Skip to content

עיקר החדשות – יום שני 15 מאי 2017 (מהדורת הצהרים)

כותרות המהדורה אדלסון: "לא רוצה שמעבר השגרירות לירושלים יהיה תלוי במו"מ" (מדיני) * צפון קוריאה: הטיל ששיגרנו מגיע עד ארה"ב ומסוגל לשאת ראש נפץ גרעיני (חוץ) * חיסכון לכל ילד: 44% לא נרשמו (חדשות) * הנכים זועמים על נתניהו: מכניס אותנו למשחק פוליטי ועל גבנו חדשות חיסכון לכל ילד: 44% לא נרשמו * חודש וחצי […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כותרות המהדורה

אדלסון: "לא רוצה שמעבר השגרירות לירושלים יהיה תלוי במו"מ" (מדיני) * צפון קוריאה: הטיל ששיגרנו מגיע עד ארה"ב ומסוגל לשאת ראש נפץ גרעיני (חוץ) * חיסכון לכל ילד: 44% לא נרשמו (חדשות) * הנכים זועמים על נתניהו: מכניס אותנו למשחק פוליטי ועל גבנו

חדשות

חיסכון לכל ילד: 44% לא נרשמו * חודש וחצי לפני תום ההרשמה – עולה כי רק 56% מהישראלים נרשמו לתכנית הממשלתית ובחרו את נתיב ההשקעה עבור הילדים. * על פי התכנית, המדינה תשקיע 50 שקלים לכל ילד בבנק או בקופת גמל לפי בחירת ההורים. מי שלא יירשם – המדינה תשקיע עבורו. עד גיל 15 – בקופת גמל, עם צפי לתשואה גבוהה עם סיכון, מגיל 15 – בבנק (חדשות2) * הנכים מאיימים בהפגנות ענק. "לא מוכנים שנתניהו ישחק על גבנו"; פרופ' אבי שמחון בראיון לקרן נויבך: "את בורה, פרופ' זליכה בור, אף אחד לא יודע מה היה בחדר בזמן הישיבה על הקמת הוועדה השנייה. אנחנו נבדוק ותוך 4 שבועות נגיש המלצות ביניים. עבודת הוועדה עצמה תיקח זמן רב"

לחדר המיון במרכז הרפואי זיו בצפת הובאה לפנות בוקר ע"י הוריה תינוקת בת שנתיים מהגליל העליון הסובלת מהרעלת זרחן אורגאני חריפה כתוצאה של מגע עם חומר הדברה רעיל במיוחד. התינוקת מאושפזת במחלקה לטיפול נמרץ ילדים כשהיא במצב אנוש, מורדמת ומונשמת עם תסמינים הדומים לפגיעה מנשק כימי

השעיית פעיל חברתי: עו״ד ברק כהן (שתועד מטריד את מירי רגב ברחוב) יושעה מלשכת עו״ד לשנה וחצי- לאחר שהטריד את רקפת רוסק-עמינח וציון קינן ובני משפחתם

15 שנות מאסר לצעיר שדקר למוות חייל במועדון לילה – באפריל 2014 דקר בן גניש למוות את יפתח גריידי בקטטה במועדון לילה. הסדר טיעון נחתם למורת רוחה של משפחת גריידי. בית המשפט קבע שגניש (26) גם יפצה את משפחת ההרוג. אביו של הקורבן יצא נסער מבית המשפט: "העונש הוא לעג לרש. שווה להיות פושע במדינת ישראל"

פוליטי

בקואליציה מעריכים: אי אפשר לקדם כרגע את חוק הלאום * יהדות התורה הודיעה שהיא מתנגדת לחוק מחשש לפגיעה בקהילה החרדית. * השרים דחו בשבועיים את ההצבעה על הצעת החוק, המבקשת להכפיף את המשטר הדמוקרטי לזהותה היהודית של ישראל (הארץ)

השרה שקד מתכוונת לאפשר לשר לבחור את יועציו המשפטיים * לפי הצעת החוק, היועצים המשפטיים ייבחרו על ידי ועדת איתור, במקום בהליך של מכרז הנהוג כיום. ההצעה לא תאפשר לשרים להיות חברים בוועדת האיתור * מקור המעורה בהצעה: הכוונה היא להעניק לשרים יכולת להשפיע על מינוי יועצים שאמורים לשרת אותם (הארץ)

מועמד נתניהו לנציב שירות המדינה: שלמה פילבר, מנכ"ל משרד התקשורת * שרי הממשלה אישרו היום הקמת ועדת מינוי לתפקיד נציב שירות המדינה. * פילבר, מנכ"ל משרד התקשורת ומקורבו של רה"מ, מכחיש כי התפקיד הוצע לו. * משרד התקשורת נתון בחקירת מבקר המדינה (הארץ)

בטחוני

על רקע שביתת הרעב: חשש להפרות סדר בשטחים לציון "יום הנכבה"

עשרות פלסטינים מתעמתים עם כוחות צה"ל באזור נבי סאלח

מדיני

ירדן לנתניהו: "אנו לא מדינה שיכולים לעשות הפגנת שרירים מולה"

דיווח: שלדון אדלסון זעם על דברי טילרסון בנוגע להעברת השגרירות לירושלים, כלי תקשורת בארה"ב מדווחים כי התורם הגדול ביותר למפלגה הרפובליקנית וקמפיין טראמפ רתח על דבריו המסויגים של מזכיר המדינה טילרסון בנושא העברת השגרירות לירושלים – "לא רוצה שמעבר השגרירות לירושלים יהיה תלוי במו"מ"

חוטובלי: "סופו של פתרון שתי המדינות להיכשל, יש לדבר עם ממשל טראמפ על חלופות"

חוץ

אפגניסטן: ארבעה הרוגים בפיצוץ מטען במזרח המדינה

ארה"ב: סקר NBC: כ-29% האמריקנים תומכים בפיטורי ראש ה-FBI, כ-38% מתנגדים

– נשיאת איגוד העיתונאים האמריקאי: "טראמפ הפך אותנו לאויב האומה, אנחנו במלחמה"

גרמניה: צבא גרמניה: קריאה לשנות שמות בסיסים מהתקופה הנאצית * לאחר שנחשפה רשת של אנשי ימין קיצוני בתוך הצבא, אומרת שרת ההגנה כי לשנות באופן מיידי שמות של בסיסים הנקראים על שם קצינים בצבא הנאצי. "צריכים לשים דגש על ההיסטוריה" (nrg)

הרפובליקה המרכז אפריקנית: עשרות הרוגים בשרשרת מתקפות כלפי מוסלמים

חוף השנהב: חילופי אש בין חיילים מורדים לבין כוחות הצבא * המורדים השתלטו על העיר השנייה בגודלה ופצעו 16 תושבים * לאחר שלושה ימי מחאה, הודיע הערב הצבא על מבצע לפזר את החיילים המורדים, ולפי עדי ראייה שיירת כלי רכב צבאיים בדרך לבואקה. המורדים, שדורשים הטבות כלכליות, ירו על תושבים שמחו נגדם

מצרים: 3 קציני צבא נהרגו ו-9 אחרים נפצעו בשתי מתקפות נפרדות בסיני

סוריה: כוחות של צבא סוריה ומליציות איראניות הוצבו בגבול עם ירדן ועיראק

קונגו: התפרצות שנייה של אבולה, חשש להתפרצויות נוספות

קוריאה: צפון קוריאה: "ביצענו ניסוי שבחן נשיאה של ראשי נפץ גרעיניים", לדבריה, הטיל ששוגר בניסוי ביום ראשון מסוגל לשאת ראש נפץ גרעיני ולהגיע עד חופה המערבי של אמריקה. * התקשורת במדינה אישרה כי המנהיג פיקח על ניסוי טיל לטווח בינוני, שבחן את יכולתו לשאת ראש נפץ גרעיני.  * קים: "ארה"ב נמצאת בטווח הפגיעה שלנו" – "יש לנו את מערכת הנשק המושלמת" * מכון אמריקאי: "הניסוי הציג יכולות שטרם ראינו" * דרום קוריאה: "בודקים את טענת צפון קוריאה על הצלחת הניסוי הבליסטי"

תימן: מצב חירום הוכרז בבירה צנעא בשל התפרצות כולרה

נדל"ן

משרד השיכון האריך את הזכאות לממתינים לדיור ציבורי משנתיים לארבע * המהלך צפוי להשפיע על מאות משפחות שזכאותן תמה אחרי שנתיים של המתנה מבלי שקיבלו דירה, והיו צריכות לחזור על ההליך הבירוקרטי לחידוש הזכאות (הארץ)

טכנולוגיה

מיקרוסופט נגד ממשל ארה"ב: "מתקפת הסייבר השתמשה בכלים שפיתחתם" * נשיא מיקרוסופט: "מתקפת הסייבר היא קריאת השכמה לממשלות העולם"

בעולם היהודי

ארה"ב: בית כנסת בן 130 שנה נשרף כליל בניו יורק * שריפה חמורה פרצה במבנה הקהילה הרוסית-אורתודוכסית הוותיקה ביותר בארה"ב. פנים המבנה נהרס, הגג קרס, ולכבאים לקח 3 שעות להשתלט על הלהבות

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן