Skip to content

עיקר החדשות – 08 אוגוסט 2017 (מהדורת הערב)

כותרות המהדורה לקראת ההצבעה על חידוש המנדט של כוח יוניפ"ל בלבנון – ארה"ב לאו"ם: פעל בתקיפות נגד חיזבאללה (בטחוני) * משרד ראש הממשלה: הקשר הביטחוני עם מצרים חשוב יותר מהשגרירות בקהיר (מדיני) * מדריכים פלסטינים מסיתים נגד ישראל ביד ושם (חדשות) חדשות חוק חדש לרשות הלאומית לבטיחות בדרכים: תיהפך לגורם מוביל – אך לא יהיו […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כותרות המהדורה

לקראת ההצבעה על חידוש המנדט של כוח יוניפ"ל בלבנון – ארה"ב לאו"ם: פעל בתקיפות נגד חיזבאללה (בטחוני) * משרד ראש הממשלה: הקשר הביטחוני עם מצרים חשוב יותר מהשגרירות בקהיר (מדיני) * מדריכים פלסטינים מסיתים נגד ישראל ביד ושם (חדשות)

חדשות

חוק חדש לרשות הלאומית לבטיחות בדרכים: תיהפך לגורם מוביל – אך לא יהיו לה סמכויות ביצועיות * תזכיר חוק שגיבשה הממשלה מסדיר את מעמדה של הרשות – ללא זכות וטו על החלטות משרדי הממשלה בתחום הבטיחות בדרכים, אך עם יכולות חקירה לתאונות * יו"ר הרשות גיורא רום: "החוק יהפוך את הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים למל"ל של עולם הבטיחות" (דה מרקר)

מדענים בארה"ב מתנגדים לכיבוי שריפות יער: מסב יותר נזק מתועלת * ביולוגים סבורים ששריפות חיוניות ליערות, וכיבוין מסכן את הצמחייה ואת בעלי החיים, שרבים מהם מעדיפים לחיות ביערות מפוחמים. למרות שהתמיכה המדעית בטענה גוברת, שינוי המדיניות רחוק (הארץ)

בקשת העיכוב נדחתה: אזריה ייכנס מחר לכלא – אזריה שהורשע בהריגת מחבל מנוטרל בחברון ביקש לדחות את תחילת ריצוי העונש עד החלטת הרמטכ"ל בעניין המתקת העונש. אבל השופט דורון פיילס סירב, ומחר בבוקר יתייצב העבריין המורשע  לריצוי 18 חודשי מאסר בכלא 4 בצריפין

הדרכה או הסתה? מדריכים פלסטינים מסיתים נגד ישראל ביד ושם * כך מנצלים המדריכים הפלסטינים את האישורים שמשרד התיירות מחויב להעניק להם ומפיצים שקרים אנטי ישראליים בתחומי ישראל. "הם מספרים לתיירים שמה שהגרמנים עשו ליהודים, ישראל עושה לפלסטינים" (nrg)

פרשת אום אל חיראן: מסתמן: השוטרים לא יעמדו לדין * חצי שנה לאחר התקרית האלימה במהלך פינוי היישוב הבדואי, בה נהרגו שוטר ואזרח, נראה כי התיק עומד בפני סגירה ולא יוגשו בו כתבי אישום * במח"ש סבורים כי השוטרים חששו לחייהם ולכן אין לחקור אותם בענין. ההמלצה תעבור לפרקליטות המדינה שיכריע סופית בענין

בית המכפלה: פלסטינים עתרו לבג"ץ בדרישה לפנות את בית המכפלה בחברון * העותרים, בני משפחה המחזיקים בזכויות על הבית, טוענים שהעסקה שחתמו המתנחלים עם אחד מבני המשפחה אינה תקפה * בעבר קבעה ועדה של המנהל האזרחי כי העסקה נעשתה שלא כדין, אך ועדת הערעורים החזירה את הרכישה לדיון נוסף (מגפון ניוז)

חוק ההסדרה: יממה לפני שמנדלבליט עתר לבג"ץ כדי לעגן בצו שיפוטי את הקפאתו של חוק ההסדרה, עתרו שמונה מתנחלים לבג"ץ בדרישה ליישם את החוק. * עורך דינם: "זילות כלפי הכנסת" (הארץ)

פרשת בזק: בכיר ב-yes נעצר על ידי רשות ני"ע ושוחרר בתנאים מגבילים * בשעה שרשות ניירות ערך הטילה צו איסור פרסום גורף על פרשת החקירות הפליליות בבזק ובחברת yes, דבר מעצרו של מנהל המחלקה הכלכלית ב-yes דלף מתיקי בית המשפט * הוטל עליו צו עיכוב יציאה מהארץ (דה מרקר)

פרשת מעונות ראש הממשלה – היועמ"ש יודיע: כתב אישום נגד שרה נתניהו בפרשת המעונות
היועץ אביחי מנדלבליט צפוי להודיע בקרוב לרעיית ראש הממשלה כי הוא החליט להעמידה לדין בכפוף לשימוע בגין עבירה של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות במסגרת פרשת המעונות. עורך הדין של משפחת נתניהו: "האשמות שווא אבסורדיות"

פוליטי

סקר קמיל פוקס: מפלגת זהות של משה פייגלין תקבל 6 מנדטים * סקר חדש של פרופ' קמיל פוקס עבור מפלגת זהות מעלה כי האויב הגדול של המפלגה הוא אחוז החסימה. אם יהיה בטחון שהמפלגה תעבור, היא תזנק ל-6 מנדטים

פרשת "ישראל ביתנו": פאינה קירשנבאום מואשמת בלקיחת שוחד * בכתב האישום מפורט איך ניצלה קירשנבאום את מעמדה וקשריה כסגנית שר הפנים כדי שתנועת "עזרא" תרכוש טיסות ומלונות לה ולבני משפחתה, בכל רחבי העולם. התנועה גם רכשה עבור קירשנבאום מוצרי אלקטרוניקה באלפי דולרים

כך מקל נתניהו על היועץ מנדלבליט להעמידו לדין: נתניהו מנצח על תזמורת של שרים וחברי כנסת שמכריזים כי גם אם יוגש כתב אישום נגד ראש הממשלה, אין סיבה שיתפטר * המצב הזה מקל על היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, להחליט: אם יעמיד לדין את נתניהו – הוא לא יהיה אחראי על הפלת הממשלה (דה מרקר)

בטחוני

ארה"ב לאו"ם: פעל בתקיפות נגד חיזבאללה * לקראת ההצבעה על חידוש המנדט של כוח יוניפ"ל בלבנון בסוף החודש, השגרירה ניקי היילי דחקה בארגון הבינלאומי להפגין מאמצים רבים יותר למנוע מהחמושים השיעים להפר את החלטה 1701 (nrg)

צה"ל החליט לייצר תותח בישראל כדי לעקוף הגבלות בינ"ל על ירי פצצות מצרר * פצצות המצרר יוצאות מהארסנל בעולם בשל נזקן הרב. החשש שיוטלו הגבלות על השימוש בהן היה שיקול חשוב בהחלטת הצבא לרכוש תותחים ללא מכרז מחברת אלביט, ולא מגרמניה (הארץ)

מדיני

משרד ראש הממשלה: הקשר הביטחוני עם מצרים חשוב יותר מהשגרירות בקהיר * בדיון מיוחד בכנסת הביעו נציגי צה"ל ומשרד החוץ דאגה מהפגיעה ביחסים, מפני שהשגרירות בקהיר ריקה זה 8 חודשים, אך אנשי המטה לביטחון לאומי אמרו שהיא בעדיפות נמוכה יותר (הארץ)

חוץ

ארה"ב: סקר CNN: 75% מהאמריקנים לא מאמינים לבית הלבן של טראמפ

– טראמפ: "עוד כמה זמן הניו יורק טיימס ישרוד עם החובות שלו?"

– דו"ח פדרלי אמריקאי: ארה"ב כבר מושפעת באופן קיצוני משינויי האקלים * דו"ח מצב האקלים הלאומי, שחובר על ידי 13 סוכנויות פדרליות, מצהיר כי אין פינה בארה"ב שלא הושפעה משינויי האקלים וכי הטמפרטורה הממוצעה עולה בצורה מהירה וקיצונית. מחבריו חוששים מצנזורה של ממשל טראמפ (הארץ)

וונצואלה: האו"ם: "שימוש נרחב ושיטתי" בכוח מופרז כלפי מפגינים בוונצואלה; יותר מ-5,000 נעצרו * דו"ח זכויות האדם של האו"ם, שיפורסם במלואו החודש, מצא כי כוחות הביטחון הרגו עשרות בני אדם. מתוך 124 מקרי המוות שנחקרו, 46 נגרמו על ידי חיילים ושוטרים. אלף מהעצורים עדיין בכלא (הארץ)

סין: 23 הרוגים במפולת בוץ בדרום-מערב המדינה

הפיליפינים: ארה"ב שוקלת לפתוח חזית מול דאעש בפיליפינים * הפנטגון בוחן תוכנית פעולה שבמסגרתה יבצע תקיפות מהאוויר נגד ארגון הטרור במדינה המרוחקת. * אתמול נפגש מזכיר המדינה עם הנשיא דוטרטה, וסיפר על התמיכה שמעניקה ארצו למנילה (nrg)

פקיסטן: 34 נפצעו בפיצוץ משאית בלאהור

קוריאה: לוויינים אמריקאים זיהו הטענה של טילים על ספינה של הצבא הצפון קוריאני (nrg)

– סין: הסנקציות על קוריאה הצפונית ייפגעו בנו – אבל נאכוף אותן

– ניקי היילי מאיימת על צפון קוריאה: "סיימנו לשחק משחקים" * לאחר הטלת הסנקציות הכלכליות החדשות, שגרירת ארצות הברית לאו"ם יצאה במסר חריף במיוחד לפיונגיאנג: "הגיע הזמן שיבינו שאנחנו לא משחקים יותר". (nrg)

– טראמפ: סוף סוף המדינות מתאגדות כדי להתמודד עם הסכנות של צפון קוריאה

צרכנות

זהירות קולגייט: משרד הבריאות: להימנע משימוש במשחת שיניים colgate whitening * לפי הודעת המשרד, "הציבור מתבקש שלא לעשות שימוש במוצר זה, שהרכבו ואיכותו אינם ידועים, ולהחזירו לנקודות המכירה"

בגלל טעות: עשרות יטוסו לברצלונה בפחות מ-70 שקל * עשרות ברי מזל, יטוסו לברצלונה במחיר מצחיק של 18 דולר, בעקבות טעות באתר תיירות פופולרי ששכח מספר אחד. * הנזק לחברה עומד על עשרות אלפי שקלים תוך דקות בודדות (סרוגים)

פרסום ושיווק

היועמ"ש הורה לשנות את קמפיין הסיגריות של פיליפ מוריס * היועמ"ש הורה לשנות את הקמפיין של פיליפ מוריס לסיגריה האלקטרונית החדשה "אייקוס", המתיימר להציג סיגריה בריאה יותר * במסגרת הקמפיין לסיגריה האלקטרונית החדשה מציגה אותו החברה בתור "מוצר אידוי טבק" המתיימר להפחית משמעותית את החומרים הרעילים ואת הנזקים הבריאותיים שנגרמים כתוצאה מעישון.

תקשורת

מועצת הכבלים והלוויין החליטה לקנוס את ערוץ 20 ביותר מ-100 אלף ש"ח, לאחר שבדיקה שנערכה על-ידה העלתה כי הערוץ האמור לשדר שידורי מורשת הדיר את הזרמים האנטי יהודיים * מועצת הכבלים והלוויין קבעה כי הערוץ לא העניק כל ייצוג לזרמים הרפורמיים והקונסרבטיביים, ובכך הפר את רישיונו

כלכלה

שערים יציגים (08/08/17): דולר = 3.605 ; ליש"ט = 4.6975 ; אירו = 4.2597 ; פרנק שוויצרי = 3.7087

הבנק המרכזי של סינגפור יתחיל לפקח על הנפקת מטבעות וירטואליים * סינגפור מצטרפת להכרזת רשות ניירות ערך האמריקאית, שלפיה המטבעות הדיגיטליים יוכפפו לרגולציה * הביטקוין זינק ב-27% בשבוע לשיא חדש (דה מרקר)

האם המצרים בדרך לרכישת גז מישראל? קהיר אישרה לעסקים פרטיים יבוא של גז * חוק חדש עליו חתם נשיא מצרים מאפשר לסקטור הפרטי במדינה לייבא גז טבעי בצורה עצמאית, כחלק מתהליך דה-רגולציה של הענף * בעבר חתמו דולפינוס ו-TAQA ערבייה המצריות על הסכמים לרכישת עודפי גז מתמר ו-4 מיליארד מטר מעוקב (BCM) של גז מלווייתן (דה מרקר)

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן