Skip to content

עיקר החדשות – יום רביעי 09 אוגוסט 2017 (מהדורת הבוקר)

כותרות המהדורה כתנאי לחידוש התיאום הביטחוני דורשים הפלסטינים : שליטה מלאה בשטח A ופיקוח על המעברים (מדיני) * המודיעין האמריקאי: צפון קוריאה ייצרה ראש נפץ גרעיני שניתן להרכבה על טילים; טראמפ אם צפון קוריאה תמשיך לאיים על ארה"ב היא "תיפגש עם אש וגופרית כמו שהעולם עוד לא ראה"; צפון קוריאה: "שוקלים ברצינות מתקפה על האי […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות


כותרות המהדורה

כתנאי לחידוש התיאום הביטחוני דורשים הפלסטינים : שליטה מלאה בשטח A ופיקוח על המעברים (מדיני) * המודיעין האמריקאי: צפון קוריאה ייצרה ראש נפץ גרעיני שניתן להרכבה על טילים; טראמפ אם צפון קוריאה תמשיך לאיים על ארה"ב היא "תיפגש עם אש וגופרית כמו שהעולם עוד לא ראה"; צפון קוריאה: "שוקלים ברצינות מתקפה על האי גואם שבחסום אמריקני" (חוץ)

תחזית מזג אוויר (השירות המטאורולוגי)

היום: תחול עליה קלה בטמפרטורות בעיקר בהרים ובפנים הארץ. הלילה: מעונן חלקית

חמישי: מעונן חלקית וייעשה נאה. תחול ירידה קלה בטמפרטורות בעיקר בהרים ובפנים הארץ

שישי: ללא שינוי ניכר במזג האוויר.

שבת: ללא שינוי ניכר במזג האוויר.

חדשות

נתניהו על גדר ההפרדה: "אף פעם לא יהיה גבול הרמטי"

נדחתה בקשת אלאור אזריה לדחיית מאסרו; ייכנס הבוקר עד השעה 10:00 לכלא * יתייצב בכלא 4 בצריפין כשהוא מלווה בבני משפחתו עד מתחם הקבלה * בצה"ל הבהירו: "אזריה יקבל יחס כאחד הכלואים"* אזריה, שאמור להתחיל לרצות את עונשו הבוקר, ביקש לדחות את מועד כניסתו לכלא עד להכרעת הרמטכ"ל בבקשתו להקל בעונש ולהמירו בעבודות שירות * עו"ד שפטל מחוץ לביתו של אזריה: זהו יום עצוב למדינה

פוליטי

בעקבות החקירות – הערב: כנס תמיכה בראש הממשלה בגני התערוכה

עד המדינה, ארי הרו קיבל מאה אלף דולר מארגון של מקורבי נתניהו כשעזב את לשכת רה"מ * ארגון שניהל רון לאודר העביר להרו את הסכום כדמי ייעוץ בשנת 2010. מדובר בסכום חריג מאוד עבור הארגון, שמעולם לא דיווח על סכום בסדר גודל כזה עבור ייעוץ (הארץ)

פרשת הצוללות: גורם המעורה בפרשת הצוללות: "עדות גנור מחזקת את הראיות בפרשה" * למרות שמאז שהסכים נציגה של חברת טיסנקרופ בישראל לתת את עדותו למשטרה המעורבים האחרים לא נחקרו, גורמים המעורים בפרטים אומרים מבהירים: החומר שמסר – משמעותי (מעריב)

– גנור הסכים להאריך את מעצר הבית: למרות שתם פרק הזמן שיועד למסירת עדותו של עד המדינה, הסכים גנור להארכת מעצר הבית בתנאים מגבילים במסגרת עדותו בתיק 3000 (חדשות2)

פרשת בזק: שופט המחוזי: לשקול חשיפת מועדי שיחות נתניהו ואלוביץ' * התפתחות נוספת בעקבות פסיקת בית המשפט העליון לחייב את הממונה על חופש המידע להעביר מועדי שיחות טלפון שקיים רה"מ בנימין נתניהו (ישראל היום)

בטחוני

רקטה נורתה מעזה לעבר אשקלון ונפלה בשטח פתוח‎. בחסדי שמים אין נפגעים ולא נגרם נזק * חיל האוויר תקף בתגובה שתי מטרות חמאס ברצועת עזה. * מקורות פלסטיניים טוענים כי בתקיפה השתתפו מטוסי "אדיר" (F-35) החדישים, וכי ישנם 7 פצועים והרוג אחד בפיצוצים בצפון ובמערב הרצועה

נעצרו אביו ואחיו של המחבל שביצע את הטבח בחלמיש

תקלה מבצעית: חייל נפצע באורח בינוני מאש ידידותית (דו"צ)במהלך פעילות מבצעית במחנה דהיישה שליד בית לחם. גם שני המבוקשים נפצעו באירוע *  בצבא מסרו כי האירוע מתוחקר

מדיני

הפלסטינים דורשים: שליטה מלאה בשטח A ופיקוח על המעברים * במסגרת השיחות בין ישראל לרשות הציבו הפלסטינים תנאים לחידוש התיאום הביטחוני. בין השאר דורשים הפלסטינים לאסור על צה"ל להכנס לשטחי A, שליטה על המעברים והצבת פקידים בגבול עם ירדן (nrg)

מפלגת השלטון בדרום אפריקה מחרימה חברי כנסת ישראלים * המשלחת פרלמנטרית מישראל תגיע ליוהנסבורג ותיפגש עם חברי הקהילה היהודית. * נכדו של נלסון מנדלה: "הפרלמנט ממשיך את דרכו של סבי ואת המחויבות לעמוד לצד העניין הפלסטיני" (מעריב)

ישראל, רוסיה וארה"ב קיימו מפגשים חשאיים על הפסקת האש בדרום סוריה * בשני מפגשים משולשים בתחילת יולי – בעמאן ובבירה אירופית – הציגה ישראל הסתייגויות מהסכם הפסקת האש והבהירה שהמעצמות אינן מייחסות חשיבות מספקת להוצאת איראן מסוריה (הארץ)

חוץ

אירוע בטיחותי חמור במפרץ הפרסי: כלי טיס איראני הגיע למרחק של כ-30 מטרים ממטוס קרב של ארה"ב, שנאלץ לתמרן על מנת להימנע מהתנגשות * לפי גורם בצבא ארה"ב, המטוס התכונן לנחות על נושאת מטוסים במפרץ הפרסי, כשמל"ט התקרב והגיע למרחק של 30 מטרים בלבד ממנו. המטוס נאלץ לסטות ממסלולו.

דיווח: טורקיה החלה לבנות חומה לאורך הגבול עם איראן

אפגניסטן: טליבאן שחרר 235 בני ערובה שהוחזקו בצפון

דרום אפריקה: הפרלמנט דחה את הצעת אי האמון בנשיא ג'ייקוב זומה

ארה"ב: פסיכולוגים שיצרו את תוכנית העינויים של ה-CIA יועמדו לדין * בעקבות תביעה של קורבנות העינויים, יידרש חבר מושבעים להכריע אם שני הפסיכולוגים אחראים לשלם על הנזק הפיזי והפסיכולוגי שגרמו (הארץ)

– הפנטגון העניק ליותר מ-130 בסיסים צבאיים של ארה"ב ברחבי ארצות הברית אור הירוק להפיל מזל"טים פרטיים ומסחריים שעלולות לסכן בטיחות תעופה או להוות איומים אחרים. (רויטרס)

בריטניה: השופט הבכיר ביותר של בריטניה אמר כי הממשלה צריכה לפרט כיצד בתי משפט בריטיים צריכים לפרש את הפסיקה של בית המשפט האירופי לצדק לאחר הברקזיט. (רויטרס)

ונצואלה: האסיפה המחוקקת הכריזה על עצמה כסמכות העליונה במדינה

– מספר גדל והולך של קציני צבא תופסים בנשק נגד הנשיא ניקולאס מאדורו – התפתחות שעלולה בסופו של דבר לקבוע את גורלו של העם.

– הדיכוי בוונצואלה: אלפים נעצרו, עשרות נהרגו

– נשיא ונצואלה ניקולאס מאדורו מנסה להפוך חברת הנפט הממשלתית PDVSA למעוז תמיכה. * מינויים פוליטיים צוברים כוח על חשבון מנהלים ותיקים (רויטרס)

מאוריטניה: האזרחים הצביעו בעד פיזור הסנאט ושינוי הדגל הלאומי * אזרחי מאוריטניה הצביעו בעד פיזור הסנאט המקומי ושינוי הדגל הלאומי, בעקבות משאל עם שהתקיים במדינת המדבר הצפון־אפריקנית (ישראל היום)

סוריה: דיווח: 29 אזרחים נהרגו בהפצצות של הקואליציה הבינלאומית

סין: רעידת אדמה בעוצמה 6.5, במחוז סצ'ואן שבדרום-מערב המדינה גרמה לבניינים לקרוס; לפחות חמישה נהרגו ו-60 נפצעו. אך הרשויות מעריכות שממדי האסון גבוהים בהרבה * חשש ל-100 הרוגים ואלפי פצועים

קוריאה: המודיעין האמריקאי: צפון קוריאה ייצרה ראש נפץ גרעיני מוקטן שניתן להרכיב על גבי הטילים שברשותה – "קים שולט בשישים פצצות אטום" * דו"ח חדש של סוכנות הביון של משרד ההגנה האמריקאי מעריך כי ההתעצמות של צבא המדינה הקומוניסטית מהירה יותר ממה שסברו עד כה וכי היא חצתה סף משמעותי בדרך להיות מעצמה גרעינית (וושינגטון פוסט)

– טראמפ: "מוטב לצפון קוריאה שלא להמשיך להשמיע איומים נגד ארה"ב, כי הם ייענו באש ובגופרית, כפי שהעולם לא ראה מעולם. הוא מאיים, מעבר להצהרות נורמלית, וכמו שאמרתי – הוא יענה באש וגופרית – ובעצם בכוח שהעולם טרם ראה"

– צפון קוריאה: "שוקלים ברצינות מתקפה על האי גואם במערב האוקיינוס השקט" * שליש משטחה של גואם, שנמצאת בחסות צבאית של ארה"ב, נמצא בשימוש הצבא האמריקני

קניה: המרוץ הצמוד בבחירות לנשיאות בקניה הוא מבחן ליציבותה; הנשיא מוביל לאחר ספירת 85% מהקולות * על רקע החשש ממהומות, מיליוני אזרחים המתינו אתמול במשך שעות בקלפיות כדי להכריע בין הנשיא המכהן קניאטה למנהיג האופוזיציה אודינגה. * התוצאות הרשמיות צפויות להתקבל בימים הקרובים

צרכנות

בעלי רב־קו יוכלו להטעין את הכרטיס ב-2,500 כספומטים * מערך הרב-קו יתרחב בחודש הקרוב לכספומטים של חברת כספיט, המוצבים בחנויות * חיבור הכספומטים למסלקה של הרשות הארצית לתחבורה ציבורית יעלה מאות אלפי שקלים * בעוד שמשיכת מזומנים ממכשירי הכספומט של חברת כספיט כרוכה בעמלה של 4-8 שקלים, לא תיגבה עמלה עבור הטענת רב־קו דרך מכשירים אלה (דה מרקר)

משרד התחבורה יפסיק לקנוס נוסעים בגין שימוש ברב־קו אישי שאינו רשום על שמם. * ההחלטה באה בעקבות פניתו של יו"ר הועדה לפניות הציבור ח"כ אייכלר "מדוע שונה כרטיס הרב־קו מכרטיסיית הנייר שבה היו יכולים להשתמש כמה ילדים או מבוגרים יחד?" * משרד התחבורה: "אנו פועלים בימים אלו לרענן את ההנחיות בקרב כלל מפעילי התחבורה הציבורית בדבר מניעת מתן קנס לנוסע אשר עשה שימוש בכרטיס רב־קו שהוא אינו בעליו, ובתנאי שלא טעון בו הסדר נסיעה שכולל הנחה או מנוי תקופתי" (דה מרקר)

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן