Skip to content

רביעי 26 אוקטובר 2016 (מהדורת הבוקר)

כותרות המהדורה רוסיה חשפה נשק גרעיני – פי 2000 מהירושימה (חוץ) * מחירי פירות וירקות לקראת כניסה לפיקוח (צרכנות) * חשש לסגירת בית החולים לניאדו עקב בעיה תקציבית כלל מערכתית בבתי החולים בארץ, שר הבריאות החל לפעול בנושא (כלכלי) * היום הדיון האחרון בפרשת החייל ההורג – התביעה תזמן לעדות חוזרת פתולוגית שקבעה כי המחבל […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כותרות המהדורה

רוסיה חשפה נשק גרעיני – פי 2000 מהירושימה (חוץ) * מחירי פירות וירקות לקראת כניסה לפיקוח (צרכנות) * חשש לסגירת בית החולים לניאדו עקב בעיה תקציבית כלל מערכתית בבתי החולים בארץ, שר הבריאות החל לפעול בנושא (כלכלי) * היום הדיון האחרון בפרשת החייל ההורג – התביעה תזמן לעדות חוזרת פתולוגית שקבעה כי המחבל נהרג מידי החייל ההורג

התחזית

היום ,צפויה עלייה קלה בטמפרטורות, הטמפרטורות יהיו רגילות לעונה, יהיה מעונן חלקית עד בהיר. בשעות הצהריים צפוי עומס קל עד בינוני ברוב אזורי הארץ. הים התיכון יהיה נוח עד גלי, גובה גלים 80-150 ס"מ, טמפרטורת המים 26 מעלות.

טמפרטורות החזויות להיום:

בירושלים 26-18, תל אביב 27-21, חיפה 26-19, באר שבע 30-15, צפת 25-16, אריאל 27-18 ,מודיעין 29-16, טבריה 31-17 , אילת 34-22 מעלות.

תשקיף לימים הבאים

בחמישי יהיה מעונן חלקית וצפויה עלייה קלה נוספת בטמפרטורות. אחר הצהריים צפויים גשמים מקומיים במזרח ובדרום. קיים חשש משיטפונות בנחלי הדרום והמזרח והציבור ניקרא להימנע מלהגיע לאזורים אילו. בדרום ובמזרח צפוי אובך. הים יהיה גבה גלי.

בשישי צפויים גשמים מקומיים בצפון ובמרכז. עדיין צפויים שיטפונות בנחלי ביקעת הירדן.

פוליטי

מזכיר הממשלה המיועד לא דיווח על בג"ץ נגדו * צחי ברוורמן לא דיווח כי נדרש להשיב לקופת המדינה חלק משכרו בזמן שכיהן בעיריית נס ציונה. למרות זאת, הוועדה למינוי בכירים אישרה את מועמדותו (חדשות10)

ראש הממשלה יופיע בפני וועדה בנושא חידוש עליית חברי כנסת להר הבית

ביטחוני

במהלך הלילה עצרו כוחות צה"ל, לוחמי משמר הגבול, שוטרי מחוז ש"י והשב"כ באיו"ש 13 מבוקשים. 10 מהמבוקשים שנעצרו חשודים במעורבות בפעילות טרור עממי ובהפרות סדר אלימות לעבר אזרחים וכוהב"ט

בשומרון- בבורין נעצרו 2 מבוקשים. בעוורתא נעצר מבוקש פעיל ארגון הטרור חמא"ס. במדאמא נעצר מבוקש. בעוריף נעצר מבוקש

בבנימין- ברמאללה נעצר מבוקש. בערורה נעצר מבוקש פעיל ארגון הטרור חמא"ס. בסילואד נעצרו 2 מבוקשים

בעציון- בבית אומר נעצר מבוקש. בתקוע נעצרו 2 מבוקשים.

ביהודה- בדורא נעצר מבוקש.

המבוקשים הועברו לחקירת כוהב"ט

במסמך, שאותר אצל אחד מחברי החוליה ממזרח י-ם שמואשמת בניסיון הצטרפות לדאע"ש, ישנם הסברים כיצד לחטוף אזרחים (חדשות10)

כביש 10 נפתח לאחרונה לתנועת אזרחים, לראשונה זה חמש שנים. בכביש ובקרבתו התרחשו בשנים האחרונות מספר פיגועים קשים, ורק הבוקר נהרג נימר אבו עמאר מירי באזור גדר המערכת. (nrg)

בצה"ל ובמערכת הביטחון ימשיכו לבדוק היום את נסיבות הריגתו של נימר באסמה אבו עמר  מלקייה נער בן 15 בעת שעבד עם משפחתו על גדר המערכת בגבול מצריים * נימר אבו עמאר הוא האזרח הישראלי הרביעי ששילם בחייו בשנים האחרונות בתקרית ביטחונית במהלך עבודות בגבול. צה"ל אמון על אבטחת העובדים, אולם נראה כי הפיקוח לא מוגדר דיו בין הצבא למשרד הביטחון. קרובי הנער: "איך נתנו לילד כזה קטן להיכנס למקום המסוכן הזה?"

פלילי
הבוקר יתחדש משפטו של החייל שהרג מחבל פלסטיני לאחר שכבר נורה וגסס – אלאור אזריה בבית הדין הצבאי ביפו . החייל נאשם בהריגת המחבל בתל רומידה שלא כדין וללא הצדקה * היום תעיד פעם נוספת הפתולוגית ד"ר מאיה גיפס, שתנסה בעדותה החוזרת להזים סופית את עדותו של הפרופסור יהודה היס, שהעיד בחודש שעבר מטעם ההגנה, כי על פי הממצאים הפתולוגיים שהוא בחן בתיק החקירה, המחבל לא מת מהכדור שירה בו אלאור אלה כתוצאה מתסחיף אוויר בלב.

מדיני

האיגוד הבין פרלמנטרי לא ידון בסוגיה הפלסטינית. משלחת מרוקו לכינוס האיגוד הבין – פרלמנטרי בג׳נבה כשלה בניסיונה לכפות על מליאת הארגון לדון בסוגיה הפלסטינית (ערוץ7)

חוץ

האיחוד האירופי יאריך את הצבת הפקחים בגבולות ביבשת

המלחמה הקרה: הנשק הרוסי החדש: "יכול להשמיד את ניו יורק". * על רקע המתיחות עם ארה"ב, חשפה רוסיה את מערכת הטילים הגרעיניים החדשה שלה. * הטיל הגרעיני הרוסי מסוגל להרוס שטח בגודלה של צרפת – פי 2,000 מהירושימה

– מנהל המודיעין הלאומי של ארצות הברית, ג'יימס קלאפר, התייחס לחקירת מתקפת הסייבר שאירעה בסוף השבוע נגד אתרים בארה"ב ואמר כי "גורם שאינו מדינה אחראי למתקפת הסייבר"

ארה"ב-איראן: גורמים בקונגרס: סנקציות על איראן יועלו להצבעה בנובמבר * הממשל מתנגד לצעד, שכן לטענתו יש לו די סמכויות להעניש את איראן אם תפר את הסכם הגרעין. מנגד, מחוקקים רבים לא סומכים על הממשל

הבחירות בארה"ב: פרשת הדוא"ל של קלינטון – ויקליקס: על פי חשיפת תכתובות באתר ההדלפות עולה כי אנשיו של הנשיא נבהלו מדבריו שלמד על הפרשה רק בתקשורת – ומיהרו למחוק את התכתובות שלו עם מזכירת המדינה, שלא התנהלו בשרת הרשמי של הממשל האמריקאי (nrg)

– טראמפ: אובאמה ידע כל הזמן על פרשת המיילים של קלינטון

– טראמפ: תכניתה של קלינטון להתמודדות עם המשבר בסוריה תוביל למלחמת עולם

טורקיה: ארגון זכויות אדם: מצב החירום בטורקיה מנוצל לעינוי עצורים

– נעצרו ראשי העיר המשותפים של בירת המחוז הכורדי בחשד לסיוע לטרור

סוריה: עריקאת: "בשאר אל-אסד לא שונה מכל פושע אחר"

קוריאה: בכיר אמריקני: לא ניתן לגרום לצפון קוריאה לזנוח את הגרעין –  ראש ה-CIA ציין כי המחשבה שפיוניאנג תוותר על הקלף המשמעותי ביותר שברשותה, למרות הרצון האמריקאי, היא "מטרה אבודה"

– מחלקת המדינה: מדיניות ארה"ב היא פירוז גרעיני של קוריאה

חדשות

בשל חוסר מימון: פעילות הצהרונים בי-ם תופסק ביום שלישי הבא * עיריית ירושלים הודיעה כי בשבוע הבא תופסק הפעלת הצהרונים המסובסדים בגני הילדים ובכיתות א-ב, זאת לאור העובדה כי הממשלה לא אישרה עדיין את התקציב הדרוש להפעלתם

ח"כ עמר בר-לב בתגובה לאירוע הירי בגבול מצרים בו נהרג בן 15: "מזעזע שמשרד הביטחון מעסיק ילדים" * משרד הביטחון: בסאם אבו-עמאר הגיע לאתר העבודות יחד עם בני משפחתו הנמנים על קבוצת עובדי קבלן

שאלון בניחוח אנטישמי בבית ספר יסודי במוסקבה * "האם לדעתך היהודים קשורים למשבר בו מצויה כעת האומה?" ו"באיזו מידה אתה מעוניין לנהל איתם קשרים חברתיים?", נשאל בשאלון שחולק לתלמידים במוסד לימודי (nrg)

צרכנות

שר החקלאות אריאל: פערי התיווך בישראל לא סבירים * שרי האוצר והחקלאות חתמו היום על צו פיקוח על מחירי פירות וירקות, ובמסגרתו יחייבו את רשתות השיווק לספק להם נתונים על רווחיות הסחורות. המהלך מגיע כשלב ראשון בתהליך הארוך של הכנסת מוצרים לפיקוח

על חשבון המבוטחים: סוכני הביטוח גבו עמלות בסך 7.8 מיליארד שקל ב-2015 * שיעורי העמלות ששילמו חברות הביטוח לסוכנים הגיעו לכ20% מהפרמיות * העלייה בעמלות שמשולמות לסוכני הביטוח לעומת שנים קודמות מלמדת על מצבן הקשה של חברות הביטוח (דה מרקר)

תקשורת

במכתב ששיגרו ראשי תאגיד השידור הציבורי "כאן" לראש הממשלה ושר האוצר הם הודיעו כי יהיו מוכנים לעלות לשידור בתחילת השנה הלועזית הקרובה. נתניהו וכחלון ייאלצו לפיכך להציג את עמדתם עוד לפני ההצבעה על החוק שיזם יו"ר הקואליציה דוד ביטן לביטול התאגיד * התאגיד גייס עד כה 535 עובדים, מהם 300 יוצאי רשות השידור ו–235 עובדים שלא הועסקו ברשות הצפי הוא כי ביום הפתיחה יועסקו בתאגיד השידור 700 עובדים.

תחבורה

בעלים של רכבי פולקסוואגן יוכלו למכור את רכבם בחזרה לחברה * כמעט חצי מליון בעלי כלי-רכב מזהמים מתוצרתה יוכלו מיום שלישי הבא למכור את רכבם בחזרה לחברה ולקבל גם פיצוי במזומן של 5,000 עד 10,000 דולר כל-אחד * לאחר פסק דין זה – פולקסווגן עדיין חשופה לסנקציות פליליות בארה"ב, וכן לחקירה של רשויות החוק בגרמניה.

נדל"ן

בנק מזרחי: נסיים פרויקט אורתם באריאל * הבנק מבקש להחריג שני פרויקטים של אורתם-סהר מהקפאת ההליכים, כך שיוכל לסיים אותם בעצמו * טוען לחוב של 120 מיליון שקל – הגדול ביותר בין הנושים הבנקאיים (ניוז1)

כלכלה

רשות המסים עיקלה את החשבון של ביה"ח לניאדו זאת עקב חוב של כ-40 מיליון שקל * שר הבריאות ליצמן לחץ על מנהל רשות המסים להסיר את העיקול לפחות באופן, כדי לאפשר הזרמה של כ-8 מיליון שקל נוספים, אך ברשות דורשים שלניאדו יעביר את ניכויי מס ההכנסה של העובדים למס הכנסה * במערכת הבריאות סבורים כי עיקר הגירעון של לניאדו אינו נובע מהתנהלות ארגונית בעייתית או פזרנית, אלא מאותה בעיה כרונית ממנה סובלים כל בתי החולים הציבוריים שאינם בבעלות ממשלתית – אי-הלימה מובנית בין הכנסות להוצאות ובלי הסבסוד הקבוע שמעבירה המדינה לבתי החולים הממשלתיים * מלשכת השר הרב ליצמן נמסר: "משרדי הבריאות והאוצר פועלים במשותף לגיבוש תוכנית סיוע כוללת ומקצועית לבית החולים לניאדו. כידוע, אין יתרות תקצוב של מיטות במערכת הבריאות, ואין לנו הפריבילגיה לתת לבית חולים להיסגר תוך פגיעה קשה בציבור החולים. – יש להדגיש כי להבדיל ממקרים קודמים שבהם ניתן סיוע במסגרת תוכנית הבראה, במקרה זה לא נמצא כל דופי בהתנהלות בית החולים, והסיבה שבגללה הוא נקלע למצוקה היא בגלל החוסר התקציבי שיש במערכת כולה". (גלובס)

ריבית הפיגורים יורדת * במשרד האוצר הוחלט לשנות את ריבית הפיגורים המונהגת במשק, במטרה להתאימה לסביבת הריבית הנמוכה של השנים האחרונות. המשמעות – חיסכון בתשלומי ריבית בהיקפים של אלפי שקלים במצטבר לחייבים סכומים גבוהים. השינוי צפוי להיכנס לתוקף בתחילת שנת 2017 (Ynet)

בריאות

המלצות בארה"ב למניעת מוות בעריסה: לישון בחדר עם התינוק עד גיל שנה * לפי ההנחיות החדשות של האקדמיה האמריקאית לרפואת ילדים, על תינוקות לישון עם הוריהם באותו חדר – אך לא באותה מיטה – לפחות שישה חודשים. המצע האידאלי הוא קשיח, ללא צעצועים או כריות (הארץ)

מקומי

משרד הבינוי והשיכון יעניק תקציבי סיוע לעיריות שיקימו מנהלת להתחדשות עירונית * במסגרת ההודעה שפרסם משרד הבינוי והשיכון, העירייה תתחייב להפעיל יחידה עירונית שתעסוק בהנגשת מידע בתחום ההתחדשות העירונית עבור תושבים, יזמים ובעלי מקצוע. (כלכליסט)

תאונת דרכים קטלנית בכביש 60 סמוך לעותניאל * תאונת דרכים בין שני כלי רכב פלסטיני ורכב זר(איחוד אירופי) * כתוצאה מהתאונה נקבע מותם של שלושה פלסטינים ונתין זר אחד * קטע הכביש חסום לתנועה לשני הכיוונים * בוחני התנועה פתחו בחקירת הנסיבות שהובילו לתאונת הדרכים הקטלנית.

זכויות אדם

ארגון זכויות האדם "אמנסטי אינטרנשיונל" האשים את הקואליציה בהובלת ארה"ב באי נקיטת אמצעי זהירות מספקים על מנת להימנע מפגיעה באזרחים חפים מפשע במלחמה בסוריה * "ניתוח של הראיות מראה שכוחות הקואליציה נכשלו בנקיטת אמצעי זהירות שימזערו את הפגיעה באזרחים ובמתקנים אזרחיים", נמסר מהארגון, שהעריך כי כ-300 אזרחים נהרגו ב-11 מתקפות אוויריות שערכה הקואליציה החל מחודש ספטמבר 2014 רויטרס)

תאריך איגוד השידור 1 בינואר 2017 573 עובדים ו80 נוספים. סה"כ 700 39 מילין שח להפקות מקור  התחייבות להשקיע 200 מיליון שקלים ל2400 משפחות. מערכת הרדיו ערוכה לשדר בשמונה ערוצים. משוכנמעים שביכולתנו להגיש שירות מקצועי ומגוון

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן