Skip to content

נשיאת העליון מגנה על שופטי בית הדין הצבאי והיועץ המשפטי הורה על חקירה

בעקבות ההסתות הקשות כנגד שופטי בית הדין הצבאי, מזהירה השופטת מרים נאור: "ביקורת עניינית על פסקי דין היא לגיטימית כמובן, אולם ההשתלחות המתרחשת בימים אלה חצתה את גבולות השיח הלגיטימי והיא מהווה סכנה לשלטון החוק ולדמוקרטיה". אביחי מנדלבליט הורה על פתיחת חקירת משטרה בחשד לעבירות הסתה ואלימות בהפגנה שנערכה מול בית הדין הצבאי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, אישר היום (חמישי) לפתוח בחקירה בחשד לעבירות הסתה לאלימות בעקבות הפגנה שהתקיימה אמש ובה נשמעו הקריאות "גדי תיזהר, רבין מחפש חבר". ההפגנה שהתקיימה אתמול מול בית הדין הצבאי שבקריה, תל אביב, גררה אליה פעילי ימין קיצוני כמו ארגון לפמיליה, נוער הגבעות ולהב"ה. במהלך ההפגנה קיללו וניאצו מפגינים את בית המשפט, התקשורת, ואיימו על איזנקוט. "גדי תיזהר, רבין מחפש חבר",  זעקו הפעילים.

צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה

"היועץ המשפטי לממשלה שב ומדגיש, כי אין מקום להשלים עם התבטאויות מסיתות, לא כלפי שופטים, לא כלפי קצינים בצה"ל, ולא כלפי כל גורם אחר במערכת אכיפת החוק ובכלל", נמסר בהודעה. ועוד: "מערכת אכיפת החוק תפעל בצורה נחושה ובלתי מתפשרת ביחס לקריאות של הסתה לאלימות".



תוך כך פרסמה הערב נשיאת בית המשפט העליון, השופטת מרים נאור, הודעת גינוי חריפה בה גבתה את שופטי בית הדין הצבאי.

"נשיאת בית המשפט העליון וחבר שופטיו אינם יכולים לעמוד מנגד, לנוכח המתקפות חסרות הרסן ולנוכח האיומים המופנים כלפי שופטי בית הדין הצבאי", כתבה השופטת, "מערכת בתי הדין הצבאיים היא מערכת שיפוטית עצמאית, והדרך הלגיטימית להשיג על הכרעותיה קבועה בחוק. מבלי לנקוט, כמובן, עמדה לגבי ההכרעה המשפטית, אנו מגנים בכל לשון מתקפה בוטה כמו זו שאנו עדים לה כעת, שמקומה לא יכירנה בחברה מתוקנת".

"ביקורת עניינית על פסקי דין היא לגיטימית כמובן, אולם ההשתלחות המתרחשת בימים אלה חצתה את גבולות השיח הלגיטימי והיא מהווה סכנה לשלטון החוק ולדמוקרטיה.

לשופטים בכל ערכאות השיפוט אין אופציה להיכנע להסתות ולאיומים. אין על השופטים מרות זולת מרותו של הדין. כך נהגו וכך ימשיכו לנהוג כל שופטי ישראל".

בלילה שבין רביעי לחמישי עצרה המשטרה צעיר תושב ירושלים בחשד להתבטאויות קיצוניות כנגד שופטי בית הדין הצבאי ועכב צעירה נוספת מקרית גת  ששוחרה לאחר שחתמה על תנאים מגבילים וביניהם הרחקתה מפרסומים בפייסבוק למשך 30 יום.

במשטרה הדגישו כי המשטרה "לא תאפשר כל הסתה לאלימות כנגד מוסדות שלטון ומשפט ותנקוט ביד קשה כנגד כל פרסום שהינו בגדר הסתה ועלול להוביל לפגיעה ממשית באנשי ציבור".

"חופש הביטוי הנו נר לרגלה של הדמוקרטיה, אך מאידך משטרת ישראל לא תאפשר כל הסתה לאלימות או פגיעה בסדרי שלטון ואישי ציבור באשר הם, ותפעל ביד נוקשה כנגד אלו שיחרגו מגבולות המותר תוך מיצוי הדין עמם", מציינים במשטרה.

אמש נודע כי הוצמדה אבטחה לשלושת שופטי בית הדין הצבאי מחשש לפגיעה בהם, אך בצה"ל סירבו לאשר או להכחיש דברים אלו.

1 Comment

  1. א
    8 בינואר 2017 @ 0:56

    אני מצטרף למודעה של אורי הרוש, בדבר "פטירתו" של אמון הציבור במערכת המשפט בתקשורת ובמפקדי צה"ל.
    לגבי מה שאומרת נאור: "…ההשתלחות המתרחשת בימים אלה חצתה את גבולות השיח הלגיטימי והיא מהווה סכנה לשלטון החוק ולדמוקרטיה". – לא מובן מה היא רוצה. ככה זה כשהעם חושב שנציגי החוק והדמוקרטיה הנוכחים מושחתים!

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן