Skip to content

עיקר החדשות – יום ראשון 18 יוני 2017 (מהדורת הערב)

כותרות המהדורה ארה"ב ניהלה מו"מ חשאי עם צפון קוריאה (חוץ) * גורם מדיני: התנאי של סעודיה לנורמליזציה עם ישראל – גבולות 67 (מדיני) * מהומות חריגות בהר הבית בעקבות הפיגוע בירושלים (בטחוני) * סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס: "הסיכוי לעימות בקרוב אינו גבוה" (בטחוני) * הפשיטה על מערכת ידיעות אחרונות: הפרקליטות עושה מניפולציה, הממונה […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כותרות המהדורה

ארה"ב ניהלה מו"מ חשאי עם צפון קוריאה (חוץ) * גורם מדיני: התנאי של סעודיה לנורמליזציה עם ישראל – גבולות 67 (מדיני) * מהומות חריגות בהר הבית בעקבות הפיגוע בירושלים (בטחוני) * סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס: "הסיכוי לעימות בקרוב אינו גבוה" (בטחוני) * הפשיטה על מערכת ידיעות אחרונות: הפרקליטות עושה מניפולציה, הממונה על הביטחון שמע על הפשיטה בתקשורת (פוליטי)

תחזית מזג אוויר (השירות המטאורולוגי)

הלילה: בהיר ברוב אזורי הארץ, מעונן חלקית לאורך החוף, שם ייתכן גם אד. מחר: נאה ללא שינוי ניכר של הטמפרטורות אשר תמשכנה להיות גבוהות מהרגיל לעונה.

שלישי:מעונן חלקית עד נאה. הטמפרטורות ירדו במידה ניכרת.

רביעי:מעונן חלקית. תחול ירידה קלה נוספת בטמפרטורות, אשר תהיינה מעט נמוכות מהרגיל לעונה. במהלך הבוקר בצפון הארץ ובמישור החוף ייתכן גשם קל.

חמישי: מעונן חלקית וייעשה נאה. תחול עלייה קלה בטמפרטורות

חדשות

לאחר סבב פגישות בקהיר: בחמאס התחילו להגביר את האבטחה בגבול עם מצרים

למרות הבנות בליכוד: ההצעה להשוות את קצבת הנכים לשכר המינימום טורפדה * ההצעה של ח"כ נאווה בוקר קיבלה גיבוי בישיבת שרי הליכוד, אך האוצר טען כי אין לה מקורות תקציביים – והשר יריב לוין דחה את הדיון: "האמנתי שהפעם זה יעבור" (מעריב)

מנדלבליט: ניתן לערוך חיפוש בטלפונים סלולריים גם בלי צו משופט * היועמ"ש הצטרף לעמדת התביעה הצבאית ערב הדיון בנושא בבית המשפט העליון. * הסנגוריה הצבאית והציבורית והאגודה לזכויות האזרח: המדינה מבקשת להעניק למשטרה סמכות לערוך חיפוש פולשני במכשיר טלפון נייד בניגוד לחוק (הארץ)

אחרי התאונה הקטלנית: פצועים בשתי התהפכויות נוספות בצה"ל * בגזרת חברון נפצעו קל שני חיילים בהתהפכות ג'יפ. באזור החרמון נפצע אדם נוסף בפעילות הנדסית בשירות הצבא. * התאונות מתרחשות יום אחרי התאונה המבצעית בה נהרג חייל בהתהפכות ג'יפ

המשנה ליועמ"ש: אסור לרשויות המדינה לעודד ביצוע פוליגרף * הבהרת המשנה ליועמ"ש פורסמה על רקע דוח מבקר המדינה שפורסם באחרונה, ולפיו השרה מירי רגב לא מנעה מעובדי משרדה לעבור בדיקות פוליגרף, כשאותם עובדים ביקשו להוכיח כי לא הדליפו שיחות בה השתתפה (גלובס)

פוליטי

בעקבות הלחץ מימין: הקבינט ידון שוב בהרחבת קלקיליה * ראש הממשלה נתניהו נענה לדרישת השרים במפלגתו ואמר בישיבת שרי הליכוד כי יתקיים דיון חוזר בקבינט על התוכנית להרחבת העיר הפלסטינית. * בסביבת ליברמן נטען כי התוכנית כולה כבר אושרה על ידי השרים

אולמרט והמסמכים המסווגים: לאחר שעות של דיונים  ועדת השחרורים דחתה ליום חמישי הבא את ההחלטה על שחרור אולמרט * אולמרט בפני הוועדה: "לא מבין מה רוצים ממני, לא פגעתי בביטחון המדינה" * הפרקליטות מתנגדת לבקשת השחרור המוקדם של ראש הממשלה לשעבר, אך עורכי דינו של אולמרט טוענים כי אין להתנגדות סיבה ממשית * במידה וינוכה שליש ממאסרו, לא יחולו על אולמרט מגבלות של אסיר משוחרר כמו איסור על טיסות לחו"ל

– המשטרה: הפרקליטות הורתה לנו לפשוט על הוצאת הספרים של אולמרט * בכונן המחשב שנלקח מבית עורך הספר מופיעים גם קטעים מספריהם של משה יעלון ובן כספית. (הארץ)

– גורם ביטחוני: לממונה על הביטחון אין קשר לפשיטה על הוצאת ידיעות ספרים * הגורם הוסיף כי הממונה על הביטחון במערכת הביטחון התבקש לתת חוות דעת על ספרו של אולמרט, אך הוא אינו קשור לפשיטה המשטרתית.

– הפרקליטות: בניגוד לטענות, משרד הביטחון היה שותף להחלטה לפשוט על ידיעות ספרים * בהבהרה שפרסמה הערב הפרקליטות נמסר כי נציגי המלמ"ב אף הזהירו מנזק ביטחוני אם ידלפו חלקים מספרו של אולמרט

– גורם ביטחוני: הפרקליטות עושה מניפולציה, הממונה על הביטחון שמע על הפשיטה בתקשורת

– מועצת העיתונות דורשת מהיועמ"ש ומפרקליט המדינה לספק הסברים לגבי נחיצות הפשיטה על הוצאת הספרים של "ידיעות אחרונות", והחרמת כתבי-יד נוספים בנושאים פוליטיים ומדיניים, מלבד זה של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט * "חיפוש תוכן והחרמתו במערכת של כלי תקשורת – תקדים מסוכן לחופש העיתונות וחופש הביטוי" * "בייחוד כשהדבר נעשה שלא על דעת הממונה על הביטחון במשרד הביטחון, כלומר שלא מסיבות ביטחוניות חד-משמעיות" * "אנו קוראים לגורמי אכיפת החוק שלא לנהוג בקלות דעת בנושאים מסוג זה", נכתב בהודעה. "לא להפוך את מדינת ישראל למקום שבו המשטרה פושטת על מערכות עיתונים"

הפרקליטות: המשטרה לא תעיין בחומרים אחרים מלבד ספרו של אולמרט

בטחוני

מהומות חריגות בהר הבית בעקבות הפיגוע בירושלים * לראשונה זה שנה וחצי, פרצו כוחות משטרה למסגד אל-אקצא, שבו התבצרו פלסטינים, בהם גם שוהים בלתי חוקיים, אחרי הפיגוע המשולב בעיר העתיקה. * שלושה שוטרים נפצעו בעימותים ; שישה תושבי העיר העתיקה נעצרו בחשד שהשליכו בקבוקי תבערה לעבר בתי מתנחלים ברובע המוסלמי

חמאס: איננו צופים שמשבר החשמל יסלים לעימות צבאי עם ישראל * "אנחנו לא פותחים במלחמות, וישראל אומרת שגם היא אינה מעוניינת בכך" * סגן מנהיג חמאס ברצועה: "לא מעוניינים במלחמה עם ישראל ולא מצפים לאחת", "הסיכוי לעימות בקרוב אינו גבוה"

מדיני

צרפת גינתה בחריפות את הפיגוע בירושלים

ספינת סיוע לעזה תפליג הערב מאלג'יריה לאל-עריש – והסחורה תועבר דרך רפיח

גורם מדיני: התנאי של סעודיה לנורמליזציה עם ישראל – גבולות 67 * על רקע הפרסומים כי הממלכה וישראל מקיימות מגעים על כינון קשרים, הציבו הסעודים את התנאי, שיקשה על התקדמות בתהליך. בעבר פורסם כי נורמליזציה עם סעודיה תביא בין היתר לפתיחת המרחב האווירי שלה לטיסות אל על למזרח הרחוק (nrg)

מאות הפגינו נגד ישראל בלונדון: "זו מדינת טרור" * הפגנה שהתקיימה במסגרת יום 'אל-קודס', קראה לשחרר את פלסטין "מהנהר ועד הים". כ-20 אלף איש ביקשו מראש העיר לבטל את המחאה, אולם זה איפשר להם לצעוד כשהם מניפים דגלי חיזבאללה (nrg)

דיווח: אבו מאזן סוגר את הרשות לענייני אסירים במסגרת הבנות עם טראמפ * לפי הפרסום, יו"ר הרשות התחיל להכין את הקרקע להחלשת הגוף האחראי לאסירים ביטחוניים, כ"צעד בונה אמון" מול ירושלים וארה"ב. הוא יציג את המהלך כנובע ממניעים כלכליים (מעריב)

נתניהו: קורא לעולם לדרוש מהפלסטינים לעצור את התשלומים למשפחות מחבלים * ראש הממשלה אמר כי הרשות גם מסרבת לגנות את הפיגוע שהתרחש ביום שישי בירושלים, וגם תשלם פיצויים למשפחות הרוצחים. לדבריו, התשלומים למשפחות רק מעודדים טרור (הארץ)

ישראל מבהירה: נדחה שוב את ההסדר הביטחוני של קרי * גורם מדיני הגיב לפרסומים בעת האחרונה על החייאתה של התוכנית שהכין הגנרל האמריקאי ג'ון אלן לסידורים ביטחוניים ביהודה ושומרון אחרי הקמת מדינה פלסטינית. בהתאם להצהרותיו האחרונות, נתניהו יסרב לקבל את המתווה של ארה"ב גם הפעם (nrg)

חוץ

ארה"ב: איראן מאיימת לסגור את מצרי הורמוז * לטענת מפקד הצבא האמריקאי, טהרן סיפקה טילי שיוט מתקדמים נגד ספינות למורדים החות'ים בתימן, שעשויים לפגוע בספינות העושות את דרכן גם לכיוון המפרץ הפרסי (nrg)

דיווח: ארה"ב ניהלה מו"מ חשאי עם צפון קוריאה * בצל המתיחות בין המדינות בנושא האסירים האמריקנים והתקדמות תכנית הגרעין, ה"וול סטריט ג'ורנל" פרסם כי נציגי צפון קוריאה ודיפלומטים אמריקנים ניהלו שיחות ומגעים לאורך השנה האחרונה בשני הנושאים.

רוסיה ובלארוס יקיימו בסתיו תרגיל ענק שידמה "סכסוך עם המערב" * על פי הדיווחים בכלי התקשורת באירופה, בתרגיל הענק ישתתפו כמאה אלף חיילים. * גורמים רשמיים במדינות הבלטיות הביעו חשש שבתום התרגיל יישארו כוחות צבא רוסיים גדולים על אדמת בלארוס (nrg)

ארה"ב: טראמפ: אני מצליח למרות "ציד המכשפות" נגדי * הנשיא כתב כי הקמפיין שלו להפוך את ארה"ב לאדירה שוב מתקדם היטב למרות הסחות הדעת שמייצרת הרדיפה נגדו, והביא כדוגמה את מספר המשרות החדשות (nrg)

בריטניה: יו"ר בית הנבחרים הבריטי: "רה"מ תרזה מיי תוביל את המו"מ על הברקזיט"

– בבריטניה מעריכים: חיפוי חיצוני מחומר דליק האיץ את התפשטות האש במגדל בלונדון * בממשלה אמרו כי החומר ממנו עשוי החיפוי ככל הנראה אינו עומד בתקני בנייה. הגרדיאן מצא שהקבלן בחר בחיפוי העשוי מחומר שהיה זול במעט מחומר אחר, עמיד לאש, שהוצע לו

גרמניה: דיווח: 2 נעצרו בגרמניה כשניסו לבצע פיגוע במטוס * לפי הדיווחים ברשתות החברתיות, בשדה התעופה בשטוטגרט עוכבה טיסה שעמדה להמריא, ושוטרים עלו עם כלבי גישוש על סיפון המטוס, ועצרו את שני החשודים (nrg)

מאלי: דיווחים ראשוניים על מתקפת טרור באתר נופש מערבי סמוך לבירה

עיראק: החלה ההתקפה לכיבוש העיר העתיקה של מוסול * בעיר העתיקה מתבצרים הכוחות האחרונים של דאעש, ששלט עד לפני כמה חודשים בעיר, השנייה בגודלה בעיראק. באזור לכודים כמאה אלף אזרחים עם מעט מזון ותרופות, וללא יכולת לברוח ממנו בשל ירי צלפים (הארץ)

פורטוגל: מניין ההרוגים בשריפת היער עלה ל-62, הוכרזו שלושה ימי אבל

צרפת: הבחירות לפרלמנט בצרפת: אחוזי ההצבעה הנמוכים ביותר מאז 97' * מדגמים בצרפת: רוב מוחלט למפלגתו של מקרון בבחירות לפרלמנט ; מפלגתה של לה פן זכתה בשמונה מושבים בפרלמנט

צרכנות

צהרונים: ועדת השרים לחקיקה אישרה: המחיר המרבי לצהרון יעוגן בחקיקה, מפעיל צהרון שייגבה יותר מהמחיר המרבי שנקבע בחוק, ייקנס בסכום של עד 50 אלף שקלים * ההצעה לפיקוח על מחירי צהרונים אושרה ותיכנס לתוקף בתחילת שנת הלימודים תשע"ט. לפיה, לשר החינוך תהיה הסמכות לקבוע את הסכום המקסימלי לתשלום עבור השירות

חלב: מתחרה חדש בקטגוריות החלב: למעלה משנתיים לאחר ששופרסל השיקה חלב במותג הפרטי, גם רמי לוי מצטרף לתחרות, ובתוך פחות מ-3 חודשים יחל לשווק חלב בבקבוקי פלסטיק במותג הפרטי של הרשת, בשאיפה להגיע ל-30% נתח שוק בתקופה הקרובה. * בהמשך הרשת צפויה לשווק מגוון רחב יותר של מוצרי חלב, בהם גבינות ומעדנים. (גלובס)

קטשופ: רמי לוי ישווק קטשופ במותג הפרטי, המוצר החדש אמור להתחרות בקטשופ של אסם, וברשת רמי לוי מבטיחים כי הטעם יהיה זהה אך זול ב-30%, ושואפים להגיע לנתח של 30%-35%. * מדובר בקטגוריה קשה במיוחד, שאסם שולטת בה עם נתח שוק של כ-73%, מתוך מכירות של 115 מיליון שקל בשנה. אחריה נמצא המותג היינץ, המיובא לישראל על-ידי דיפלומט, עם נתח שוק של 23%, ורק 4% ליצרנים אחרים. (גלובס)

פרסום ושיווק

סתימת פיות? חברות שילוט בנתניה סירבו להעלות מודעות מחאה נגד ראשת העיר * בחברות טענו כי לפי החוזה העירייה יכולה למנוע מהם להעלות כרזה שבה מחאה של ארגון המורים נגד פיירברג * העירייה: "לצערנו מדובר בניסיון נוסף לייצר מניפולציה מצדו של יו"ר ארגון המורים, רן ארז. חברות השילוט כפופות למגבלות כמו בכל חוזי זיכיונות הפרסום בישראל" (דה מרקר)

כלכלה

מחלבות גד במו"מ לרכישת מחלבות רמת הגולן * לאחרונה חתמה גד, שבבעלות עזרא כהן וגרין לנטרן, על מזכר הבנות לרכישת מחלבות השומרון * מדיניות הממשלה מכוונת לחיזוק מחלבות קטנות כדי שיהפכו לשחקן בינוני ואף גדול – מהלך שאמור להגביר את התחרות בענף

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן