Skip to content

בית החולים הדסה: מחלקה להמטואונקלוגיה ילדים ללא רופאים

הבוקר התפטרו קולקטיבית מנהל המחלקה להמטואונקלוגיה ילדים וחמישה רופאים בכירים מהמחלקה. בבית החולים מאשרים כי ההנהלה קיבלה את מכתב ההתפטרות ומדגישים כי התיקים יועברו לרופאים אחרים והילדים ימשיכו לקבל טיפול מסור. בית חולים במצוקה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בית החולים עבר בשנים האחרונות לא מעט טלטלות, כשהטלטלה האחרונה התרחשה לפני כשלוש שנים כשהמרכז הרפואי פנה לבית המשפט בבקשה להקפאת הליכים זאת אחרי שצבר גירעון של 1.3 מיליארד שקלים. מאז נחתם הסכם הבראה ולמשרת המנכ"ל הוצנח היישר מבית החולים תל השומר פרופ' זאב רוטשטיין שנחשב למנהל מבריק. בית החולים הצליח להקטין את החוב ל־640 מיליון שקלים. אבל דווקא עכשיו, כשנדמה שהדסה התחיל להחלים מקריסת המערכות, מאיימת מגפת ההתפטרויות להתפרץ ואולי להביא לסופו של המוסד המפואר.
הסכסוך הקשה פרץ כשמנכ"ל בית החולים החליט לפני כתשעה חודשים להפסיק את הטיפולים הפרטיים בשעות הבוקר והסביר: "מגיע פצוע לחדר מיון, נניח פצוע מפיגוע, ואז מישהו שואל אותו בעודו מדמם אם הוא רוצה לבחור את המטפל, או שיש מאכערים שבאים אליו או למשפחה שלו ואומרים לו 'אתה יכול לבחור את הרופא שאתה רוצה תמורת תשלום'". ההתבטאות הזו של רוטשטיין עוררה את חמתם של הרופאים.
הקרע בין הצדדים הלך והחמיר עד שלאחרונה כל הסגל הרפואי הבכיר במחלקת המטו־אונקולוגיה ילדים ובראשם מנהל המחלקה פרופסור מיקי וינטראוב, הגישו מכתב התפטרות קולקטיבי ושקלו מעבר לבית החולים שערי צדק. לפני כחודש גם האחיות והעובדים הסוציאליים הודיעו שהם שוקלים מעבר לבית החולים שערי צדק.

פרופ' זאב רוטשטיין - לא מוותר
פרופ' זאב רוטשטיין - לא מוותר

בתגובה לתקשורת תיאר בחודש שעבר רוטשטיין את המצב וסיפר: "עם כניסתי לתפקיד הוריתי על הפסקה מידית של שירותי הרפואה הפרטיים בבוקר. באחת, גדעתי מציאות עגומה שבה רופאים עוסקים בפרקטיקה פרטית בשעה שהם אמורים להיות זמינים לציבור הרחב, ובכך הפכתי את הדסה לבית חולים ציבורי שבו כל מטופל יכול וזכאי לראות כל רופא שיחפוץ, מבלי שיצטרך להכניס יד לכיס ולשלם עשרות אלפי שקלים. קומץ רופאים שעד עכשיו הרוויח שכר עצום בחטא, רוטן כעת ומנסה להכתים את המוסד המצוין שלנו. לרוב הרופאים היה מדובר בטלטלה לא פשוטה אבל רובם ברכו על כך למרות שנאלצו להאריך את שעות העבודה ולהשתכר פחות. המיעוט מוכן למוטט את בית החולים על כלל עמיתיו, ובלבד שאני אעוף ושיחזרו למצב הקודם ולעזאזל הבראת הדסה."

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן