Skip to content

עיקר החדשות – שני 03 מרץ 2017 (מהדורת הצהריים)

כותרות המהדורה פשרת התאגיד: הוגשה עתירה ראשונה לבג"ץ נגד מתווה נתניהו-כחלון ; ההסתדרות הכריזה על סכסוך עבודה (פוליטי) * דו"ח אנטי ישראלי נוסף של האו"ם צפוי להתפרסם "הכיבוש הישראלי כמו העבדות בארה"ב" * משבר באקוודור: שני המועמדים לנשיאות טוענים לניצחונם (חוץ) * תקדים חוק ההסדרה: המנהל האזרחי ביטל צווי הריסה בפסגות ומודיעין עילית (חדשות) * […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כותרות המהדורה

פשרת התאגיד: הוגשה עתירה ראשונה לבג"ץ נגד מתווה נתניהו-כחלון ; ההסתדרות הכריזה על סכסוך עבודה (פוליטי) * דו"ח אנטי ישראלי נוסף של האו"ם צפוי להתפרסם "הכיבוש הישראלי כמו העבדות בארה"ב" * משבר באקוודור: שני המועמדים לנשיאות טוענים לניצחונם (חוץ) * תקדים חוק ההסדרה: המנהל האזרחי ביטל צווי הריסה בפסגות ומודיעין עילית (חדשות) * הפגנת הנכים: נחסמה הכניסה הצפונית לאשדוד (חדשות) * רצח בכפר ראמה * אישה בת 35 נרצחה כשנורתה בעת שנהגה

תחזית מזג האוויר

היום (שני): מזג האוויר יהיה מעונן חלקית עד בהיר *  בשעות הבוקר עדיין ייתכן גשם מקומי קל בצפון הארץ * הטמפרטורות יעלו ועדיין יהיה קר מהרגיל לעונה.

עוצמת וכיוון רוח בשעות הבוקר תנשב רוח דרום מערבית 0-10 קמ"ש עם משבים עד 15 קמ"ש. בשעות הצהריים תנשב רוח צפון מערבית 7-17 קמ"ש עם משבי רוח עד 24 קמ"ש.

תחזית ים לחופי ישראל הים התיכון יהיה גלי, גובה גלים בחופי הים התיכון 60-120 ס"מ, גובה פיק מקסימלי 1.8 מטר. טמפרטורת המים 18 מעלות.

מחר שלישי: מזג האוויר יהיה בהיר. הטמפרטורות יעלו במידה ניכרת.

עוצמת וכיוון רוח בשעות הבוקר תנשב רוח צפון מזרחית 7-17 קמ"ש עם משבים עד 25 קמ"ש. בשעות הצהריים תנשב רוח משתנה 0-10 קמ"ש עם משבי רוח עד 15 קמ"ש.

תחזית ים לחופי ישראל הים התיכון יהיה נוח עד גלי, גובה גלים בחופי הים התיכון 50-100 ס"מ, גובה פיק מקסימלי 1.4 מטר. טמפרטורת המים 18 מעלות.

רביעי: מזג האוויר יהיה בהיר עם אובך קל עד בינוני ברחבי הארץ. הטמפרטורות יעלו במידה ניכרת וישרור שרב קל.

עוצמת וכיוון רוח בשעות הבוקר תנשב רוח צפון מזרחית 17-28 קמ"ש עם משבים עד 46 קמ"ש בעיקר בצפון, בהרים ובשפלה. בשעות הצהריים תנשב רוח דרום מזרחית עד דרום מערבית 11-23 קמ"ש עם משבי רוח עד 36 קמ"ש.

תחזית ים לחופי ישראל הים התיכון יהיה נוח עד גלי , גובה גלים בחופי הים התיכון 30-70  ס"מ, גובה פיק מקסימלי 1.2 מטר. טמפרטורת המים 18 מעלות.

חמישי: מזג האוויר ייעשה בהיר עם אובך קל עד בינוני בעיקר בדרום. הטמפרטורות ירדו מעט ויהיה חם מהרגיל במידה ניכרת. ינשבו רוחות צפון מערביות עד דרום מערביות מתונות. הים התיכון יהיה נוח.

שישי: ירידה נוספת בטמפ', טמפ' רגילות לעונה, מעונן חלקית עם טפטופים קלים בצפון הארץ ומישור החוף.

שבת: עליה קלה בטמפ', טמפ' רגילות לעונה, מעונן חלקית עם טפטופים קלים בצפון הארץ ומישור החוף.

מפלס הכנרת מעודכן ב1/4/17

212.99- מטר מתחת לפני הים

מתחילת עונת הגשמים עלה 85 ס"מ

המפלס נמוך ב419 ס"מ מקו רום עליון

המפלס גבוה ב1 ס"מ מקו אדום תחתון

חדשות

אישה בת 35 נורתה למוות בעת שנהגה ברכבה בכפר אמה שבגליל * המשטרה פתחה בחקירה

בעקבות מחאת הנכים: כביש 41 צומת הנמל, כניסה צפונית לאשדוד, נחסמה לתנועה

תקדים חוק ההסדרה: המנהל האזרחי ביטל צווי הריסה בפסגות ומודיעין עילית * צווי הריסה שהוצאו למבנים ביישובים פסגות ומודיעין עילית בוטלו, לאחר פניית תנועת רגבים ליועץ המשפטי לממשלה כי הצווים נוגדים את חוק ההסדרה שנכנס לתוקף. "זוהי סנונית ראשונה עבור אלפי בתים בהתיישבות"

משבר האמוניה: נתניהו נתן אור ירוק להמשך פעילות מכל האמוניה עד יוני * ראש הממשלה הסמיך את השרים אלי כהן וזאב אלקין לבחון דרכים להמשך הפעלת המכל * הממשלה דנה באיומי החברה לפטר עובדים, אך לא התעמקה בסוגיות הביטחוניות הקשורות להגעת אוניות אמוניה לישראל * דובר צה"ל: "אין לנו עמדה בנושא" (דה מרקר)

דיווח: איש עסקים ישראלי נעצר בפרו * התקשורת הפרואנית מדווחת כי שביט, הנחשב למקורב מאוד לאיש העסקים יוסי מימן, נעצר בנמל התעופה בחשד למעורבות בפרשת שחיתות גדולה (חדשות10)

ח"כ איימן עודה נפגש בפריז עם וליד ג'ונבלאט, מנהיג הדרוזים בלבנון * ג'ונבלאט נחשב לאחד המנהיגים המשפיעים בזירה הפוליטית הלבנונית. בעבר קרא להתנגד לשירות בצה"ל והזהיר מניתוק הדרוזים בישראל מהשתייכותם הלאומית – מה שגרר ביקורת מצד חלקים בעדה (הארץ)

פוליטי

ביטן רומז: נטרפד את מהלך הסיפוח של הבית היהודי

פשרת התאגיד: הוגשה עתירה ראשונה לבג"ץ נגד מתווה נתניהו-כחלון * ארגון העיתונאים, ח"כ איתן כבל ועו"ד אלדד יניב הגישו הבוקר לבג"ץ עתירה נגד מתווה הפשרה בסוגיית תאגיד השידור: "מעורבות נתניהו בתחום התקשורת עולה עד כדי אי-סבירות קיצונית" – "לאור היום לא נמנע רה"מ מלפעול במלוא כוחו, תוך איום במשברים קואליציוניים כדי להשיג שליטה פוליטית בשידור הציבורי" – "אילו כחלון היה נוהג כפי שהיה אמור לנהוג, ההחלטות בנוגע לעתידו של השידור הציבורי יכולות היו להיות שונות"

– יו"ר ארגון העיתונאים: "התנהלות נתניהו בסוגיית התאגיד – מושחתת. מקווים שבג"ץ יעצור את הטירוף הזה"

– כחלון: שילמתי מחיר פוליטי על גילוי האחריות (גלצ)

– שר בליכוד: נתניהו רוצה לסגור את התאגיד כדי להשתיק ביקורת נגדו * לדברי השר, ראש הממשלה נעזר בפרשת התאגיד כדי לטשטש את העיסוק הציבורי בחקירותיו. (הארץ)

– ח"כים מהקואליציה שמתחו בשיחות סגורות ביקורת על מתווה התאגיד, סירבו לצאת בפומבי נגד נתניהו. * בכיר בליכוד: כל התבטאות נגד המתווה נתפסת כבגידה בנתניהו (הארץ)

– ההסתדרות הכריזה היום על סכסוך עבודה בכל המגזר הציבורי –  "על רקע המשבר החמור בסוגיית רשות השידור והתאגיד". * ניסנקורן איים לפני יומיים כי אם לא יימצא פתרון מהיר בסוגיה זו, הוא יחריף את הצעדים הארגוניים במשק, ועכשיו הוא מממש את האיום. * בין מקומות העבודה שעליהם חל הסכסוך, נמנים כלל המעסיקים במגזר הציבורי ובכלל זה גם בחברות הממשלתיות. * לדברי גורמים בהסתדרות, המייצגת הן את עובדי רשות השידור והן את עובדי התאגיד, הסכם נתניהו-כחלון מביא ל"התעללות בציבור עובדי רשות השידור והתאגיד, תוך שיסוי קבוצות עובדים אלו באלו"

ביטחוני

המחסום האחרון בפני ג'יהאדיסטים בגבול ירדן: שלט "שים לב, גבול לפניך" * כדי להגן על שדה התעופה בתמנע מוקמת בימים אלה גדר ביטחון באורך 30 ק"מ עם אמצעים טכנולוגיים מתקדמים, אך היא מסתיימת במכשול פשוט למעבר – שלט "שים לב, גבול לפניך"

הצעת חוק: לקזז את 'שכר' המחבלים מכספים של הרשות הפלשתינית * יותר ממיליארד שקלים מכספי הרשות מוקצים לכך, ואם המחבל חוסל משפחתו נהנית מהסכום. על פי הצעת חוק חדשה, משכורות המחבלים יקוזזו מהתשלומים השנתיים שמעבירה ישראל לפלסטינים (כיפה)

עזה: 4 פצועים בתאונת אימונים במתקן של הג'יהאד האיסלאמי * דיווח פלסטיני: פיצוץ במתקן בטחוני ברפיח, ייתכן כי רקטה התפוצצה

פלסטינית נעצרה: הפיצה עשרות איומי שווא על פיגועים * ערבייה איימה בעשרות שיחות על פיגועים ונעצרה

במהלך הלילה עצרו כוחות צה״ל ומג״ב באיו״ש 4 מבוקשים. 2 מהמבוקשים שנעצרו חשודים במעורבות בפעילות טרור עממי ובהפרות סדר אלימות לעבר אזרחים וכוהב״ט.

בנימין – בענתא נעצר מבוקש * בג׳ילזון נעצרו 2 מבוקשים פעילי ארגון הטרור חמאס

יהודה – בסמוע נעצר מבוקש

המבוקשים הועברו לחקירת כוהב״ט

מדיני

דיווח: נשיא מצרים ומלך ירדן יציגו לטראמפ את קווי יסוד להסדר בין ישראל והפלסטינים

בכיר חמאס: החלטת הארגון להכיר במדינה פלסטינית בגבולות 67 נועדה לשמור על אחדות

דו"ח אנטי ישראלי נוסף של הוועדה החברתית כלכלית לענייני מערב אסיה, הצפוי להתפרסם לרגל 50 שנה לששת הימים נטען כי: "הכיבוש הישראלי כמו העבדות בארה"ב" *בנוסף נטען כי "הכיבוש" גרם לפלסטינים נזק של מיליארדי דולרים. * שגריר ישראל באו"ם, דני דנון, הפועל לסכל את הדו"ח אמר כי "זהו ניסיון מביש נוסף מבית היוצר האנטישמי של רימה חלף להאשים את ישראל בטענות הזויות. כפי שהצלחנו לבטל את הדו"ח הקודם, כך ניאבק גם הפעם בשקרים האלו".

חוץ

ספינת מסחר הודית נחטפה בידי פיראטים לחופי סומליה

בהזמנת הרמטכ"ל האמריקאי: חתנו של הנשיא טראמפ, ג'ארד קושנר, ערך הלילה ביקור בעיראק, כדי לעמוד מקרוב על המצב במדינה הנלחמת מול דאעש * קושנר, יועץ בכיר בבית הלבן, משמש כערוץ התקשורת של הנשיא למנהיגים רבים * כשיחזור, ישתתף בפגישה בין נשיאי ארה"ב וסין

ראשת ממשלת בריטניה למנהיג גיברלטר: בריטניה לא תיתן שיפגעו במעמדכם

אקוודור: דרמה בבחירות לנשיאות באקוודור: שני המועמדים לנשיאות טוענים לניצחונם * מועמד השמאל מוביל בבחירות לנשיאות בפער מצומצם של כ-2% – עם 51% מהקולות  * מועמד הימין טוען שתוצאות הבחירות זויפו

ארמניה: מפלגת הרפובליקנית מובילה בספירת הקולות הראשונית

עיראק: דאעש מונע הכנסת מזון לאזורים נצורים

– ילדים כמגן אנושי על לוחמי דאע"ש * לידי ה-BBC הגיע תיעוד בו נראים לוחמי ארגון המדינה האסלאמית במוסול שבעיראק משתמשים בילדים כמגן אנושי, וזאת כדי למנוע ממסוקים לירות בהם (חדשות10)

קולומביה: מנין ההרוגים במפולת עלה ל-254, מתוכם 43 ילדים, בנוסף ישנם נעדרים ופצועים רבים. "לא נוותר עד שנמצא את אחרון הנעדרים" * עיקר המאמצים מופנים לאיתור 158 הנעדרים

צרכנות

המותגים הפרטיים הוזילו את המוצרים לחג; הסל הזול ביותר ברמי לוי, היקר ביותר – בשופרסל * בחירה במוצרי המותגים הפרטיים על פני המותגים המוכרים והמובילים יכולה לחסוך עד 50% למוצר * ברמי לוי סל מוצרים של המותג הפרטי זול ב-23% מסל של המותג המוביל, בוויקטורי ב-15%, ובשופרסל דיל ב-17% (דה מרקר)

תחבורה

הכביש החדש, החשוב והיקר בישראל – ייפתח הלילה לתנועה לכל אורכו * לאחר המתנה של עשור: כביש החוף וחוצה ישראל יחוברו הלילה. במקביל, ייחנך המשכם של נתיבי איילון צפונה עד לאזור שפיים-געש (דה מרקר)

גידול של 13% בנסיעות ברכבת – וזינוק של 27% בתלונות נוסעים * רכבת ישראל הכפילה בתוך עשור את מספר הנסיעות, שהסתכמו ב-2016 ב-59.5 מיליון * זינוק של 16% במספר הנוסעים בקווי הרכבת מבנימינה ומאשקלון לתל אביב * במקביל, התקבלו ברכבת 49 אלף תלונות נוסעים – שרובן עסקו בהחזרים כספיים ובאיחורי רכבות (דה מרקר)

לאחר החקירה: מעצ הכפילה את ההשקעה בכבישים אדומים * בעקבות הליקוי שנחשף בפרשת השחיתות, חזרה החברה הממשלתית לטפל בנושא והשקיעה אשתקד 240 מיליון שקל ב-52 מוקדי סיכון * רואי החשבון המלווים הסירו את החולשות שהופיעו בדו"חות הכספיים (דה מרקר)

כלכלה

ישראל חתמה על הצהרה לקידום הנחת צינור גז טבעי ימי מישראל לאירופה * במסגרת מפגש פסגה בישראל: הודיעו היום שרי האנרגיה של ישראל, קפריסין ויוון, כי צינור הגז הימי הארוך בעולם בין ישראל ואירופה יוקם תוך 8 שנים ובהשקעה של 20 מיליארד שקל * הצינור המתוכנן ייבנה לאורך של כ-2,000 ק"מ ויהווה אפשרות ייצוא נוספת של גז טבעי מישראל לאירופה

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן