Skip to content

עיקר החדשות – יום רביעי 07 יוני 2017 (מהדורת הצהרים)

כותרות המהדורה שני אירועי ירי בטהראן: חמושים פתחו באש בפרלמנט ובמתחם הקבר של חומייני (חוץ) * המשבר במפרץ: סעודיה הציבה אולטימטום של 24 שעות כדי לפתור את המשבר ; סעודיה: קטאר חייבת להפסיק לממן את חמאס ; ירדן ומאוריטניה הצטרפו גם הן לחרם ; דיווח: ידיעה כוזבת שהשתילה רוסיה הובילה למשבר הערבי עם קטאר ; […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כותרות המהדורה

שני אירועי ירי בטהראן: חמושים פתחו באש בפרלמנט ובמתחם הקבר של חומייני (חוץ) * המשבר במפרץ: סעודיה הציבה אולטימטום של 24 שעות כדי לפתור את המשבר ; סעודיה: קטאר חייבת להפסיק לממן את חמאס ; ירדן ומאוריטניה הצטרפו גם הן לחרם ; דיווח: ידיעה כוזבת שהשתילה רוסיה הובילה למשבר הערבי עם קטאר ; איחוד האמירויות: הבעת תמיכה בקטאר ברשת – עבירה פלילית (חוץ) * הקואליציה הבינלאומית נגד דאעש תקפה תומכי אסד (חוץ) * הרש"פ: ישראל תעניק הקלות בשטחי C (מדיני) * לראשונה: סרביה תפעל להנצחת זכרם של יהודיה שנספו בשואה (מדיני) * אמנסטי בקמפיין עולמי: "לאסור על ייבוא סחורות מיהודה ושומרון" (מדיני)

תחזית מזג אוויר (השירות המטאורולוגי)

היום: נאה. צפויה עליה בטמפרטורות וירידה בלחות. יעשה חם מהרגיל עד שרבי בעיקר בהרים ובפנים הארץ. הלילה: בהיר עד מעונן חלקית.

חמישי: נאה. עליה נוספת בטמפרטורות בעיקר בפנים הארץ ויעשה ברוב אזורי הארץ חם מהרגיל עד שרבי.

שישי: נאה. צפויה ירידה קלה בטמפרטורות. בהרים ובפנים הארץ עדיין חם מהרגיל עד שרבי.

שבת: נאה עד מעונן חלקית. צפויה ירידה ניכרת בטמפרטורות והן יעשו רגילות בעונה

חדשות

העירייה תפצה תושבים במזרח ירושלים לאחר שהזניחה שכונות * בית המשפט העליון קבע כי העירייה לא פעלה לביצוע פסק הדין לפיו עליה, בין היתר, לשפר תשתיות, כבישים ומערכות ניקוז בכמה שכונות במזרח העיר. "עיריית ירושלים כמעט ולא עשתה דבר למילוי מחויבותה", נכתב בהחלטה, לפיה העירייה תשלם 50 אלף שקלים לתושבים כפיצוי (חדשות2)

שרת המשפטים ביקשה לפתוח בחקירה נגד דובר "שוברים שתיקה" (גל"צ)

שר הרווחה חיים כץ: "אני מתנגד להעלאת גיל הפרישה לנשים"

שר הרווחה חיים כץ: "צריך להצמיד את קצבאות הזקנה לשכר חברי הכנסת"

צומצמה התוכנית להרחבת מתחם בתי הזיקוק בחיפה 9 התוכנית אושרה בשנה שעברה, אך המועצה הארצית לתכנון הודיעה כי התגלו עובדות חדשות המצדיקות דיון נוסף. הצמצום אמור להבטיח שהמתקנים יעמדו בדרישות הסביבתיות * עיריית חיפה: "מברכים על ההחלטה לצמצם את הרחבת הבנייה במתקני בז"ן"

משאיות הזבל המזהמות יוצאות מהרחובות * על פי הוראות חדשות של המשרד להגנת הסביבה, החל מאוגוסט – ציי הרכב העוסקים באיסוף אשפה, לא יוכלו להפעיל משאיות זבל מזהמות (דה מרקר)

בשל המעבר לזיהוי ביומטרי: תורי ענק בלשכות האוכלוסין * אף שברשות האוכלוסין טענו שנערכו מראש לשינוי, חלק מהלשכות הפסיקו לקבל קהל זמן קצר לאחר שנפתחו ובחלקן היו עימותים אלימים. בשלב זה ניתן להנפיק תעודות רק בתיאום מראש – אך לרשות אין מערכת להזמנת תורים (הארץ)

כפר קאסם: אלפים בהלוויית ההרוג בכפר קאסם * הערכה במשטרה: המאבטח נהג כשורה * מחקירתו עולה כי פעל בהתאם לכללי הפתיחה באש, וכי נשקפה לו סכנת חיים. * ח"כ עודה: "המשטרה לא הייתה רוצחת יהודי בצורה הזאת"

– ראש ועדת המעקב: "המשטרה הפרה התחייבות לשחרר את עצורי כפר קאסם"

פוליטי

היועמ"ש: לא ניתן לעקוף את חוקי התכנון לטובת הקמת ההתנחלות למפוני עמונה באופן מיידי * חרף הבטחות הממשלה למפונים ולחץ של גורמים בימין, מנדלבליט מתנגד לחתימת צו אלוף שיאפשר עקיפה של חוקי התכנון עבור הקמת ההתנחלות עמיחי בסמוך לשילה (הארץ)

ראשי רשויות ביו"ש זומנו לפגישה עם נתניהו בנושא הבנייה בגדה * הפגישה צפויה להתקיים היום, על רקע הביקורת שמתחו חלק מראשי הרשויות על ראש הממשלה גין הורדת חלק מהתכניות לבנייה מסדר יומה של ועדה במנהל האזרחי (הארץ)

תיק 3000 (הצוללות): בכירים במערכת אכיפת החוק: "עדותו של יעלון אוסף של רכילוית", "יש שם תחושות והשערות שלא הולכים איתן לביהמ"ש". * יעלון יזומן לשיחה נוספת במשטרה כדי לברר טענותיו (חדשות2)

בטחוני

דיווח פלסטיני: מפגין נהרג בעימותים עם כוחות צה"ל באזור חאן יונס בגבול רצועת עזה * לפי צה"ל, עשרות פלסטינים השתתפו בעימותים ליד הגבול והבעירו צמיגים במטרה לפגוע בגדר. החיילים ירו לעבר מספר פלסטינים שהוגדרו כחשודים, ועל פי ההודעה אחד מהם נפגע

משבר קטאר דוחק את חמאס לפינה, ובישראל מודאגים מאפשרות של עימות נוסף בקיץ * צמצום התמיכה של דוחא בחמאס מגדילה את הסיכון ללחימה בקיץ על רקע מצוקת המים והחשמל ברצועה. * בשבועיים האחרונים מעודד הארגון הפגנות, חלקן אלימות, של תושבים ליד גדר המערכת (הארץ)

מדיני

האולטימטום לאו"ם: יוזמה ישראלית־אמריקנית: גיבוש קואליציה שתפרוש מהמועצה לזכויות אדם, אם זו לא תבטל החלטות אנטי־ישראליות • השגריר דנון: "מצפים לשינוי אמיתי" (ישראל היום)

ראש ממשלת אתיופיה: "יחסינו עם ישראל היסטוריים" (וואלה)

הרש"פ: ישראל תעניק הקלות בשטחי C * ראש הממשלה הפלסטיני דיווח לממשלתו על התקדמות משמעותית במגעים עם ישראל על שיתוף פעולה כלכלי (ערוץ7)

לראשונה: סרביה תפעל להנצחת זכרם של יהודיה שנספו בשואה * המדינה הבלקנית תכניס לראשונה לתוכנית הלימודים שיעורים בנושא ותפתח בפני חוקרים את הארכיונים הגדולים המתעדים את ההשמדה על אדמתה במלחמת העולם השנייה (מעריב)

אמנסטי בקמפיין עולמי: "לאסור על ייבוא סחורות מיהודה ושומרון" * ארגון זכויות האדם החשוב פרסם הודעה ובה קרא לממשלות ברחבי הגלובוס למנוע ייבוא של מוצרים שמקורם מיהודה ושומרון. "ההתנחלויות לא חוקיות, אין להסתפק בגינוי", "בדרך זו ממשלות ברחבי העולם יזכו להזדמנות לפעול למען מיליוני פלסטינים שסובלים מאי צדק"

מנהיג הרוב הרפובליקני: בסופו של דבר השגרירות תעבור לירושלים

שגרירת ארה"ב לאו"ם ניקי היילי נחתה לפנות בוקר בישראל

חוץ

ראש ממשלת עיראק: לא נאפשר לארגונים חמושים לחצות לסוריה

המשבר במפרץ: דיווח: סעודיה הציבה לקטאר אולטימטום של 24 שעות להיענות ל-10 תנאים (סקיי ניוז)

– סעודיה: קטאר חייבת להפסיק לממן את חמאס והאחים המוסלמים * חמאס על הקריאה לקטאר להפסיק בתמיכה: ישראל מנצלת המצב ופוגעת בפלסטינים

– איחוד האמירויות מחריפה את החרם: "הבעת תמיכה בקטאר ברשת – עבירה פלילית" * הנסיכות הודיעה שהיא אוסרת על תושביה להביע תמיכה כלשהי בקטאר, ועבריינים שיעשו זאת ישלחו ללפחות 15 שנות מאסר וייקנסו בחצי מיליון דירהמות

– חברת התעופה המרוקאית הודיעה על הפסקת הטיסות לקטאר

– ירדן הורתה על הורדת הייצוג הדיפלומטי בקטאר וסגירת משרדי אל-ג'זירה * ממשלת ירדן הודיעה כי היא "מפחיתה את רמת הייצוג הדיפלומטית" – אך לא מנתקת את הקשרים באופן מוחלט. עוד הודיע דובר מטעם המלך עבדללה כי ירדן שללה את הרישיון של ערוץ התקשורת הקטארית אל ג'זירה * עמאן אמרה כי ההחלטה התקבלה לאחר שבחנה את "סיבת המשבר" בין דוחא למדינות ערב.

– מאוריטניה הודיעה באופן רשמי על ניתוק קשריה הדיפלומטים עם קטר.

– חוקרים אמריקנים חושדים כי האקרים רוסים שתלו דיווח מזוייף שהוביל למשבר במפרץ, צוות מטעם ה-FBI נשלח לדוחא כדי לעזור לממשלת קטאר לחקור את החשדות (CNN)

– מקרון ליורש העצר של אבו דאבי: מודאג מהמשבר עם קטאר

– פוטין לאמיר קטאר: "מחויבים לפתרון המשבר במפרץ"

– ארדואן: "בידודה של קטאר לא יפתור שום בעיה"

– ארה"ב: "לא נשנה את פעולתנו בקטר" * דובר מטעם הפנטגון סירב לקבוע האם נסיכות קטר אכן תומכת בטרור * עוד הבהיר הבכיר כי צבא ארה"ב לא מתכנן לשנות את היערכותו במדינה * הפנטגון: מכירים תודה לקטאר על "המחוייבות לביטחון האזורי" * שר ההגנה מאטיס שוחח עם מקבילו הקטארי * טראמפ שוחח עם מלך סעודיה: "צורך דחוף באחדות באזור נגד הטרור"

איראן: דיווח: שלשה חמושים פתחו באש בתוך בניין הפרלמנט האירני, אחד המאבטחים במקום נהרג ופצעו לפחות 2 בני אדם, חילופי אש מתנהלים במקום * לא ברור אם מוחזקים בני ערובה בבניין.

– דיווח: אדם פתח באש במוזוליאום (מתחם הקבר) של האייתוללה חומייני בדרום טהראן ; פצועים במקום

·- נכון לשעה זו לא ברור אם יש קשר בין שתי התקריות

ארה"ב: סקר: רק 38% מהאמריקנים תומכים בנטישת הסכם פריז

– דיווח: קומי יסתור את טענת טראמפ כי הוא אמר לו שאינו תחת חקירה

– מומחה: ספקות לגבי ממשות עסקת הנשק הענקית שטראמפ חתם בסעודיה * חוקר אמריקני בכיר במכון ברוקינגס, ברוס ריידל, טוען שעסקת הנשק הענקית בין הסעודים לאמריקנים לא התקיימה. רק הצעות מחיר ולא חוזה ממשי * בביקורו בריאד בחודש שעבר התפאר נשיא ארה"ב במכירת נשק בשווי 110 מיליארד דולר לסעודים, אולם כעת נטען כי כלל לא נחתמו חוזים במפגש, ושמכירת חלק מהנשק סוכמה עוד בתקופת אובמה

– התובע הכללי בארה"ב ביקש להתפטר מתפקידו, בעקבות לחץ עקבי מטראמפ בגין החלטתו לפסול עצמו מחקירת היחסים עם רוסיה * מתיחות בלתי פוסקת בין טראמפ לתובע הכללי ג'ף סשנס מאז החלטתו של האחרון לפסול עצמו מחקירת היחסים עם רוסיה * מקורות הגדירו זאת כ"דבר שהכי אכזב את טראמפ בתקופת נשיאותו" וציינו כי הוא הזכיר זאת בכל פגישה עד שסשנס ביקש להתפטר. * ג'ף סשנס אמר באחרונה לנשיא כי ציפה לחופש פעולה במילוי תפקידו ושבאפשרותו להתפטר אם הוא ירצה בכך. * דובר הבית הלבן: "לא דנתי בנושא עם הנשיא" (ABC)

בריטניה: המשטרה האירית עצרה חשוד נוסף במעורבות בפיגוע בלונדון

– בריטניה הולכת מחר לקלפיות

סוריה: הקואליציה הבינלאומית נגד דאעש תקפה תומכי אסד * כוחות הנאמנים למשטר אסד פלשו – לפי הודעת צבא ארה"ב – למתחם בדרום סוריה וסירבו להתפנות. בתגובה תקפה הקואליציה בראשות ארה"ב את המתחם, בו שהו עשרות חמושים עם טנקים וארטילריה. ממדי התקיפה טרם התבררו. * ארה"ב: "לא מחפשים עימות" * הפנטגון: "תקפנו כ-60 לוחמים וטנק". * לא ברור האם מדובר בחיילים של צבא אסד או של מיליציה מקורבת אליו

צרפת: פיגוע בפריז: שוטר הוכה בפטיש, התוקף חוסל * שר הפנים הצרפתי: "התוקף צעק לפני ניסיון הפיגוע שזה עבור סוריה"

תימן: מניין ההרוגים מכולרה עלה ל-700

צרכנות

הטעיה?: "מופחת סוכר": מה עומד מאחורי האותיות הקטנות על מוצרי תנובה? * על גבי מעדנים המיועדים לילדים ולתינוקות מופיע כיתוב גדול המציין כי המוצר מכיל כמות מופחתת של סוכר – אך באותיות קטנות מוסבר כי ההפחתות הן בהשוואה למוצרים ששווקו לפני שלוש שנים * אמון הציבור: "לדעתנו מדובר בסוג של הטעיה" (דה מרקר)

פרסום ושיווק

הפיס האריך ההתקשרות עם ספק בקרת מדיה – ללא מכרז * אף שיש חברות נוספות בשוק הפועלות בתחום בקרת המדיה, במפעל הפיס טוענים כי רק חברת BAKARA יכולה לספק להם את השירות * אמנם הפיס אינו מחויב בחוק חובת המכרזים, אך בעבר קבע מבקר המדינה כי עליו לאמץ מדיניות כזאת (גלובס)

תחבורה

בעלי המכוניות יסבסדו הוזלה של 15% בביטוח החובה לאופנוענים * 130 אלף רוכבי אופנועים וקטנועים ייהנו מהפחתה של כ-400 שקל ברכישת הפוליסות – במימון הפרמיות של בעלי המכוניות * הצו החדש קובע שינוי בחלוקת הנטל בין הנהגים לרוכבים, כך שבמקרה של תאונה ביניהם, חברת הביטוח של בעל הרכב תישא ב-95% מתשלום הפיצויים בגין נזקי גוף של הרוכב (דה מרקר)

כלכלה

כפר השעשועים נמכרה לשני אנשי עסקים תמורת 6.5 מיליון שקל * הרשת – המפעילה 57 סניפים – נמכרה בכינוס בשל חובות של 9.5 מיליון שקל לבנק לאומי (דה מרקר)

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן