Skip to content

חדש בטלוויזיה: ראשון, 22 בינואר, 2017

פולמון, להתראות ילדים, ניוטאון: רצח בבית-הספר, או. ג'יי. סימפסון: סיפור אמריקני
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

20:45 פולמון, ערוץ Hot בידור ישראלי 

קבוצת צעירים ישראלים נסעו לתאילנד בטיול הגדול אחרי הצבא, וכל אחד מהסיבה שלו נשאר שם ולא חוזר הביתה. הם חיים בכפר סאנוק שמשמעותו היא: תשתחרר אחי, תחיה את הרגע. יום אחד מקבלת בר (אורטל בן שושן), מגישת אינטרנט מעודכנת, מסר מהאקס שלה עידן (תומר קפון), שמבקש שתבוא אליו לתאילנד. רק לפני ארבע שנים עידן היה מפקד ביחידה מובחרת ונפצע בפעולה צבאית שבה איבד את שאר הצוות שלו. עידן עצמו איבד את הזיכרון, נסע למזרח, והקים לעצמו כפר שידוע במסיבות הפול מון שלו. בר מחליטה להשאיר בארץ את החבר שלה דורון (דניאל ליטמן) ויוצאת לפתור את משקעי העבר, רק כדי לגלות שעידן עדיין לא זוכר כלום, שהוא מעולם לא קרא לה לבוא ושהוא בכלל בזוגיות עם קארן הפייתית והיפיפה (יובל שרף). בר עתידה לגלות שתפקידה על האי הוא להזכיר לעידן את מי שהיה, ואת הפעולה הנוראית מעברו, לה הוא העדות היחידה. אבל למה? על הדרך, תפגוש בר בשלל דמויות מהאי: רון (מאיר שוויצר) הרופא והמאהב של הכפר, אורן (אלישע גבאי) מוזיקאי שחתך למזרח בשיא ההצלחה, ברוך (צחי הלוי) שף קפריזי שמנהל רומן סודי עם דפני (רוסלנה רודינה) מנהלת מלון יוקרתי שנאבקת במסיבות הפול מון, תום (און רפאלי) בנו המופרע של ברוך שנוסע אליו, כשבעקבותיו אמו איריס (מיכל ינאי) וסיימון (דין מירושניקוב) יד ימינו של הגבר המסוכן ביותר באי. עוד מככבים: ירדן הראל, לירון רביבו, עופר חיון, איזי וגור בנטוביץ. כתבהשירה אלון ("חצויה") ומביימים יואב פז ודורון פז ( "מתים לרגע").

22:00 להתראות ילדים | Goodbye, Children | Au Revoir Les Enfants, ערוץ Yes3 

סרטו המרגש עד דמעות של לואי מאל, המבוסס על זיכרונותיו. הסרט היה מועמד לשני פרסי אוסקר וזכה בחמישה פרסים בפסטיבל ונציה, כולל אריה הזהב, ובפרס הסזאר לסרט הטוב ביותר. חברותם של שני תלמידי פנימייה בזמן מלחמת העולם השנייה עומדת למבחן, כאשר הגסטפו מגיעים למקום בחיפוש אחר יהודים. שחקנים: גאספר מנס. צרפת, 1987. סיפור ביוגרפי מזיל דמעות, במסגרת יפהפייה של תמימות, ילדות וחברות. ציון: 

22:00 ניוטאון: רצח בבית-הספר | Newtown, ערוץ Yes דוקו 

ב-14 בדצמבר, 2012, רצח אדם לאנזה בן ה-20 את אימו בביתם שבניוטאון, קונטיקט, ארצות הברית. לאחר מכן, המשיך לעבר בית הספר היסודי סנדי הוק בו היא עבדה, והמשיך לירות לכל עבר. 20 ילדים בגילאי 5-10 ועוד 66 מבוגרים נרצחו במסע הירי הקטלני הזה, לפני שלאנזה התאבד בירייה. מנהלת בית הספר עוד הספיקה להפעיל את האינטרקום בכל בית הספר כדי שהילדים ישמעו את היריות ויתחבאו, לפני שנורתה בעצמה. הסרט צולם 3 שנים לאחר מסע הרצח הקטלני ומביא עדויות שמעולם לא נשמעו, של אנשים שנכחו בבית הספר היסודי בזמן המקרה, של אלה שהגיעו ראשונים לטפל בנפגעים, של הורים שאיבדו את ילדיהם, ושל מורים שהתחבאו עם הילדים. זהו מסמך דוקומנטרי מצמרר וקורע-לב של קהילה פצועה, שעדיין מצויה בטראומה מאותו היום שבו ילדים קטנים נשלחו בבוקר ליום לימודים רגיל בבית הספר ולא חזרו ממנו. בימוי: קים סניידר. 85 דקות, ארה"ב, 2016.

22:00 או. ג'יי. סימפסון: סיפור אמריקני | O.J.: Made in America, ערוץ Hot8 

פרס הקהל בפסטיבל הסרטים של פילדלפיה 2016. הסיפור התרבותי של אמריקה המודרנית – סיפור של גזע, סלבס, תקשורת, אלימות ומערכת המשפט הפלילית. שני עשורים לאחר שהגיע לשיא, הוא ממשיך לרתק, לקטב ולפתח פרקים חדשים. במאי: עזרא אדלמן. ארה"ב, 2016. סדרה בת 10 פרקים. ציון איי.אם.די.בי.: 9/10, עגבניות רקובות: 100%/100%, מטה-קריטיק: 96/100


מדור "חדש ב-TV" מסכם את כל מה שחדש בערוצי הטלוויזיה, בהתאם לעדכונים המתקבלים מגופי התוכן והשידור. לעיתים נופלות טעויות בשל שינויים בלוחות המשדרים – נשמח אם תעדכנו אותנו לטובת הקוראים. כותב המדור מדרג רק את התכנים בהם צפה, אשר לחלקם אף ניתן למצוא ביקורת רחבה ומפורטת בהקלקת שם הסרט. מעוניינים להצטרף לצוות הכתיבה? צרו קשר !
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן