Skip to content

חבר הכנסת החשוד בעבירות קבלת שוחד מיני נעצר בבית המשפט

שופט בית משפט השלום האריך את מעצרו בחמישה ימים נוספים. שופט בית המשפט ציין כי יש חשד סביר. החשדות שהועלו, נחשפו לראשונה בתכנית התחקירים עובדה של אילנה דיין. "ניתן אף לומר שככל שכך הם פני הדברים השיגה התכנית את מטרתה והתקשורת מילאה את תפקידה", אמר השופט
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

חבר הכנסת לשעבר שנחקר הבוקר באזהרה בחשד שבעת שקיבל שוחד מאיש עסקים, בין היתר באמצעות הטבות בעלות אופי מיני, בתמורה לקידום עניינים הנוגעים לתחום עיסוקו, נעצר על ידי בית משפט  השלום עד יום ראשון, ה-11 בדצמבר בשעה 14:00. כבוד השופט עמית מיכלס סבר שקיים חשד סביר הקושר את החשוד למיוחס לו. בנוסף מצא השופט פערים בין תשובות שמסר החשוד לבין חומרי חקירה בתיק.

חבר הכנסת לשעבר (צילום כיכר השבת)
חבר הכנסת לשעבר (צילום כיכר השבת)

חוקרי המשטרה ציינו לפני השופט  כי מדובר בחקירה שעניינה מעשים שהתרחשו לפני זמן מה, חלקם ידועים לציבור בעקבות פרסומים כאלו ואחרים שהוצגו לעיוני במהלך הדיון היום וכן בעקבות תכנית תחקירים "עובדה" של אילנה דיין, כפי שנטען.

 תיק החקירה שנפתח בזמנו ונסגר על ידי הפרקליטות. נפתח שוב לאחרונה והחקירה בו חודשה עם התפתחות שחלה, בין אם הדבר נעשה בעקבות סיבה חקירתית כזו או אחרת ובין אם היא חודשה באמור בתכנית התחקירים עובדה של העיתונאית אילנה דיין. בעניין זה סבר בית המשפט שגם אם חידוש החקירה נבע מתכנית "עובדה" –  אין בזה כל פסול, וניתן אף לומר שככל שכך הם פני הדברים השיגה התכנית את מטרתה והתקשורת מילאה את תפקידה.

 "עם זאת, עתה, משחודשה החקירה, על ביהמ"ש לבדוק את החשד הקיים בתיק החקירה ולא בתקשורת", נקבע בבית המשפט, ועוד :מחומרי החקירה הגולמיים שהוצגו לעיון בית המשפט, החשד הסביר במקרה זה קיים גם קיים, והוא אינו מבוסס על אותם חומרים שעמדו לנגד עיני החוקרים בשלבים הראשונים. וניתן אף לומר שמדובר בחשד לא מבוטל".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן