Skip to content

"קפטן תחתונים: הסרט": תאווה לעיניים וגס באוזניים

"קפטן תחתונים: הסרט" מוציא את המיטב מהמצבים המשעשעים עד מגוחכים שנתקלים הדמויות, באמצעות אנרגיה מצויינת והומור גס לקטנטנים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"קפטן תחתונים: הסרט" מבוסס על סדרת ספרי הילדים באותו השם, שהודפסה במקור בשפה האנגלית בין השנים 1997 ל-2015. הספרים הפופולאריים מאוד גם בישראל מצליחים בשל ההומור חסר המעצורים ובבדיחות הרדודות מאוד, ונראה כי מישהו חשב לנכון לעבד נובלות 'איכות' אלו לשפה הקולנועית. "קפטן תחתונים: הסרט" מוציא את המקסימום מהמצבים המשעשעים עד מגוחכים שנתקלים הגיבורים בסרט, באמצעות אנרגיה מצוינת והרבה בדיחות – לקטנים ולגדולים.

"קפטן תחתונים: הסרט": הומור שעף קצת נמוך יותר מגיבור העל

יוצר הסרט הוא דיוויד סורן ("טורבו", "תפוס ת'כריש"), והחוזקה הגדולה ביותר שלו ב-"קפטן התחתונים: הסרט" הוא עיבוד קולנועי נאמן למקור. הבמאי, יחד עם התסריטאי ניקולאס סטולר ("שכנים", "החבובות"), מצליחים ללכוד את האווירה שיצר הסופר, דאב פילקי, ומעוררים את הדמויות לחיים באופן מלא דמיון ותעוזה. היוצרים משתמשים בכל אמצעי הקולנוע האפשריים, ואף שוברים את הקיר הרביעי (לכיוון הצופים), תוך שילוב מספר סגנונות הנפשה – בהתאם לנושא בסצינה. אין רגע דל בסרט, והעלילה רצה בקצב מסחרר מההתחלה ועד אחרי כותרות הסיום. אחד הנושאים הבסיסיים, וכנראה המשל המסתתר מאחור, הוא לתת לדמיון להמריא, וסורן עושה זאת במלוא מובן המילה.

דיבוב הדמויות מוצלח ומבדר ללא עוררין – עידו מוסרי (קווין הארט בגרסה הלועזית) מוכיח שהוא בחירה מצינת עבור ג'ורג', ויוצר דמות מפוצצת אנרגיה. יש לו כימיה נהדרת עם יולי סקר (תומאס מידליץ' באנגלית), שמביא למסך את קולו של הרולד באופן קסום ומלא אמפתיה. דדי זוהר (אד הלמס בלועזית), לעומת זאת, הוא הכוכב האמיתי של הסרט, ובעצם מגלם שני תפקידים נפרדים: ברגע אחד, הוא משכנע כסיוט הגרוע ביותר של תלמידי בית הספר – כמנהל פיפיש הרגזן, ואז במהירות מחליף לדמותו התמימה והמתוקה של קפטן תחתונים. דמות הגיבור מצטיירת כסופרמן עם כוונות טובות (אבל מטומטם להחריד), וכנראה שגם קהל הצופים לומד לחבב אותו. עבור הנבל, פרופסור פיפיקקי, צביקה פורמן (ניק קרול באנגלית) מגלם את הדמות הגנרית של המדען המטורף, אבל בהחלט לוקח את זה לקיצוניות משעשעת. עם זאת, אין לדמות הרבה אופי משלה, ותפקידה בעיקר לשמש איום ולהניע את העלילה קדימה.

בעוד שכוונותיו של סורן בהחלט במקום הנכון, "קפטן תחתונים: הסרט" הוא ללא ספק סרט הנפשה שמכוון לקהל הצעיר יותר (בניגוד לסרטי פיקסאר שמכוונים לכלל המשפחה), ועל כן לא מתעלה על הסוגה באופן חדשני. אם אינכם סוגדים להומור הקשור לסירי לילה, אז לא יהיה לכם הרבה מה למצוא כאן – כיוון שהסרט לא רק נותר נשאר נאמן לספרים, אלא גם מכפיל ומשלש את ההומור הגס. הדרך שבה העלילה הראשית מונעת נראית מעט אקראית בביצוע, ואפילו הילדים מאבדים אמון בחלק מהקטעים. אולם פגמים אלה אינם מספיקים כדי לשבש לחלוטין את האווירה, אבל כן מונעים מ-"קפטן תחתונים: הסרט" לגבהים שאליו יכול היה להמריא. מבחינה ויזואלית, האסתטיקה המטורפת הופכת אותו מבדרת ביותר לילדים, והמבוגרים רק צריכים לשבת ליד וליהנות מהמסע.

בסופו של דבר, "קפטן תחתונים: הסרט" מביא לעונת הסרטים הקיצית פתרון מבדר, מרענן ומצחיק לילדים, ולהורים שמוכנים לשלם את המחיר… הסיפור אינו פורץ דרך, אבל מאוד מעניין ויזואלית ואף מותיר אותנו עם מוסר השכל מצוין. מי שמכיר את הספרים עליהם מבוסס הסרט – בוודאי ייהנה מהתוצאה, וכל מי שמחפש לאיזה סרט לקחת את הילדים – "קפטן תחתונים: הסרט" הוא בוודאי אחד הבחירות המוצלחות לעונה זו.

XXXXX

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן