Skip to content

עיקר החדשות – יום ראשון 23 יולי 2017 (מהדורת הבוקר)

כותרות המהדורה ההפגנות כנגד מנדלבליט מתרחבות (חדשות) * טבח מחריד בעיצומה של סעודת השבת: אב המשפחה ושני ילדיו נרצחו ע"י פלסטיני  בישוב נווה צוף-חלמיש בגזרת בנימין, (בטחוני) * מסתמן: גלאי המתכות יוסרו, יוצבו גדרות שייצרו שרוולים וחשודים ייבדקו בגלאי ידני, הכניסה עם תיקים צפויה להיאסר (בטחוני) * מנהיג הפלג הצפוני בתנועה האסלאמית: "ירושלים תהיה בירת […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כותרות המהדורה

ההפגנות כנגד מנדלבליט מתרחבות (חדשות) * טבח מחריד בעיצומה של סעודת השבת: אב המשפחה ושני ילדיו נרצחו ע"י פלסטיני  בישוב נווה צוף-חלמיש בגזרת בנימין, (בטחוני) * מסתמן: גלאי המתכות יוסרו, יוצבו גדרות שייצרו שרוולים וחשודים ייבדקו בגלאי ידני, הכניסה עם תיקים צפויה להיאסר (בטחוני) * מנהיג הפלג הצפוני בתנועה האסלאמית: "ירושלים תהיה בירת הח'ליפות האסלאמית, בקירות ובעמודים של אל-אקצה יש חומר כימי שנועד להרוס אותו" (בטחוני) * טראמפ: "הניו יורק טיימס סיכל ניסיון לחסל את מנהיג דאעש" (חוץ) * דאעש השתלט ב-2014 על בסיס שבו חומרים להכנת "פצצה מלוכלכת", אך הם לא ידעו על כך (חוץ)

תחזית מזג אוויר (השירות המטאורולוגי)

היום: מעונן חלקית עד בהיר. ללא שינוי ניכר בטמפרטורות. הלילה: מעונן חלקית

שני: מעונן חלקית עד בהיר עם טמפרטורות רגילות לעונה

שלישי: מעונן חלקית עד בהיר עם עלייה קלה בטמפרטורות והכבדה בעומסי החום.

רביעי: מעונן חלקית ויעשה בהיר. עלייה בטמפרטורות יעשה חם מהרגיל לעונה

חדשות

למעלה מ3 אלפי מפגינים הפגינו אמש בפתח תקווה ומאות נוספות ברחבי המדינה * בכל ההפגנות חזרה ונשנתה הקריאה למנדלבליט להורות על פתיחת חקירה פלילית והעמדה לדין בתיקי 1000 עד 4000 ובפרשיות מעון ראש הממשלה, שם המליצה המשטרה להעמיד לדין את רעיית ראש הממשלה, שרה נתניהו (מגפון ניוז)

אתר מפלגת מרצ נפרץ ע"י האקרים פרו-פלסטינים

בג"ץ נגד הכניעה למונופולים: "הדיון הוא האם זכות השביתה קיימת – ואת זה בית הדין לעבודה לא עשה" * הרכב שופטי בג"ץ בראשות השופטת אסתר חיות מתח ביקורת על בתי הדין וכינה את עמדת ההסתדרות "רדיקלית" * מחשש לשלילת זכות השביתה, הפסיקו עובדי מונופול החשמל את עיצומיהם – אך ייתכן שכעת נפתח צוהר לשינוי דרמטי יותר במשק (דה מרקר)

המשבר בהר הבית: בג"ץ ידון היום בעתירה הדורשת לשחרר את גופות המחבלים שרצו שני שוטרים בהר הבית

– אגודת העיתונאים הפלסטינית: חמישה עיתונאים נפצעו בסיקור העימותים ביום שישי * על פי הדיווח בירושלים תקפו שוטרים צוות של טלוויזיית פלסטין, ומנעו מצוות נוסף לכסות את פריצת המשטרה לבית החולים אל מקאסד. בחלמיש עוכב צוות תקשורת נוסף ונמנעה ממנו כניסה ליישוב (הארץ)

בעקבות מחאה, ביקור נתניהו ביישוב ערבי נדחה * מחאה ציבורית – גם ברשת וגם מטעם יו"ר הרשימה המשותפת – הובילה לדחיית ביקורו של ראש הממשלה במועצת עין מאהל. במהלך האירוע היה אמור לקבל נתניהו אות הוקרה, והטקס נדחה למועד לא ידוע. למרות זאת, מקורבי ראש המועצה תוקפים את עודה: "יכול להיות רועה צאן ולא מנהיג מפלגה" (חדשות2)

פוליטי

פרשת הצוללות: האם גנור יפליל חברי כנסת ושרים? מעדותו המוקדמת של עד המדינה מיקי גנור עולה האפשרות שיוכל להפליל חברי כנסת ושרים בעבר ובהווה וכן בעלי תפקידים בכירים במערכת הביטחון (חדשות2)

– מסמך של המשטרה: אלו סעיפי החשד נגד מיקי גנור: מינוי שלא כדין, העברת שוחד * במסמך אותו הגישה המשטרה לבית המשפט מפורטים החשדות נגד נציג המספנה הגרמנית, נכתב כי גנור חשוד ששיחד עובדי מדינה בכירים במשך שנים וכי הוא מונה לתפקידו ב"התערבות שלא כדין של עובד מדינה בכיר" (חדשות10)

– המשטרה תערוך עימות בין עו"ד שמרון למיקי גנור * במשטרה סבורים כי אין ביציאתו של שמרון לחו"ל כדי להסיק מסקנות לגבי חלקו בפרשה (הארץ)

– בימים הקרובים צפויים להגיע למשרדי להב 433 בעלי תפקידים מהצבא, מערכת הביטחון והשירות הציבורי (הארץ)

בטחוני

הקרע עם הרשות מעמיק: הוקפאו פגישות התיאום הביטחוני * לאחר שאבו מאזן הורה להשעות את כל המגעים עם ישראל בכל הדרגים, ההערכה הייתה שהתיאום לא ייפגע, אולם בפועל הפסיק יו"ר הרשות גם את הפגישות הביטחוניות עם הצד הישראלי. כעת נראה שהווקף והרשות לא יקבלו שום פתרון – עד להסרת המגנומטרים

חברון: פלסטיני בן 17 נעצר כשברשותו סכין במחסום סמוך למערת המכפלה

רקטה שוגרה מצפון הרצועה לעבר חוף אשקלון, והתפוצצה באוויר, אין נפגעים ולא נגרם נזק * ההערכות הן כי ארגון סלפי מזוהה דאע"ש אחראי לשיגור שהתבצע מהעיירה בית חנון שבצפון הרצועה

פלסטיני שחצה את הגדר מעזה לעבר ישראל נעצר והועבר לחקירה

טבח מחריד בעיצומה של סעודת השבת: הסבא (70) בתו (46) ובנו (36) נרצחו ע"י בן עוולה בישוב נווה צוף-חלמיש בגזרת בנימין, הי"ד. הסבתא נפצעה בינוני-קשה; המחבל נוטרל ונעצר * בליל שבת בשעה 21:34 חדר המחבל דרך בית העלמין, תוך שהוא מדלג מעל הגדר החשמלית, ומפעיל התרעה לכוחות הביטחון. הוא צעד כ-150 מטר לעבר בית המשפחה הסמוך לגדר היישוב, נכנס בדלת שהייתה פתוחה אל סלון הבית בו שהו 10 מבני המשפחה, ורצח בדם קר את סב המשפחה כבן 70, ואת בנו ובתו כבני 30; הסבתא כבת 68 נפצעה באורח קשה * האם שבעלה נרצח הצליחה לחמוק לקומה השניה בבית עם ילדיה ולהחביא אותם מהמחבל. * הלווית הנרצחים תתקיים הערב בשעה 17:30 בבית העלמין במודיעין.
– הסבתא שנפצעה בפיגוע שחזרה: "שמענו דפיקה בדלת וראינו את המחבל" * שכנה: "הם חשבו שזה אורח למסיבה לכבוד הנכד החדש"

– המחבל בן 19 תומך חמאס ותושב הכפר כובר הסמוכה לרמאללה, נורה ונעצר.

– מתחקור ראשוני של הפיגוע עולה, כי המחבל רכש את הסכין לפני מספר ימים, על רקע ההסלמה בהר הבית, פרסם על כוונותיו שעתיים קודם הפיגוע, ויצא מביתו עם תיק וקוראן * גורם ביטחוני פלסטיני: המחבל מעולם לא נעצר ע"י מנגנוני הביטחון

– פלסטיני חשוד נתפס מחוץ להתנחלות

– במהלך פשיטה על הכפר כובר נעצר אחיו של המחבל; הוטל סגר על האזור, למעט מקרים הומניטריים.

– באמ"ן ובשב"כ חששו לקראת סוף השבוע מ"פיגועי השראה" – יוזמות של בודדים, או תאים מקומיים קטנים, שייצאו לדרך על רקע אווירת ההסלמה הדתית

– כפר כובר בו מתגורר הטרוריסט כותר לקראת הריסת ביתו של המחבל, ביתו מופה לקראת ההריסה * אחיו של המחבל נעצר * עימותים בין פלשתינים וכוחות צבא במקום

– חמאס מברך על הפיגוע: "בעקבות הפגיעות בזכויות עמנו בירושלים" *

– שגריר ארה"ב על הפיגוע בחלמיש: "חש גועל מהמעשה הטרוריסטי"

– השגריר דנון קרא למועצת הביטחון של האו"ם לגנות את הפיגוע בחלמיש

– מזכ"ל האו"ם: "מגנה בחריפות את הפיגוע בגדה המערבית הכבושה" * מזכ"ל האו"ם, אנטוניו גוטרש, גינה את הפיגוע בהתנחלות חלמיש שבבנימין. בהודעת הארגון נכתב כי "המזכ"ל מגנה בחריפות את פיגוע הדקירה שבוצע על ידי תוקף פלסטיני, שגרם למותם של שלושה בני משפחה ישראלית בהתנחלות חלמיש שבגדה המערבית הכבושה" (ynet)

– גורמי ביטחון פלשתינים: חשש מפיגועים נוספים

המשבר בהר הבית: מסתמן: המגנומטרים שהוצבו בהר הבית יוסרו בימים הקרובים: בפגישה בין מפקד מחוז ירושלים במשטרה לבין ראש העיר סוכם כי במקום המגנומטרים שהוצבו בכניסות להר הבית תתקין העירייה גדרות, שייצרו "שרוולי כניסה". יותקנו מצלמות וחשודים פוטנציאליים ייבדקו באופן ידני. כמו כן ככל הנראה תיאסר כניסה עם תיקים. * טרם ברור האם הוואקף ישתף פעולה עם המתווה

·- מצלמות אבטחה הוצבו הלילה בכניסה להר הבית * עד לדיון בקבינט: הגלאים לא יוסרו

– מתאם הפעולות בשטחים בראיון לתקשורת הערבית: "שוקלים חלופות למגנומטרים"

– ח"כ יואב גלנט, חבר הקבינט המדיני-ביטחוני, "יש להסיר את גלאי המתכות מהר הבית"; "יהיה נכון לקחת צעד אחורה, יש שיטות אחרות יעילות".

– פלסטיני נהרג בעימותים עם כוחות הביטחון מצפון לאבו-דיס, זאת בנוסף ל-3 הרוגים בסוף השבוע * בשעות הערב התחדשו העימותים בגדה ובמזרח ירושלים * בכפר קדום ובכפר כובר נפצעו חמישה פלסטינים וקצין צה"ל, שפונה לבית חולים במצב קל * עימותים קשים גם בשער האריות בירושלים * הסהר האדום דיווח כי 57 בני אדם נפצעו בעימותים שונים בירושלים

– מזכ"ל האו"ם גינה בחריפות את הרג המפגינים במזרח ירושלים

– היערכות להסלמה בשטחים שעלולה להימשך לפחות כמה שבועות * במערכת הביטחון מעריכים כי הפיגוע בחלמיש והמתח סביב הר הבית ידרבנו מחבלים נוספים — וצה"ל מתגבר את כוחותיו בגדה (הארץ)

– ההסתה נמשכת: "ירושלים תהיה בירת הח'ליפות האסלאמית, בקירות ובעמודים של אל-אקצה יש חומר כימי שנועד להרוס אותו" * במהלך הסתה יום השישי התייחס סגנו של מנהיג הפלג הצפוני בתנועה האסלאמית למתיחות סביב הר הבית. לגבי הצבת המגנומטורים והמצלמות טען כי "יש משהו מסוכן יותר – בקירות ובעמודים של אל-אקצה יש חומר כימי שנועד להרוס אותו" (nrg)

מדיני

נתניהו נפגש בחשאי עם שר החוץ של איחוד האמירויות בשולי עצרת האו"ם ב-2012 * השר עבדאללה בן־זייד הוכנס למלון דרך חניון תת־קרקעי והועלה לסוויטה של ראש הממשלה. בפגישה הבהיר לנתניהו: שיפור היחסים בין שתי המדינות מותנה בקידום המו"מ עם הפלסטינים (הארץ)

המשבר בהר הבית: לבקשת מצרים, שבדיה וצרפת מועצת הביטחון של האו"ם תתכנס ביום שני לדיון מיוחד על המתיחות בירושלים * בדיון, צפויות המדינות החברות לדון ב"דרך בה ניתן לתמוך במאמצים להרגעה"

– הבית הלבן מקיים שיחות עם ישראל, ירדן והפלסטינים בניסיון לבלום הסלמה

– הקוורטט על משבר הר הבית: "קוראים לישראל וירדן לעבוד יחד", הביעו דאגה מההסלמה וגינו את הפיגוע בחלמיש

– השר הבריטי לענייני המזרח התיכון: לפעול להשבת השקט באזור

– שר החוץ הירדני: "המשבר בהר הבית ייפתר כשישראל תבטל את הצעדים שנקטה"

– אבו מאזן הודיע על הקפאת כל המגעים מול ישראל בכל הדרגים עד שתבטל את הצעדים שנקטה באל-אקצא; "אני מבקש מהאו"ם לספק הגנה בינלאומית על עמנו מאדמתנו, עד שיסתיים הכיבוש"; ההחלטה באה אחרי דיון חירום שכינס ברמאללה * הנשיא הפלסטיני אמר ש"ישראל נקטה בצעדים מדיניים העטופים במעטפת ביטחונית במטרה לשנות את הסטטוס קוו ולקבוע עובדות במתחם המסגד". * קרא לפיוס לאומי עם חמאס

– מצרים: "על ישראל להפסיק באופן מיידי את האלימות נגד הפלסטינים בירושלים"

– ארדואן גינה את ישראל: שימוש לא מידתי בכוח נגד מוסלמים * נשיא טורקיה גינה את סגירת מתחם הר הבית ואת הטלת ההגבלות על המתפללים, שאותן הגדיר "דבר לא מקובל". * ארדואן: "קורא לקהילה הבינלאומית להתערב במצב" (הארץ)

חוץ

דאעש השתלט ב-2014 על בסיס שבו חומרים להכנת "פצצה מלוכלכת" * פעילי ארגון הטרור פשטו על מחנה במוסול, שבו היה קובלט 60, ממרכיבי הנשק הקטלני. מדינות המערב עקבו בדאגה אחר פעילותם, אך לבסוף התברר כי הם לא ידעו על כך (מעריב)

שר ההגנה של ארה"ב: סבור שמנהיג דאעש עדיין חי * למרות הדיווחים בסוריה והצהרת הצבא הרוסי כי הרג את אבו בכר אל-בגדאדי, השר ג'יימס מאטיס הבהיר כי צבא ארה"ב ממשיך לרדוף אותו. * מפקד הכוחות המיוחדים: היינו קרובים אליו, אך הוא חמק * טראמפ: "הניו יורק טיימס סיכל ניסיון לחסל את מנהיג דאעש"

גרמניה לרוסיה: העברת הטורבינות לקרים מסכנת את היחסים בין המדינות

דיווח: איראן וצפון קוריאה מפתחות יחד טילים בליסטיים * במכון עקבו אחר תצלומים של מפגשים בין גורמים צפון קוריאנים ואיראנים (Twoday)

טראמפ: אירן תישא בתוצאות אם לא תשחרר את האמריקנים העצורים

המשבר במפרץ: לראשונה מתחילת המשבר במפרץ: אמיר קטאר הבתייחסות פומבית למשבר "חיים כרגיל תחת המתקפה המרושעת; פתוחים לדיאלוג"

אוקראינה: מקרון ישוחח עם פוטין ופורושנקו על המשבר באוקראינה

איראן: הושק קו ייצור לטילי הגנה אווירית לטווח בינוני וארוך

– משמרות המהפכה של איראן החרימו סירת דיג סעודית

אפגניסטן: שישה חיילים נהרגו בקרב עם אנשי טליבאן

– 12 שוטרים נהרגו בשוגג בתקיפה אמריקנית עקב טעות בזיהוי

ארה"ב: ג'ארד קושנר צפוי להיות מתושאל בוועידת המודיעין של הסנאט

– הבית הלבן התבקש לשמור מסמכים הקשורים לפגישת בנו של טראמפ (CNN)

– דיווח: שר המשפטים שיקר בנוגע לתוכן פגישתו עם שגריר רוסיה * בכירים בארה"ב סיפרו כי המודיעין האמריקאי ניטר שיחות של קיסליאק עם הממונים עליו, בהן דיווח כי שוחח עם עם התובע הכללי – אז יועץ בכיר לטראמפ – על הקמפיין לנשיאות, בנושאי הקמפיין החשובים לרוסיה, בניגוד להצהרות סשנס, סשנס מכחיש (וושינגטון פוסט)

– טראמפ: "דליפת מודיעין חדשה מהוושינגטון פוסט של אמזון, הפעם כנגד שר המשפטים ג'ף סשנס. הדליפות הבלתי חוקיות הללו, כמו זו של קומי חייבות להיפסק"

– ראש ה-CIA לשעבר: "הערות טראמפ על החקירה הנוגעת לרוסיה מבישות"

– בניגוד לעמדת הבית הלבן: הקונגרס בארה"ב מקדם סנקציות נגד רוסיה * החוקים נועדו להעניש את הקרמלין על ההתערבות בבחירות, סיפוח קרים והלחימה באוקראינה. הם יצמצמו את יכולת התמרון של טראמפ, שבעבר העלה אפשרות להסיר חלק מהסנקציות נגד רוסיה (הארץ)

– דובר הבית הלבן שון ספייסר התפטר מתפקידו על רקע מחלוקת עם הנשיא לגבי חוסר שביעות הרצון ממינויו של איש עסקים לתפקיד מנהל התקשורת של הבית הלבן * טראמפ ביקש ממנו להשאר, אך הוא סרב * שרה האקבי סנדרס המשמשת כסגנית דובר הבית הלבן תחליפו בתפקיד * טראמפ על התפטרות ספייסר: "מודה לו בשם הממשל והעם; שון ספייסר אדם נפלא, התקשורת מפיצת הפייק ניוז התעללה בו, אך העתיד שלו ורוד"

הודו: ממשלת מחוז דלהי בהודו הורתה לחברת פיליפ מוריס להסיר את פרסומותיה למוצאי טבק ברחבי המחוז (רויטרס)

ונצואלה: האופוזיציה הכריזה על שביתה בת יומיים במחאה על צעדי הנשיא

טורקיה: שתי פעילות זכויות אדם שוחררו ואז נעצרו מחדש

מצרים: 28 מורשעים במעורבות ברצח התובע הכללי נידונו למוות

סוריה: ארגוני המורדים סיכמו על הפסקת אש במחוז אידליב

– דיווח: 12 הרוגים לחיזבאללה במבצע נגד המורדים בגבול סוריה-לבנון

– צבא סוריה: "תקפנו מהאוויר כוחות של דאעש ממזרח לא-רקה"

– רוסיה אישרה הקמת אזור בטוח בפרברי דמשק

פולין: הפרלמנט בפולין אישר: בית המשפט העליון יוכפף לממשלה * החוק שעורר מחאה חריפה בפולין ובאיחוד האירופי וטעון את אישור הנשיא, קובע שעל כל שופטי העליון המכהנים להתפטר וכי שר המשפטים יחליט את מי למנות מחדש. זו האחרונה בשורת יוזמות נגד נורמות דמוקרטיות במדינה (הארץ)

הפיליפינים: המשטר הצבאי במינדנאו הוארך עד לסוף השנה

כלכלה

שופרסל ולאומי קארד טרם הסכימו על תנאי השותפות ביניהן * ההסכם בין שופרסל פיננסים ללאומי קארד נחתם ביולי 2006 לתקופה של עשר שנים. ההסכם בתוקף עד 20 בינואר 2018, אך עד 19 ביולי 2017 על הצדדים היה להודיע אם ברצונם להמשיך בהתקשרות (דה מרקר).

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן