפי שקלים מאנשי עסקים ללא דיווח. כעבור שנה הודיעה הפרקליטות לבן-אליעזר כי יוגש נגדו כתב אישום באשמת שוחד, הפרת אמונים ומרמה למרות מצבו הרפואי, ובדצמבר 2015 הוגש כתב האישום החמור.

רה"מ בנימין נתניהו אמר: "פואד שירת עשרות שנים את מדינת ישראל, כלוחם, כמפקד, כאיש ציבור וכשר בכיר בממשלה. הכרתי אותו והערכתי את תרומתו ואת דמותו המיוחדת. בשיחות רבות איתו הביע פואד את דאגתו ומחויבותו לעתיד המדינה שאותה כל כך אהב. יהי זכרו ברוך".

(צילומי ארכיון משרד הביטחון)
(צילומי ארכיון משרד הביטחון)

יו"ר האופוזיציה הרצוג הספיד את שר הביטחון ויו"ר מפלגת העבודה לשעבר בנימין פואד בן אליעזר וכתב: "בנימין (פואד) בן אליעזר, נער בודד מעיראק, לוחם עז נפש שסיים שירות צבאי בדרגת תא״ל ומשם בדרך פוליטית מרשימה  עד לעמדת שר הביטחון ויו״ר מפלגת העבודה. ניהלתי עם פואד בתקופה האחרונה שיחות רבות על העננה שרבצה עליו בשלהי חייו והוא שב והתעקש על חפותו. מוקף חברים ואוהבים רבים אנו נפרדים מאדם וחבר של רבים מאתנו שנים רבות. תנחומי הכנים לרעייתו דולי, לילדיו ונכדיו ולצוות האהוב שלו איילת ואורי. יהי זכרו ברוך."

(צילומי ארכיון משרד הביטחון)
(צילומי ארכיון משרד הביטחון)

יו״ר הכנסת, יולי (יואל) אדלשטיין, ספד לשר הביטחון לשעבר, בנימין (פואד) בן-אליעזר: ״תרומתו האדירה של בנימין בן אליעזר לישראל ולביטחונה לא תסולא בפז. פואד הקדיש את מירב ומיטב שנותיו למען ביצור העם היהודי במולדתו והיה קול חשוב ודומיננטי בחיינו הציבוריים במשך שנים רבות. לצד חוש ההומור הייחודי שלו, תחקק דמותו עוד זמן רב כאישיות מיוחדת במינה. אני מרכין ראש ושולח תנחומים כנים למשפחתו ולמוקיריו הרבים, בשמי ובשם כנסת ישראל. יהי זכרו ופועלו ברוך״.

שר הביטחון, אביגדור ליברמן, הגיב על פטירתו של שר הביטחון לשעבר בנימין בן אליעזר: ״מדינת ישראל ומשרד הביטחון מרכינים את ראשם עם לכתו של בנימין בן אליעזר שהיה שר הביטחון ושסיים שירות צבאי מפואר בדרגת תת אלוף. תרומתו של בן אליעזר לביטחון המדינה הייתה גדולה אך מעבר לכל התארים הרשמיים פואד תמיד היה בן אדם במלוא מובן המילה, עם חיוך תמידי וצ'פחות חבריות שהורגשו עוד זמן רב אחרי שניתנו… אנו נזכור אותו תמיד בכבוד ובחיבה. יהי זכרו ברוך.״

השר גלעד ארדן: ״‏עצוב על פטירתו של פואד. איש ציבור אהוב ואוהב את הבריות. אדם רגיש וחם. קצין שתרם רבות לבטחון מדינת ישראל ושירת את המדינה רוב ימיו. יהי זכרו ברוך.״

ח"כ איתן ברושי "נעצבתי עם קבלת הבשורה הקשה על פטירתו של חברי שר הביטחון, ויו"ר מפלגת העבודה לשעבר בנימין (פואד) בן אליעזר. פואד היה בעל זכויות רבות בביטחון המדינה, בתמיכה בהתיישבות ובחיים הפוליטיים. תנחומיי למשפחתו וחבריו. יהי זכרו ברוך".

חה"כ בר-לב: "כשהחלטתי להיכנס לפוליטיקה ולהתמודד לכנסת, אחד הראשונים שבחרתי להתייעץ עימם היה פואד בן אליעזר וזאת בשל הפינה החמה שהייתה בליבי אליו. שלושים שנים קודם לכם, היה פואד מרכז הקמפיין של אבי בבחירות הפנימיות למפלגת העבודה. כאשר אני נבחרתי לכנסת, ביקשתי מפואד שיציג אותי עת נשאתי את נאום הבכורה הראשון שלי במליאה. פואד ידע ימים טובים יותר ופחות, אך את תרומתו למפלגת העבודה ולבטחון מדינת ישראל לא יקחו ממנו לעולם. יהי זכרו ברוך".

ח"כ מוטי יוגב: "השר לשעבר פואד בן אליעזר ז"ל, בשתי מילים איש טוב. נוכחתי בכך כאשר היה שר התעשייה והמסחר ומתוקף תפקידו היה אחראי על בניית מעונות לגיל הרך. כסגן ראש מועצה בבנימין באותה תקופה כשבאנו לבקש על בניית כיתות מעון, עוזריו אמרו לו "אבל הם מתנחלים", הוא ענה להם "יש שם ילדים קטנים? אנחנו נבנה להם" ואישר בנייתם של כיתות מעון רבות ביהודה ושומרון. משתתף בצער המשפחה, צערו של עם ישראל."

ח"כ אראל מרגלית: ״הבולדוזר דמם. פואד היה ידיד אישי וקודם כל אדם. תרומתו לבטחון ישראל ולקיומה לאורך כל שנות המדינה לא תסולא בפז. שום דבר לא ייקח ממנו את מה שנתן למדינת ישראל״.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן