Skip to content

עיקר החדשות – יום שני 05 יוני 2017 (מהדורת הערב)

כותרות המהדורה המשבר במפרץ: הטלטלה בעולם הערבי נמשכת (חוץ) * בשל "הטיה אנטי-ישראלית": האם ארה"ב תפרוש מהמועצה לזכויות אדם? (מדיני) * לחץ על ראשת ממשלת בריטניה, מיי, לפרסם דו"ח חסוי הקושר על פי הערכות את סעודיה למימון טרור בבריטניה (חוץ) * רצח בכפר יונה, המשטרה דולקת אחר האח (חדשות) חדשות רצח בכפר יונה – אח […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כותרות המהדורה

המשבר במפרץ: הטלטלה בעולם הערבי נמשכת (חוץ) * בשל "הטיה אנטי-ישראלית": האם ארה"ב תפרוש מהמועצה לזכויות אדם? (מדיני) * לחץ על ראשת ממשלת בריטניה, מיי, לפרסם דו"ח חסוי הקושר על פי הערכות את סעודיה למימון טרור בבריטניה (חוץ) * רצח בכפר יונה, המשטרה דולקת אחר האח (חדשות)

חדשות

רצח בכפר יונה – אח שלטענת משפחתו אינו שפוי, רצח על פי החשד את אחיו החייל ונמלט * המשטרה מבקשת את עזרת הציבור לאתר אתהאח (מגפון ניוז)

חשד: אינסטלטורים עקצו בסכומי עתק * חקירה סמויה וממושכת העלתה חשד שקבוצת אינסטלטורים גבתה סכומי עתק על תקלות זנחיות, המציאו תקלות תוך כדי התחזות לעובדי חברות מים ואף גנבו מבתים.* המשטרה מייחסת לחבורה שורת עבירות חמורות (חדשות2)

חיל הרפואה ממליץ לאסור מכירת סיגריות בבסיסי טירונות * סיגריות, שמוגדרות מוצר חובה למכירה בשק"ם, הן מהמוצרים הנמכרים ביותר בבסיסים וחלק מהרווחים ממכירתן מופנה ליחידות. * בצה"ל טרם הוחלט אם לקבל את המלצת חיל הרפואה (הארץ)

בשורה לכוחות הביטחון וההצלה? המערכות שיזהו מנהרות וגם לכודים מתחת לפני הקרקע * מערכות חדישות שפותחו מעבר לים והוצגו כאן בישראל, מסוגלות לאתר מנהרות תת קרקעיות עד לעומק של 300 מטרים ואף לזהות פעימות לב ותנועות נשימה של לכודים. (חדשות2)

תושב בית אל נעצר בחשד כי אנס קטינה בת 14.5 * המשטרה פרסמה את שנו וקוראת לנשים ונערות שנפגעו ממנו, להתלונן (מגפון ניוז)

פוליטי

אחרי 6 שעות: הסתיימה חקירתם השנייה של אריה ויפה דרעי * בשבוע שעבר נחקרו במשך 11 שעות

אורן חזן בהברקה חדשה: "לשקול הפסקת הפעילות של ערוץ אל ג'זירה בישראל"

וועדת חוץ וביטחון תדון בהקפאת הבניה ביו"ש (ערוץ7)

במפלגת העבודה הכריעו: ספר הבוחרים לא נפרץ * המוסד לברור עתירות של המפלגה קבע כי אין ראיות לכך שמערכת החברים נפרצה ושובשה, ולפיכך דחה את העתירה של המועמדת לראשות המפלגה דינה דיין (nrg)

מדיני

בשל "הטיה אנטי-ישראלית": האם ארה"ב תפרוש מהמועצה לזכויות אדם? * ארצות הברית צפויה להחליט ביום שלישי האם לפרוש מהמועצה של האו"ם, בשל החלטות לא הוגנות כלפי ישראל. * בתוך כך, קבוצות שונות במסר להיילי: "מהלך כזה יהיה חסר תועלת" (מעריב)

בישראל מאשרים: בכירי חמאס גורשו מקטאר * בנסיכות הקיצונית ביצעו מהלך חירום כדי למנוע את ניתוק היחסים מצד מדינות ערב המתונות – אך כשלו. * בין היתר גורש מקטאר בכיר חמאס מוסא דודין ששוחרר בעסקת שליט. * גורמי מודיעין בוחנים כיצד ישפיעו המהלכים האחרונים על ישראל (nrg)

·- הרצוג: התנתקות מדינות ערב מקטאר – הזדמנות

שגריר ארה"ב לשעבר באו"ם, ג'ון בולטון: "פתרון שתי המדינות מת" – "הפלסטינים מנוצלים בידי הגורמים הקיצוניים באזור ויש לפתור את בעייתם בגישה רצינית יותר" (nrg)

חוץ

לחץ על מיי לפרסם דו"ח חסוי הקושר על פי הערכות את סעודיה למימון טרור בבריטניה * ראשי האופוזיציה קראו לראשת הממשלה לחשוף את ממצאי חקירת הקשרים הבינלאומיים של קבוצות ג'יהאדיסטיות בממלכה. * משרד הפנים הבריטי התריע כי כתיבתו לא הושלמה וייתכן שלא יפורסם (הארץ)

המשבר במפרץ: הטלטלה בעולם הערבי נמשכת: תימן, לוב והאיים המלדיבים הצטרפו למדינות שניתקו את הקשרים הדיפלומטיים עם קטאר * לטענת הממשלה בצנעא, היא מצטרפת למהלך של מצרים ושלוש מדינות המפרץ בעקבות תמיכתה של דוחא במורדים החות'ים

– פקיסטן: אין כוונה לנתק את הקשרים הדיפלומטיים עם קטאר

– בכיר איראני: ניתוק היחסים עם קטאר לא יביא לסיום המשבר במזרח התיכון

– חברות תעופה ערביות מפסיקות את הטיסות לקטאר * נאסרה נחיתת מטוסים קטאריים בסעודיה * חברת התעופה של קטאר השעתה את טיסותיה לסעודיה

– מספר בנקים מצריים ניתקו קשרים עם בנקים בקטאר (רויטרס)

– קטאר הורתה לאזרחיה לעזוב את איחוד האמירויות תוך 14 ימים

– מצרים באולטימטום לקטר: "על השגריר לעזוב תוך 48 שעות" * לאור הודעת נסיכויות המפרץ על ניתוק היחסים עם המדינה, אמר שר הפנים המצרי כי ניתן אולטימטום לשגריר הקטארי לעזוב את המדינה

– קטאר: "צר לנו על ניתוק היחסים. אין בסיס לטענות בדבר תמיכה בטרור" * קטאר טוענת: ניתוק הקשרים מצד מדינות בולטות בעולם הערבי "נועד לפגוע בריבונות שלנו". במסר לאזרחים הבהירו השלטונות: "זה מהלך לא מוצדק, אזרחינו לא ייפגעו"

– ארצות הברית: ניתוק היחסים של מדינות ערב עם קטאר לא ישפיע על המאבק בטרור * מזכיר המדינה האמריקני: "חשוב שמדינות המפרץ יישארו מאוחדות"

– שר החוץ הטורקי על המשבר עם קטאר: הדיאלוג חייב להימשך

– מאחורי הקלעים: כך פעל שגריר ערבי לבידוד קטאר * התכתבויות דוא"ל שנחשפו ב"הפינגטון פוסט" מראות כיצד נציג איחוד האמירויות בוושינגטון דחק בבכירי ממשל לצאת נגד דוחא, ואף דחק בבני שיחו – אנשי קהילת יחסי החוץ בבירה האמריקאית – להוציא את הבסיס של צבא ארה"ב מהמדינה שבמפרץ (nrg)

– המשבר במפרץ מציב את טראמפ בפני דילמה קשה * ניתוק היחסים הדרמטי של המדינות הסוניות עם קטאר מערער את הקואליציה נגד איראן במזרח התיכון, אותה שיבח נשיא ארה"ב. * הבעיה עלולה להחריף אם ריאד תלחץ על וושינגטון ללכת בעקבותיה (הארץ)

אוסטרליה: חילופי אש עם תומך דאע"ש במלבורן, 2 נהרגו * החוטף שהזדהה כתומך דאע"ש נהרג, וכן אדם נוסף. * בחילופי האש נפצעו 3 שוטרים, ומסתמן שבת הערובה חולצה. (חדשות10)

ארה"ב: נשיא ארה"ב במתקפה חריפה סביב בקשתו לאסור על כניסת אזרחים ממדינות מוסלמיות: "מערכת המשפט איטית ופוליטית".

– טראמפ מתח ביקורת על משרד המשפטים הכפוף לו: "הגישו גרסה מדוללת ופוליטיקלי קורקט של הצו"

בריטניה: אחרי הפיגוע: בטונדות על גשרי לונדון, רמת הכוננות נשארת חמורה * הרשויות בממלכה תגברו את האבטחה לקראת ההליכה לקלפי.

– מיי: המשטרה זיהתה את כל המחבלים בפיגוע * המשטרה ממשיכה את הפשיטות על בתיהם של חשודים נוספים * דיווח: אחד המחבלים מהפיגוע בלונדון בעל אזרחות אירית

– תרזה מיי: תומכת לחלוטין במדיניות "ירי כדי להרוג" לעבר חשודים בטרור * ראשת ממשלת בריטניה אמרה כי גישת המשטרה הוכיחה את עצמה בעצירת המחבלים בלונדון.

– מנהיג הלייבור קורבין קרא למיי להתפטר על רקע קיצוץ מספר השוטרים בתקופתה כשרת הפנים

– סקר: השמרנים יאבדו את הרוב המוחלט בפרלמנט

– על אף שלא נפגעו בפיגוע, יהודי לונדון חוששים לביטחונם * בתי הכנסת ובתי הספר היהודיים נחשבים ליעד מרכזי של הטרור, לפי גורמי ביטחון ממשלתיים. (מעריב)

טורקיה: "מדינות המערב מפעילות עיתונאים כמרגלים"

– החל ההליך לשלילת אזרחותם של 130 מבוקשים

– דיווח: רוסיה הקפיאה סנקציות כלכליות שהוטלו על טורקיה

עיראק: דוח של סוכנות הילדים של האו"ם חושף כי עשרות אלפי אזרחים, בהם גם ילדים, עדיין נמצאים בסכנה באזורים שבשליטת דאע"ש בעיר * נציג הסוכנות בעירק: "הגנו על הילדים, על פי מחויבות לחוק הבינלאומי" * יוניצ"ף: קיבלנו דיווחים על הרג ילדים בשעה שניסו להימלט מהחזית

בריאות

מנכ"ל משרד הבריאות: "נאסור שומן טראנס בישראל"

חצבת: בעקבות מקרי ההידבקות האחרונים: זינוק במספר המתחסנים נגד חצבת * קופות החולים מעידות על עלייה בהתעניינות ובפניות לקבלת חיסונים לתינוקות ולמבוגרים. משרד הבריאות: "מחזיקים מלאי נוסף להתמודדות עם התפרצויות מקומיות או עלייה בצריכה השוטפת" (מעריב)

– משרד הבריאות: "אין מגפת חצבת, המצב בארץ שונה" * ראש שירותי בריאות הציבור: "מי שלא נוסע לחו"ל ולא נמצא בקבוצת הסיכון לא צריך להתחסן" (חדשות2)

כלכלה

שערים יציגים (05/06/17): דולר = 3.548 ; ליש"ט = 4.5786 ; אירו = 3.9877 ; פרנק שוויצרי = 3.6742

תנובה: חיים גבריאלי מונה לסגן יו"ר תנובה ולנציג ברייטפוד בישראל * ברייטפוד התנהלה ללא נציג מאז אוגוסט 2016, אז פרש מתפקידו הנציג הקודם יוסי שחר * גבריאלי נכנס לחברה כשהיא מתמודדת עם ירידה נמשכת בנתח השוק שלה ועם סכסוכים פנימיים בינה לבין הקיבוצים, שעדיין מחזיקים ב-23.3% מהחברה * גבריאלי כיהן עד תחילת 2016 כמנכ"ל אי.די.בי פיתוח, בה שימש במגוון תפקידים במשך 12 שנה. בין היתר כיהן גבריאלי כיו"ר וכדירקטור במספר רב של חברות מקבוצת אי.די.בי, בהן שופרסל, מודיעין אנרגיה, אלרון ואי.די.בי תיירות. לגבריאלי היכרות עם שוק המזון הישראלי מימיו כסגן יו"ר שופרסל (דה מרקר)

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן